Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen itseni tyhmäksi , kun suostuin avioehtoon

Vierailija

Nyt kun olen lukenut juttuja eläkkeistä , olen alkanut miettiä, että entä jos mies pettää tai vaihtaa toiseen. Olen vasta 30v mutta ikinä ei voi tietää . Mies omistaa paljon metsiä ja maita , arvo ehkä puoli miljoonaa euroa. Niitä ei myydä, vaan mies hoitaa mökkiä, metsää jne ja säästää ne tuleville sukupolville. Mies tietysti halusi avioehdon . Mies tekee paljon hommia metsissään palkkatyön lisäksi, eli tavallaan "joudun" joustamaan viikottain miehen omien juttujen takia. Olen yhteensä 6v lasten kanssa kotona, ja mies on tätä halunnut. Hän maksaa lainan lyhennystä ja ruuat ja itse käytän kaikki lapsilisät ja kotihoitotuen ruokaan/lasten tarvikkeisiin, säästöön ei jää mitään. Onneksi varma työpaikka odottaa ja palaan v.17 töihin. Tunnen olevani tyhmä, kun suostuin avioehtoon. Jos ero tulee, mies on saanut kaiken ja minä häviän.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ihan reiluahan tuo on, jos et ole penniäkään omia varojasi laittanut miehen varallisuuden hankkimiseen ja etenkin jos metsät ym. omaisuus ovat olleet miehen jo kun menitte naimisiin. Ei sulla ole mitään osuutta niihin, kunhan kävelit valmiiseen pöytään.

Vierailija

Oletko ottanut puheeksi tuon, että sinä hoidat lapsia ilmaiseksi, kun mies on kartuttamassa hoitamassa omaisuuttaan ( niitä metsiä), eläkkeesi on alempi, kun olet hoitanut teidän yhteisiä lapsia, ja itselläsi ei jää tällä hetkellä säästöön mitään?

Jos olet, niin miten mies suhtautuu asiaan?

Vierailija

Miksi suostut olemaan kotona kuusi vuotta? Palaa töihin. Jos yhteiset kulut on jaettu epätasaisesti, niin yritä sopia uudestaan. Mies voi olla itse hoitovapaalla.

Vierailija

Mä en suostunut vaikka miehellä on paljon metsää ja maata palkkaduunin lisäksi. No, naimisissa ollaan kuitenkin 👍

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en suostunut vaikka miehellä on paljon metsää ja maata palkkaduunin lisäksi. No, naimisissa ollaan kuitenkin 👍

Oikein. Miehen omaisuus kuuluu sinullekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut puheeksi tuon, että sinä hoidat lapsia ilmaiseksi, kun mies on kartuttamassa hoitamassa omaisuuttaan ( niitä metsiä), eläkkeesi on alempi, kun olet hoitanut teidän yhteisiä lapsia, ja itselläsi ei jää tällä hetkellä säästöön mitään?

Jos olet, niin miten mies suhtautuu asiaan?

Suuttuu heti , sanomalla että "turha sun on minusta mitään syyllistä tehdä, itsekään et halunnut laittaa lapsia aiemmin päiväkotiin". Kilahtaa vaikka puhun rauhallisesti. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hän maksaa lainan lyhennystä ja ruuat ja itse käytän kaikki lapsilisät ja kotihoitotuen ruokaan/lasten tarvikkeisiin,

Tähän ei pidä ikinä, koskaan suostua!

Nyt muutat tuon asian heti, tuo on tyypillistä hyväksikäyttöä, jota miehet harrastavat eli naiset maksavat juoksevat kulut samalla, kun ne itse kerryttävät varallisuuttaan!

Nytkin oli vasta englannin mediassa siitä miten naiset ovat kusessa tuon takia, koska käyttävät omat varantonsa lapsiinsa, ja miehet käyttävät varantonsa varallisuuden kerryttämiseen.

Puoliksi kaikki, ja jos mies vielä haluaa sun olevan kotona, niin kaikki varallisuus puoliksi sun nimiin, ja lopetat heti sen juoksevien kulujen maksamisen, heti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oikein. Miehen omaisuus kuuluu sinullekin.

Palsta Totuus nro 28979725739357975982379235: Miehen omaisuus kuuluu AINA naiselle, mutta naisen omaisuus EI KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN OLOISSA kuulu miehelle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat