Pissatulehdus oireet, viljely

Vierailija

Kävin antamassa näytteen ja viljely oli puhdas. Pitäiskö tuota nyt uskoa? En todellakaan pidättänyt 4h. Vaan korkeintaan 10min ja olin juonut ihan älyttömän määrän vettä, karpalomehu, c-vitamiinia jne. Eli mitä nyt? Mä en jaksa tätä rumbaa jos mun pitää viedä taas uus näyte.

Kommentit (12)

Vierailija

Kuule ihan mahdotonta noudattaa ohjeita. Ilmeisesti sulla ei oo ollut sellista tulehdusta että jatkuvasti kusettaa ja pidättäminen mahdotonta.

klamydia negatiivinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan mahdotonta noudattaa ohjeita. Ilmeisesti sulla ei oo ollut sellista tulehdusta että jatkuvasti kusettaa ja pidättäminen mahdotonta.

klamydia negatiivinen.

No voi kuule kyllä on. Olen syönyt jopa estolääkettä kyseiseen vaivaan. Todellakin tiedän, mitä se on. Helpommalla vaan pääsee, jos tekee kerralla oikein.
Suosittelen viemään näytteen heti aamulla.

Vierailija

Mulla on joskus ollut virtsatietulehduskierre. Koskaan ei ole käsketty pidättelemään 4 tuntia (eikä se olis edes ollut mahdollista), vaan näyte on otettu heti kun olen mennyt terveyskeskukseen. Tulehduksia kun oli ollut monta pienin väliajoin, pidätyskykykin oli jo aika säälittävä ja siihen auttoi vaan aika (loppuvaiheessa otettiin klamydiatestikin ja oli neg.). Soita terveyskeskukseen ja kysy sieltä, että mitä nyt. 

Vierailija

Ymmärrän että pidättely on tuossa tilassa vaikeaa/mahdotonta mutta mikä järki oli vedellä kauheat määrät vettä tai varsinkaan karpalomehua jos tiesit että olit menossa näytettä antamaan?! 

Vierailija

Mulla kans ollu kroonisena ja pidätyskyky pyöreä nolla, mutta oon aina saanut ne antibiootit silti vaikka näyte ollu nega ja ne on auttanu. Oon sanonu lääkäreille et määrätkää varmuudeks. Tällä hetkelläkin itseasiassa mietin että onko vai eikö..... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pidättely on tuossa tilassa vaikeaa/mahdotonta mutta mikä järki oli vedellä kauheat määrät vettä tai varsinkaan karpalomehua jos tiesit että olit menossa näytettä antamaan?! 

No jos pitkin päivää sitä vettä on vedellyt siinä toivossa että vaiva helpottais. Iltapäivästä vaiva paheni ja tuli hieman vertakin. Soitin sitten heti tk ja käskivät tulla heti antamaan näytettä ennenku labra menee kiinni.

Vierailija

En ole aloittaja mutta vastaan...   Se on ainut joka siihen kipuun auttaa! Siis se että pissiä tulee joten pakko juoda aivan pirusti tai järki menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla kans ollu kroonisena ja pidätyskyky pyöreä nolla, mutta oon aina saanut ne antibiootit silti vaikka näyte ollu nega ja ne on auttanu. Oon sanonu lääkäreille et määrätkää varmuudeks. Tällä hetkelläkin itseasiassa mietin että onko vai eikö..... 

mullaki tää vaiva välillä muuttuu jatkuvaksi. silti en ikinä saa kuuria ilman viljelytuloksia. vaikka sielä kasvaa joka kerta se sama hiton bakteeri. trimopania toki antaisivat tuosta vaan mutta mun bakteeriin trimopan ei pure joten turhaan mä sitä syön.

Vierailija

Kyllä minä olen saanut antibiootit heti, viljely on sitten myöhemmin varmistanut asian. Tunnistan oireet kyllä itse ja sen perusteella saanut hoitoa. Kamalaa, jos pitäisi päiviä odottaa vain jotain tulosta, joka on aina kuitenkin näyttänyt positiivisen tulehduksen. 

Vierailija

Käypä hoito -suosituksen mukaan 18-65-vuoden iässä olevalle naiselle antibiootti rakkotulehdukseen tulee antaa oireiden perusteella, ilman laboratoriotutkimuksia.

On selvää, että ap:n tapauksessa on kyseessä väärä negatiivinen virtsaviljelyn tulos, kun virtsa ollut rakossa vain 10 minuuttia.

Vierailija

Toki mä saan sen trimopan kuurin mutta mitä järkeä syödä se kun se ei auta. Mulla on aina se sama bakteeri virtsassa. Silti eivät anna mulle muutaku trimopania ennen viljely tuloksia. Aina sama lässytys "mistä sä tiedät että se tällä kertaa on sama bakteeri". No kun on ollu suht pienellä aika välillä about 6 tulehdusta ja kaikki saman bakteerin syytä niin olis aika ihme jos oliski yhtäkkiä eri bakteeri.

mä en kohta jaksa enää näitä lääkäreitä. mistään ei saa apua. menin yksityisellekin ja sieltä sama homma  trimopania vaan ei ottanut huomioon yhtään kun kerroin tuosta bakteerista ja kuinka monta kertaa ollu se sama ei ikinä oo ollu mitään muuta bakteeria.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat