Miksi olet ilkeä puhelinmyyjälle?

Vierailija

Kysymys otsikossa. Hekin tekevät vain työtään ja elättävät sillä perheensä.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Koska jos minä haluaisin tilata vaikka Vauva-lehden, niin osaisin sen ihan itsekin. Ilman, että optimistisena vastaan tuntemattomaan numeroon ja kuuntelen "se on täysin ilmaista"-houkutuksia ja vastaanotan jonkin maksullisen kusetuspaketin kerran kuussa.

Rehelliset ja konkreettiset kampanjat ovat ok. Tai siis "olisivat" ok.

Vierailija

En ole ilkeä, en vastaa puhelimeeni. Onhan se kuitenkin aika piip, ettei viitsi enää vastata tuntemattomille numeroille, koska ne ovat aina noita puhelinmyyjiä.

Vierailija

En ole puhelinmyyjille ilkeä. He kyllä ovat minulle. Pälpättävät sen asiansa ensin ja sitten kun vastaan että ei kiitos niin tulee joko tiuskimista tai sitten pälpätys jatkuu. Jos jatkavat turhia lorujaan niin sitten laitan vain luurin kiinni. Pari lehtitilausta tms olen tehnyt, myyjänä on ollut silloin karismaattinen vanhempi mies joka kuulostaa joulupukille ja puhuu niin kivasti etten voi olla tilaamatta.

Vierailija

Olen joskus tehnyt vähän aikaa puhelinmyyjän töitä. Siinä kyllä oppi miten käsittämättömällä tavalla jotkut ihmiset käyttäytyy puhelimessa. Nykyään minulla on suoramarkkinointikielto ja jos tuntematon numero soittaa niin en yleensä vastaa. Jos satun vahingossa vastaamaan myyjälle niin ilmoitan kohteliaasti, että minulla on suoramarkkinointikielto. Myyjä kyllä ymmärtää tästäkin, että en ole ostamassa häneltä mitään.

Vierailija

Koska en halua kannattaa koko sitä kulttuuria lainkaan. Enkä ole kiitollinen siitä, että joku muu niin tekee.

Säälittää sitten ihan asiaa soittavat ihmiset, jotka ensimmäisenä hätäisinä selittävät, että eivät ole puhelinmyyjiä, vaan ovat yhteydessä ihan oikean asian kanssa. Näitä puheluita on tullut muutamia viime aikoina, eikä musta ole oikein, että puhelinmyyntikulttuurin vuoksi oikeaa työtä tekevien ihmisten työnteko on tehty vaikeaksi.

Vierailija

Vastaan heille yhtä huonokäytöksisesti, kuin hekin puhuvat.

En tiedä mitään vastenmielisempää, kuin puhelinmyyjä soittaa ja aloittaa taukoamattoman myyntipuheensa, joka loppuu että laitetaan tästä tulemaan tällainen tai että kai jatketaan sopimusta, vaikka mitään aikaisempaa sopimusta tai tilausta ei ole ollutkaan, eli sillätavalla yrittävät suoraansanoen kusettaa, joka saa todellakin tunteet kiehumaan ja mieleen tulee sanoa vain hv, eikä muuta, paitsi puhelun jälkeen voi laittaa viestiä kyseiseen firmaan tai useampaan, kun niitä v*** puhelinmyyjiä viikon aikana kuitenkin soittelee ja ilmoittaa firmalle soittajan puhelinnumeron ja kertoa minkälaista harhaanjohtavaa suoramarkkinointia heidän yrityksessään harjoitetaan, joka johtaa siihen ettei niitä maailman ärsyttävämpiä ja ahdistavimpia soittoja enää tule, paitsi jos tulee, niin asiasta voi ilmoittaa viestintäviranomaiselle, jolle on todennäköisesti tullut kyseisestä firmasta muitakin ilmoituksia ja uhkasakkoa pukkaa seuraavaksi yritykselle, joka ei noudata hyvän markkinoinnin sääntöjä, onko tuttua, laitetaanko tulemaan?

Tajusitko pointin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska en halua kannattaa koko sitä kulttuuria lainkaan. Enkä ole kiitollinen siitä, että joku muu niin tekee.

Säälittää sitten ihan asiaa soittavat ihmiset, jotka ensimmäisenä hätäisinä selittävät, että eivät ole puhelinmyyjiä, vaan ovat yhteydessä ihan oikean asian kanssa. Näitä puheluita on tullut muutamia viime aikoina, eikä musta ole oikein, että puhelinmyyntikulttuurin vuoksi oikeaa työtä tekevien ihmisten työnteko on tehty vaikeaksi.

Mies löysi kerran yhtenä sunnuntaiaamuna puhelimen, jota ei oltu lukittu. Sieltä löytyi yhteystietoja läheisille, joten mies soitti sitten kun alkoi olla inhimillinen aika numeroon, oli muistaakseni "äiti". Tuohon aikaanahan ei löytötavara ole auki eikä tuo hätäasia ole. Onneksi vastasivat, vaikka kuulemma nauroivat, että luulivat aluksi että kauppasi jotain. Omistaja sai viestin puhelimensa löytymisestä ja sai sen itselleen. 

Vierailija

Aika tylyksi sitä on oppinut, valitettavasti, näiden huijaireiden jälkeen. "Tarkistaisimme yhteystietoja, onko osoite tämä". Olen oppinut jo, että siihen pitää sanoa tylysti, että ei saa tarkistaa yhteystietoja, muuten tulee lasku. Usein vielä sanotaan, että teillä on tiedot täällä meidän rekisterissä, vaikka ihan varmasti ei ole. Tai sitten luvataan pöksyjä ilmaiseksi. Miksi valehtelijoille pitää olla kiltti? Olen kyllä asiallinen kaikille. 

Minä olen tosin kyllä muutaman kerran käsityölehden tilannutkin myyjältä. Nykyään vaan noita lehtimyyjiä ei tarvitse, kun netistä löytää parempia tarjouksia. Eikä ihme, että on parempia, koska onhan siitä se myyjän palkka pois. Yhden ilmoituksen löytää useampi henkilö kerralla. Jos jotain lehteä haluaa, sen osaa jo itsekin etsiä. Mieluiten  kyllä ostan irtonumeroita, sillä monesti niitä on kaksi yhden hinnalla, enkä kaikkia numeroita tarvitse. 

Paras tapaus on kun leppislehden myyjä, kun sanoin, että meidän kouluikäiset lapset ovat sitä lukemaan jo liian vanhoja, suuttui. Ehkä oli väärällä alalla, jos tarjosi alle kouluikäisten lehteä yli 10-vuotiaille. 

Vierailija

Ap, kommunikoitko ystävällisesti Turkisssa, Marokossa tai Aasiassa jokaiselle tuotettaan tyrkyttävälle torimyyjälle? Siinä se päivä kuluukin, rennosti ja leppoisasti, eikös.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat