Patit nivusessa, kaulassa poskessa ja kainaloissa
Hei, noin vuosi sitten kävin lääkärissä kun löysin patin nivusesta, sekä minulla oli tahatonta painon pudotusta, meni anoreksia puolelle. Patti oli kivuton ja lääkärin mielestä ok. Vatsa ultrattiin ja kaikki ok. Myöhemmin paino lähti nousemaa ja kaikki ok. Löysin patteja myös kaulasta, kainaloista ja viime viikolla poskesta myös, olen ajatellut asian olla kerta tämä on jo kerran tarkistettu. Noh nyt vaatteita pukiessa törkkäsiin siihen pattiin mikä on ensimmäisenä tullut ja se on saatanan kipeä... Kellään vastaavaa tai tietoa??
Kommentit (19)
Niin se lääkärikin meinas kun vuos sitte kävin :) Eli ei vissiin vaarallista tai ei tarvi käydä missään? Ap
No voi se olla imusolmukesyöpäkin.
Imusolmukkeiden sijainteja kuvasit. Normaalisti ne on pehmeän puoleisia. Jos joku on kipeä vielä ensi viikolla ja kova, käy lääkärillä tarkistamassa.
Jos imusolmukkeet tuntuvat yli kuukauden, on syytä selvitellä enemmän. Ultraääni ja ohutneulabiopsia.
Ei kai poskessa ole imusolmukkeita?
Imusolmukkeilta kuulostaa. Onko sulla ollut joku tulehdustauti viime aikoina?
Ei oo ollut tulehdustauteja ja ensimmäisen patin löytymisestä on tosiaan se vähän reilu vuosi. Silloin kävin näyttämässä lääkärissä ja otettiin tulehdusarvot sekä ultrattiin vatsa sen laihtumisen takia. Oli puhetta että jos paino tippuu lisää niin ottavat lisä tutkimuksia. Paino on nyt kuitenkin noussut että mitä ikinä epäilivätkään niin ei varmaan oo sitä. Patit ovat olleet ilmestymisestä asti kovia möllyköitä, ei kipeitä ennenkuin nyt. Yksittäisiä oireita löytyy mutta en usko että ne noihin patteihin liittyy. Jatkuvaa närästystä, silmissä sumenemista, jalanpuutumista yms. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai poskessa ole imusolmukkeita?
Ei poskessa mutta siinä leukaluun alapuolella kaulassa on muistaakseni.
Nuo tuppaa turpoamaan esim. kun on flunssa tai joku tulehdustauti.
Kiitoksia kaikille vastanneille :) Ei vieläkään oo havaintoo mitä teen mut kaikki tuntuu ainakin olevan samaa mieltä, imusolmukkeet:) Eli ei ainakaan mitään vakavaa. Ap
Öö, miten ihmeessä voit tästä päätellä, että ei vakavaa? Imusolmukesyöpä on täysin mahdollinen. En tietenkään toivo sitä kohdallesi, mutta menehän lääkäriin.
Oletan että kyseessä ei ole syöpä koska silloin tulehduarvot olivat varmaan koholla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletan että kyseessä ei ole syöpä koska silloin tulehduarvot olivat varmaan koholla. Ap
Noup. Ei nouse tulehdusarvot läheskään joka syövässä
Kannattaisi varmaan yrittää päästä biopsiaan kun noinkin kauan on tilanne jatkunut.
Imusolmukkeitahan nuo on. Itselläni on jo yli puoli vuotta tuntunut kaulalla, nivusissa, leuoissa ja korvien takana (normaalisti minulla ei tunnu muuta kuin korvien takana). Olen kolme kertaa niitä lääkärissä näyttänyt, mutta niitä aletaan kuulemma tutkia vasta, kun ne suurenevat yli 2cm kokoisiksi. Järjetöntä. Noita tuntuu korvien takana yhteensä 6, vasemmassa nivusessa yksi iso (1,5cm), oikeassa nivusessa noin kymmenen pientä ja leukojen alla tuntuu 5-6..
Vierailija kirjoitti:
Imusolmukkeitahan nuo on. Itselläni on jo yli puoli vuotta tuntunut kaulalla, nivusissa, leuoissa ja korvien takana (normaalisti minulla ei tunnu muuta kuin korvien takana). Olen kolme kertaa niitä lääkärissä näyttänyt, mutta niitä aletaan kuulemma tutkia vasta, kun ne suurenevat yli 2cm kokoisiksi. Järjetöntä. Noita tuntuu korvien takana yhteensä 6, vasemmassa nivusessa yksi iso (1,5cm), oikeassa nivusessa noin kymmenen pientä ja leukojen alla tuntuu 5-6..
Kuulostaa hyvin samalta kuin mulla, onko sulla muita oireita? Ap
Jos olet laiha, voi normaalien imusolmukkeiden tuntuminen johtua siitä. Rasvakerroksen alta eivät tunnu. Itsellä painoindeksi 17 ja imusolmukkeet tuntuneet aina. Imusolmukesyöpää pelkäsin muutaman vuoden ja useammille lääkäreille näyttänyt. Niin kauan kuin ovat pyöreitä ja liikkuvia, eivätkä muutu miksikään tai kasva, kaikki on ok. ;)
Imusolmukkeita