Tunnen itseni tyhmäksi , kun suostuin avioehtoon
Nyt kun olen lukenut juttuja eläkkeistä , olen alkanut miettiä, että entä jos mies pettää tai vaihtaa toiseen. Olen vasta 30v mutta ikinä ei voi tietää . Mies omistaa paljon metsiä ja maita , arvo ehkä puoli miljoonaa euroa. Niitä ei myydä, vaan mies hoitaa mökkiä, metsää jne ja säästää ne tuleville sukupolville. Mies tietysti halusi avioehdon . Mies tekee paljon hommia metsissään palkkatyön lisäksi, eli tavallaan "joudun" joustamaan viikottain miehen omien juttujen takia. Olen yhteensä 6v lasten kanssa kotona, ja mies on tätä halunnut. Hän maksaa lainan lyhennystä ja ruuat ja itse käytän kaikki lapsilisät ja kotihoitotuen ruokaan/lasten tarvikkeisiin, säästöön ei jää mitään. Onneksi varma työpaikka odottaa ja palaan v.17 töihin. Tunnen olevani tyhmä, kun suostuin avioehtoon. Jos ero tulee, mies on saanut kaiken ja minä häviän.
Kommentit (22)
Jos pääset töihin heti niin kaikki on varmasti hyvin. Elä huolehdi, kyllä se eläke ehtii kertyä :)
Miten niin mies on saanut kaiken? Se kaikki on ollut hänen jo ennen. Hän pitää sen, mikä oli hänen.
Ihan reiluahan tuo on, jos et ole penniäkään omia varojasi laittanut miehen varallisuuden hankkimiseen ja etenkin jos metsät ym. omaisuus ovat olleet miehen jo kun menitte naimisiin. Ei sulla ole mitään osuutta niihin, kunhan kävelit valmiiseen pöytään.
Oletko ottanut puheeksi tuon, että sinä hoidat lapsia ilmaiseksi, kun mies on kartuttamassa hoitamassa omaisuuttaan ( niitä metsiä), eläkkeesi on alempi, kun olet hoitanut teidän yhteisiä lapsia, ja itselläsi ei jää tällä hetkellä säästöön mitään?
Jos olet, niin miten mies suhtautuu asiaan?
Miksi suostut olemaan kotona kuusi vuotta? Palaa töihin. Jos yhteiset kulut on jaettu epätasaisesti, niin yritä sopia uudestaan. Mies voi olla itse hoitovapaalla.
Mä en suostunut vaikka miehellä on paljon metsää ja maata palkkaduunin lisäksi. No, naimisissa ollaan kuitenkin 👍
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostunut vaikka miehellä on paljon metsää ja maata palkkaduunin lisäksi. No, naimisissa ollaan kuitenkin 👍
Oikein. Miehen omaisuus kuuluu sinullekin.
Vain tyhmä tosiaan suostuu avioehtoon.
Onneksi ikeus voi mäissä jutuissa määrätä maksamaan tasinkoa eron tullessa..;)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut puheeksi tuon, että sinä hoidat lapsia ilmaiseksi, kun mies on kartuttamassa hoitamassa omaisuuttaan ( niitä metsiä), eläkkeesi on alempi, kun olet hoitanut teidän yhteisiä lapsia, ja itselläsi ei jää tällä hetkellä säästöön mitään?
Jos olet, niin miten mies suhtautuu asiaan?
Suuttuu heti , sanomalla että "turha sun on minusta mitään syyllistä tehdä, itsekään et halunnut laittaa lapsia aiemmin päiväkotiin". Kilahtaa vaikka puhun rauhallisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän maksaa lainan lyhennystä ja ruuat ja itse käytän kaikki lapsilisät ja kotihoitotuen ruokaan/lasten tarvikkeisiin,
Tähän ei pidä ikinä, koskaan suostua!
Nyt muutat tuon asian heti, tuo on tyypillistä hyväksikäyttöä, jota miehet harrastavat eli naiset maksavat juoksevat kulut samalla, kun ne itse kerryttävät varallisuuttaan!
Nytkin oli vasta englannin mediassa siitä miten naiset ovat kusessa tuon takia, koska käyttävät omat varantonsa lapsiinsa, ja miehet käyttävät varantonsa varallisuuden kerryttämiseen.
Puoliksi kaikki, ja jos mies vielä haluaa sun olevan kotona, niin kaikki varallisuus puoliksi sun nimiin, ja lopetat heti sen juoksevien kulujen maksamisen, heti.
Minusta tuntuu että suurin asia mihin olet suostunut ei kuitenkaan ole avioehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Miehen omaisuus kuuluu sinullekin.
Palsta Totuus nro 28979725739357975982379235: Miehen omaisuus kuuluu AINA naiselle, mutta naisen omaisuus EI KOSKAAN EIKÄ MISSÄÄN OLOISSA kuulu miehelle.
Aika jännä ajattelumalli että sinä häviäisit. Ei kuulosta kovin hedelmälliseltä suhteelta. Btw, mikä ihme on sellainen duuni jonne voi vaan palata vuosien jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ikeus voi mäissä jutuissa määrätä maksamaan tasinkoa eron tullessa..;)
Paitsi jos omaisuus on perittyä JA antaja on joko lahjakirjassa tai testamentissa sulkenut aviopuolisot omaisuuden ulkopuolelle. Näitä ei sovitella. Onneksi, koska isäni uusi vaimo ei näin ollen saa mitään, vaikka heillä EI OLE avioehtoa.
Kyllä tyttärien päähän olen takonut, että avioehto on sitten must. Konepajaa ei perheen ulkopuolelle jaeta!
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä ajattelumalli että sinä häviäisit. Ei kuulosta kovin hedelmälliseltä suhteelta. Btw, mikä ihme on sellainen duuni jonne voi vaan palata vuosien jälkeen?
Jokaiseen työpaikkaan voi palata vaikka kuinka monen vuoden jälkeen, kun työsuhde on voimassa, ja lakihan estää työsuhteen katkaisemisen perhevapaiden vuoksi. Mun työpaikalla on useampia naisia, jotka ovat olleet kymmenkunta vuotta sivussa sen jälkeen kun jäivät ensimmäisestä lapsesta äitiysvapaalle. Ensin äitiysvapaa, vanhempainvapaa ja sitten 3 v lakisääteistä hoitovapaata ja sama uudelleen. Neljällä lapsella tulee helposti 12 vuotta, ei tee heikkoakaan.
lisätkää ehtoon, että eron sattuessa mies korvaa lasten kotihoidon ajalta kertymättä jääneet eläkkeet ja puolet sinä aikana kertyneistä säästöistä.
eikö pitäisi olla ihan reilua kaikkien mielestä?
Jos et olisi suostunut, olisitte varmaankin vielä avoliitossa : D