Ajattelin siirtyä pakanasta uskovaiseksi - ongelmani on seuraava
Mikä on se oikea uskonto? Olen viimeiset vuodet lukenut paljon uskontoon liittyvää kirjallisuuttaa, mutta en vieläkään ymmärrrä, mikä on se oikea, tosiuskonto. Islam, Kristillisyys, Hindulaisuus, Buddhalaisuus, Juutalaisuus ...?
Osaisiko joku viisaampi sanoa, mikä on se oikea, todellinen uskonto, ärsyttää, kun en tiedä.
Kommentit (29)
Kristinuskossa Jumala on se, joka on tehnyt tien luokseen. Pelastus on lahja, jonka saa ottaa vastaan! Muissa uskonnoissa ihmisen on jollain tavoin ansaittava pelastuksensa tai tehtävä tie jokaisen uskonnon jumalan luo. Katso tämä video, mulle tuli mieleen, että voisit tykätä siitä:
😊 Bless!Kai se kristinusko varteenotettavin vaihtoehto on, koska Jeesus on ainakin todistettavasti ollut joskus olemassa. Noan arkinkin on todistettu olleen olemassa. Muiden uskontojen kertomuksille ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Tosin itse en ole uskovainen, mutta jos olisin niin kristinuskon valitsisin.
Ei sul oo ap kauheasti vaihtoehtoja, jos haluat pakanuudesta pois. :D Tulkintatavasta riippuen yhdestä kolmeen. T: Pakana
Kyllä te kristityt olette uskomuksienne kanssa helvetin omituista porukkaa.
Islam on minusta selkein. Rukoillaan yksin Jumalaa. Ketään ei nosteta Hänen rinnalleen. Kuten rakas profeettamme Jeesuskin opetti.
Mä rukoilen Pyhää Pullervoa! :)
Oikeasti, miksi nostaa ihmisten tuhat vuotta sitten keksimä hahmo jostain Lähi-idästä jumalaksi? Tai miettiä mitä joku kaapuun pukeutunut jäbä mietti joku tuhat vuotta sitten Intiassa?
Luonto on jumala, joka on todellinen ja läsnä, voima joka vaikuttaa meihin kaikkiin. Me ihmisetkin olemme osa luontoa ja elämän kiertokulkua. Luonto on Äiti, jonka sylistä olemme kaikki syntyneet ja jonka helmaan palaamme kerran. Luonto-Äiti oli olemassa ennen muita ja jää jossain hahmossa elämään kaiken jälkeen. Hän oli olemassa ennen muita uskontoja, ja hän synnytti nekin ihmiset, jotka sittemmin keksivät "uskonnot". Luontoemomme voima on kaikkialla ympärillämme, siitä ei tarvitse väitellä, eikä mitään tarvitse todistella, jokainen näkee ja tuntee, eikä häntä voi kieltää tiede eikä yksikään uskonto. Voimme vaan ymmärtää olemme yhtä kivellä köllöttelvän norpan kanssa ja osa keväänvihreää aukeavaa koivunlehteä.
Miksi omaksua mitään uskontoa, jos ei kerran luonnostaan tunne sellaiseen vetoa? Ei Jumalan etsimiseen ja löytämiseen tarvita uskontoa. Sitä voi vain istua hiljaa, ajattelematta, ja antaa Jumalan ilmaista itsensä, jos sellaista on. Useimmiten tämä menetelmä tosin vaatii jonkin verran kärsivällisyyttä, joten onnistuu vain niiltä joilla on riittävän kova halu löytää, suorastaan tarve jossa tuntuu ettei elämällä ole mitään merkitystä jos ei löydä, sillä harvoin tapahtuu niin että jos nyt vartin jaksaa hiljentyä niin homma olisi sillä selvä.
Minulta se vaati useamman kuukauden pakkomielteisen intensiivistä hiljentymistä erittäin eristäytyneesti eläen, ja sitäkin ennen taustalla oli lähes 20 vuoden historia perinteisenä uskovaisena, minkä uskon olin tosin menettänyt. Tiesin että en pysty enää omaksumaan ulkoa annettua uskontoa, vaan minun oli koettava sisäisesti, jotta näkisin mitään mieltä elämälläni.
Sitten kun on löytänyt, voi valita joko pukea kokemansa jonkun perinteen tai uskonnon sanoihin, tai olla pukematta sanoiksi ollenkaan.
Kristinusko on se oikea. Vastaaja 6 tiivistikin evankeliumin jo hienosti. Mietiskele, mitä se merkitsee henkilökohtaisesti sinulle, siitä se lähtee :)
Kannattaa valita Jeesus, koska kristinusko on ainoa usko, missä valinta on tehtävä tässä elämässä, etkä saa enää mahdollisuutta valita kuoleman jälkeen. Kaikissa muissa uskonnoissa voit vielä vaihtaa, jos olitkin valinnut väärin tässä elämässä. Kaikkein järkevintä on siis valita kristinusko, koska jos se onkin se oikea, pääset taivaaseen, mutta jos se ei ollutkaan se oikea, vaan se on mikä tahansa muu, saat valita uudelleen kuoleman jälkeen ja näin päätyä siihen oikeaan lopulta kuitenkin ;) ja oikeasti vain Jeesus on rakastanut sinua niin paljon, että kuoli, että sinä saisit elää!