Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seinäjoen teinimurhaaja yritti ensin myrkyttää kaverinsa, oli suunnitellut sitä jo kuukauden

Kommentit (995)

Vierailija
741/995 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murhaajan vanhemmat kuulemma muuttaneet Turkuun.. ei jumalauta

No jos lapsi on siellä ja Seinäjoella kaikki tuntee lähikaupassa niin miksi ei? Ei kai sitä omaa lasta hylkäisi edes tuollaisessa tilanteessa.

Ai jos sun sosipaatti-kakaras tekis kylmäverisen henkirikoksen niin sä haluaisit muuttaa sen lähelle?! no, puukosta saisit varmaan sinäkin lopulta. Tuo tekijä on hullu, itse en haluaisi olla enää missään tekemisissä jos olisin hänen äitinsä. Hyssyttele sinä vaan miten tykkäät! tuo surmaaja on häpäissyt sukunsa ja perheensä täysin.

Sinä lapsettomana tuskin tiedät, millaista on, kun on oma lapsi. Sitä suojelee, kannustaa, tukee ja kasvatta parhaansa mukaan. Mihin se vahva side ja rakkaus yhtäkkiä katoaisi, vaikka se oma lapsi tekisi mitä hirveyksiä tahansa? Aina on se tarve edelleen rakastaa, tuke ja lohduttaa. Ymmärtää. Vaikka lapsi olisi tehnyt henkirikoksen. Sellainen tunne voi tulla, ettei kunnolla enää lastansa tunne, koska miten se oma luomus voisi omistaa sellaisia piirteitä ja kyetä pahoihin tekoihin? Sitä moni tällaisen lapsen vanhempi miettii, mutta sitä suuremmalla syyllä yrittää tukea lastaan vaikeassa tilanteessa.

Eivätkö tuollaiset vanhemmat sitten osaa ollenkaan mennä sen vastapuolen vanhempien nahkoihin? Eivätkö he osaa ajatella, miten he käyttäytyisivät tilanteessa, jossa vastapuoli olisi murhannut heidän lapsensa, millaista tuskaa he itse tuntisivat?  Olen joka päivä aina vain kiitollisempi siitä, että minulla ei ole lapsia, että minulla on järki, jota mikään "luonnonlaki" ei sumenna, ja osaan erottaa oikean väärästä. Kun ihmiset saavat jälkeläisiä, heidän järkensä näköjään sumenee. Sääliksi käy, ei muuta voi sanoa.

Mitä hyötyä siitä on ja kenelle että vanhemmat hylkäisivät rikollisen lapsensa? Itse näkisin niin, että rikostuomiosta huolimatta säilyneet perhesuhteet voivat olla hyvinkin tärkeitä tuomion jälkeen yhteiskuntaan uudestaan sopeutumista ajatellen.

Mihin vedät sen rajan, jonka jälkeen vanhempien pitäisi lapsensa leikata pois elämästään? Parkkisakko, näpistys, varkaus, huumausainerikos, talousrikos, pahoinpitely, raiskaus, murha? Entä jos olisikin ollut täysin syyntakeeton, eikä vain alentuneesti syyntakeinen?

Mulla on 3v ja 6v lapset ja jos heistä jompikumpi joskus osoittautuisi tuollaiseksi ihmishirviöksi kuin se Hanna nii mun tai muun perheen lähelle ei olis enää mitään asiaa! jos lapseni teurastaisi kaverinsa tuolla tavalla niin tekisin kyllä parhaani että suljettaisiin loppuelämäkseen laitokseen pois ihmisten läheltä!! Kuulostaa kamalalta ja sitä se onkin mutta oon itse sitä mieltä että jos kerran voi noin tehdä voi tehdä sen myös uudestaan enkä jäisi sitä odottelemaan ja lapsosen päätä silittelemään että voi voi minkä menit tekemään. En voi muuta kuin yrittää parhaani ja opettaa lapset kestämään ja ymmärtämään että joskus vastaus on ei eikä sille voi mitään.

Minä taas miettisin, olenko ollut riittävän hyvä vanhempi...En varmaankaan koskaan toipuisi syyllisyydestä. Mutta tämä on kaikki jossittelua; aniharva tuollaiseen tilanteeseen oikeasti joutu.

Vierailija
742/995 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että aina pitää vedota lapsuuteen ja traumoihin ja ties mihin?!?! Sillä ei ole mitään väliä oli kotiolot mitkä hyvänsä ihminen on itse vastuussa itsestään ja teoistaan!! Vaikka olisi saanut selkäänsä joka päivä se ei oikeuta tekemään kenellekään yhtään mitään!! "Yhyy minua on piesty pentuna minulla on oikeus ei minullekaan olla kivoja aina oltu en ole minäkään kenellekkään koska lapsuus ja koska traumat" vittu mä sanon!! Jokainen vastaa itse omasta elämästään ja se joka märehtii menneitä ja antaa niiden pilata tulevaisuutensakin on täysi tollo!!

Vastuu on eri asia, kuin se että vanhemmat(kin) muokkaavat lapsen psyykettä voimakkaasti. Tämä on fakta. Olosuhteita voi ymmärtää vaikka tuomitseekin teon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/995 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsi on siellä ja Seinäjoella kaikki tuntee lähikaupassa niin miksi ei? Ei kai sitä omaa lasta hylkäisi edes tuollaisessa tilanteessa.

Ai jos sun sosipaatti-kakaras tekis kylmäverisen henkirikoksen niin sä haluaisit muuttaa sen lähelle?! no, puukosta saisit varmaan sinäkin lopulta. Tuo tekijä on hullu, itse en haluaisi olla enää missään tekemisissä jos olisin hänen äitinsä. Hyssyttele sinä vaan miten tykkäät! tuo surmaaja on häpäissyt sukunsa ja perheensä täysin.

Sinä lapsettomana tuskin tiedät, millaista on, kun on oma lapsi. Sitä suojelee, kannustaa, tukee ja kasvatta parhaansa mukaan. Mihin se vahva side ja rakkaus yhtäkkiä katoaisi, vaikka se oma lapsi tekisi mitä hirveyksiä tahansa? Aina on se tarve edelleen rakastaa, tuke ja lohduttaa. Ymmärtää. Vaikka lapsi olisi tehnyt henkirikoksen. Sellainen tunne voi tulla, ettei kunnolla enää lastansa tunne, koska miten se oma luomus voisi omistaa sellaisia piirteitä ja kyetä pahoihin tekoihin? Sitä moni tällaisen lapsen vanhempi miettii, mutta sitä suuremmalla syyllä yrittää tukea lastaan vaikeassa tilanteessa.

Eivätkö tuollaiset vanhemmat sitten osaa ollenkaan mennä sen vastapuolen vanhempien nahkoihin? Eivätkö he osaa ajatella, miten he käyttäytyisivät tilanteessa, jossa vastapuoli olisi murhannut heidän lapsensa, millaista tuskaa he itse tuntisivat?  Olen joka päivä aina vain kiitollisempi siitä, että minulla ei ole lapsia, että minulla on järki, jota mikään "luonnonlaki" ei sumenna, ja osaan erottaa oikean väärästä. Kun ihmiset saavat jälkeläisiä, heidän järkensä näköjään sumenee. Sääliksi käy, ei muuta voi sanoa.

Mitä höpiset? Ei kai se ettei hylkää lastaan tarkoita että hyväksyy kaikki hänen tekemisensä? Tai että naps! en rakastakaan enää lastani empatiasta toisia vanhempia kohtaan? Huomaa ettei sulla oo lapsia ja totta puhuen ihmetyttää nuo vanhemmat jotka täällä sanovat että hylkäisivät lapsensa jos tekisi jotain noin kauheaa, ovatko oikeasti noin kylmiä? Ja ennen kuin joku lukutaidoton kommentoi, en puolusta tuota kauheaa tekoa mutta täällä ei ymmärretä näköjään rakkauden ja hyväksymisen välillä.

Vierailija
744/995 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: eroa rakkauden ja kaiken hyväksyvän välillä.

Vierailija
745/995 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä naurettavia nämä kommentit täällä, että vanhempien tulisi hylätä lapsensa siltä seisomalta, jos paljastuu murhaajaksi tai muuksi rikolliseksi. Ei se rakkaus ja halu tukea ja suojella katoa mihinkään, koska se on kuitenkin aina oma lapsi. Myös melko mustavalkoista ajattelua on se, että jos ei hylkää lastaan, hyväksyy tämän teon. Ei se niin mene. Ei murhaa tai raiskausta eikä muitakaan rikoksia tietenkään tule hyväksyä, mutta ei vanhemmat hyväksy lapsiltaan monia muitakaan asioita, vaikka edelleen rakastavat ja tukevat, ymmärtävät ja neuvovat parhaansa mukaan.

Vierailija
746/995 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
747/995 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Oliko niin että tämä murhaaja on vielä ainokainen? Vaikea kuvitella että kukaan täysijärkinen hyväksyisi tuollaista tekoa, mutta

en usko että oma lapsi olisi helppo hylätä, olipa tämä tehnyt vaikka murhan. Ei ihmisen mieli toimi niin. Rakkaus lapseen on enemmän kuin rationaalinen ajattelu ?En tiedä, itselläni ei ole lapsia.

Vierailija
748/995 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus kuulostaa ihan liikaa Yandere-chanilta. Tapetaan kaikki niin saadaan ihastuksen huomio! Kivaa!

Vierailija
749/995 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
750/995 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas tästä luetaan tuomio?

Vierailija
752/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tyttö nykyään voi?

Vierailija
753/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitähän tälle tapaukselle kuuluu?

Edelleen, syvä osanotto uhrin omaisille, jotka eivät toivu koskaan.

Vierailija
754/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, elämä edessä. Opintoja varmaan suoritettu ja puhtaalta pöydältä aloittaa uusiin ihmisiin tutustumisen. Ehkä nimikin on vaihdettu? Voi olla uusi työkaverisi.

Vierailija
755/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu naapurissani ja opiskelee täsäs lähellä. Elää oikein aktiivista ja onnellisen näköistä nuoren naisen elämää

Vierailija
756/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu naapurissani ja opiskelee täsäs lähellä. Elää oikein aktiivista ja onnellisen näköistä nuoren naisen elämää

Ällöttävää.

Vierailija
757/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, elämä edessä. Opintoja varmaan suoritettu ja puhtaalta pöydältä aloittaa uusiin ihmisiin tutustumisen. Ehkä nimikin on vaihdettu? Voi olla uusi työkaverisi.

taisi somessa kuvat sen verran levitäaikanaan että nimenvaihdos ei yksin auta. Varmasti tulee teko vastaan vielä.

Vierailija
758/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaallahan se porskuttaa ja elää normaalia elämää. Tyyppi ei ole edes 20v vielä. Tollanen pikku tappo meni tosta vaan istuen, kun oma elämä on vielä edessä ja ei ole oikein itse menettänyt mitään sitten kuitenkaan.

Vierailija
759/995 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaallahan se porskuttaa ja elää normaalia elämää. Tyyppi ei ole edes 20v vielä. Tollanen pikku tappo meni tosta vaan istuen, kun oma elämä on vielä edessä ja ei ole oikein itse menettänyt mitään sitten kuitenkaan.

Oikeasti?

Vierailija
760/995 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku tappo?

Mutta murhastahan se tuomittiin..

Ekana puolivuotta mietti ja etsii keinoja myrkyttää ihminen huomaamatta.

Houkuttelee kaverin mukaan. Juottaa myrkkymehua mutta uhri maistoi oudon maun.

Sitten sitoo uhrin silmät, hakee veitsen ja hakkaa uhria 16 kertaa vaikka uhri yrittää karkuun ja huutaa apua.

Soittaa isälleen ja kertoo, että joku ulkopuolinen tekijä oli talossa.

Tähän kaikkeen meni noin 25min.

Netistä löytyy tekijän keskusteluja kaverien kanssa, jossa haluaa vetää liipaisimesta, koska uhri juttelee heidän yhteiselle ihastukselle. "Ei ne saa jutella"

Vuosi tapahtuneesta kirjoittaa "anteeksipyynnön" jossa ensin kysyy antaako poika ikinä anteeksi, kuinka yritti häntä miellyttää mutta meni vain sekaisin, miettii jaksaako näin ison taakan kantaa yksin. "Mun kaikki asiat kaatuu ja kaikki kaunis maatuu"

Sitten sanoo että uhrista tuli kaunis enkeli ja kuuli uhrin viimeisen henkäyksen.

Ja loppuun, mietti kuinka kaikki kaunis katoaa maailmasta ja lepää rauhassa.

Hänen kavereiden viestejä löytyy netistä missä he sanovat että tuo on voinut olla vahinko, eikä saa kaikkea laittaa tekijän niskaan.

Noi kuvat löytyy google hausta.

Mitähän tälle pojalle kuuluu jonka takia tekijä tämän homman edes alunperin teki... Mahtaa olla hällä vaikeeta.