Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsiikö vauva tällaisesta?

Vierailija

Esimerkiksi jos vauvalla on korvatulehdus, laitetaan vauva vaunuihin ja koitetaan jalalla hytkytellä vaunuja jotta itse saa edes makoilla silmät kiinni vaikkei saisi unta.
Minusta kipeää vauvaa kuuluisi pitää sylissä ja lohduttaa vaikka itse on väsynyt...?
Entä se että jos vauva herää liian aikaisin, vaikkapa kyydelta, niin annetaan syötävää ja sit lykätään vaunuissa parvekkeelle nukkumaan, itku ei kuulemma vahingoita vauvaa ja kaikki vauvat itkee ennen kuin nukahtavat... ja hyvin toimii koska näin vaiva sitten nukkuu kymmeneen.
Voiko tällaista äitiä sanoa huonoksi äidiksi...?

Kommentit (5)

Vierailija

Mietin tässä että onko tuo kohtelu osasyy ongelmiini... äitini tässä kertonut miten lapsia kuuluu kasvattaa, hemmottelen omaani kun en pakota syömään tuttia, vaan annan rintaa kun vauva itkee. Vauva on nyt 5kk, ja äitini oli melkein vihainen kun vauva ei pysynyt kauan tyytyväisenä sylissään vaan alkoi itkeä. Itku vain yltyi, eikä äitini olisi vauvaa antanut mulle takaisin, sen pitäisi oppia jo ettei aina voi nukahtaa nänni suussa.
Kun otin vauvan joka rauhoittui syliini totesi että jaa, olen jo opettanut että kun huutaa tarpeeksi saa tahtonsa läpi.
Sanoin vain että uhmaitkyihin ja haluuuuuuuun!!!!!-huutoihin kaupassa puututaan kyllä kun on sen aika, sylillä ei voi hemmotella vaan se on vauvan paikka...äiti sit taas kertoi miten minäkin opin nukkumaan....

Vierailija

Minustakin vauva tarvii syliä, itse en ainakaan anna vauvan yksin itkeä missään. Toki meidän pienokainen ei hirveesti edes itke, mutta oma äiti kertoi että mut on aikoinaan vaan laitettu sänkyyn vaikka oon huutanu ja oon hiljentyny sinne kun aikani itkeny. Nykyään ei varmaan huutonukutusta harrasteta :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat