Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomassa perheettömän syrjiminen?

Vierailija
15.12.2023 |

Meillä alettiin jo suunnitella ensi vuoden kesälomia ja minulle määrättiin toukokuussa pidettäväksi viidettä vuotta putkeen. Olisi halunnut pitää kesäkuukausina, mutta kuulemma ''minulla ei voi olla niin väliä'' koska olen sinkku ja perheetön.

Perheelliset saa aina pitää siellä kesäkuukausina, yleensä vaihtelevat että kuka aloittaa juhannuksena ja kuka ennen. Perusteluna tähän on, että perheellisten on pakko suunnitella kesälomansa perheen menojen mukaan.

Onko tämä syrjintää?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mäkään saanut kuin 2 viikkoa toukokuussa ja 2 viikkoa syyskuussa. Oma työ sesonki kesällä.

T. 4:n äiti. Oli kiva pienillä koululaisilla olla yksin kotona. Isällään oli elokuussa lomat.

Vierailija
2/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on syrjintää ja valittaisin siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osa lomasta pitää saada muulloin kuin toukokuussa, eikö niitä perheellisiä hävetä. Työnantaja on nössö.

Hommaa saikkua kesällä.

Vierailija
4/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan naisvaltainen ala kyseessä. Meidän neljän miehen osastolla homma toimii niin, että yksi on toukokuun, yksi kesäkuun, yksi heinäkuun ja yksi elokuun lomalla. Seuraavana vuonna loma siirtyy seuraavaan kuukauteen. Hyvin toimii, eikä kukaan valita.

Vierailija
5/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä noin. Heti maanantaina sanot esimiehelle ettet suostu ja ilmoitat ottavasi yhteyden liittoon ja työsuojeluun. 

Vierailija
6/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan naisvaltainen ala kyseessä. Meidän neljän miehen osastolla homma toimii niin, että yksi on toukokuun, yksi kesäkuun, yksi heinäkuun ja yksi elokuun lomalla. Seuraavana vuonna loma siirtyy seuraavaan kuukauteen. Hyvin toimii, eikä kukaan valita.

Luultavasti siksi, koska lasten loma-ajat vaikuttaa miehiin (jostain kumman syystä) paljon vähemmän. 

Vierailija
7/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti valittaisin. Itselläni on lapsia, mutta en ole ikinä ymmärtänyt miksi minun pitäisi sen takia saada pitää loma parhaaseen aikaan. Meillä onneksi vuorottelee tämä todella reilusti vuosittain, kuka pitää milloinkin kesäloman. Kukaan ei siis pysty pitämään esim. juhannuksen seutuun joka vuosi peräkkäin, vaan listat kiertävät. 

Vierailija
8/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on ihan totta että jos lapset on kesälomalla niin pitää itsekin olla.

Tuo on ihan käypä peruste. Hanki perhe jos haluat lomailla kesällä.

Vierailija
9/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit jo työsuhteeseen hakiessa sanonut olevasi perheellinen. Niin minä sanoin, työpaikka luulee että on mulla on mies ja lapsi, oikeasti olen ikisinkku🤭

Vierailija
10/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se on ihan totta että jos lapset on kesälomalla niin pitää itsekin olla.

Valitettavasti mikään laki ei määrää että loman saa silti pitää silloin kun haluaa vaikka olisi lapsia. Kesäloma 10 viikkoa, yh eka ja toka luokkalaisille. Irtisanouduin kun en nähnyt muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
11/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap diagnoosiksi ahdistuneisuushäiriö jos masennus ei kelpaa. Pääsee saikulle.

Vierailija
12/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki ap diagnoosiksi ahdistuneisuushäiriö jos masennus ei kelpaa. Pääsee saikulle.

Väärään keskusteluun tuli mutta pätee kai tännekin:D

Vierailija
13/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syrjintää.

Vierailija
14/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai työntekijä etuoikeuksia kun hankki koiranpennun. Sai pentuvaiheessa käydä päivän aikana kotonaan vaikka työajalla, joskus tuli tilanteita että piti tuurata häntä. Pomo oli koiraihmisiä.

Vierailija
15/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot toukokuun saikulla ja heinäkuun lomalla 

Vierailija
16/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että valitat aviin jos ei hoidu 

Vierailija
17/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosiloma annetaan työntekijälle työnantajan määräämänä ajankohtana. 

lähde: vuosilomalaki

Vierailija
18/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomien pitää kiertää. Älä suostu tuohon pazkaan. 

Vierailija
19/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosiloma annetaan työntekijälle työnantajan määräämänä ajankohtana. 

lähde: vuosilomalaki

Työntekijöitä tulee kohdella tasapuolisesti. Jos yksi joutuu pitämään vuodesta toiseen kesälomansa toukokuussa vastoin tahtiaan niin tasapuolisuus ei toteudu.

Vierailija
20/58 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää ollut vuosiin. Lapsettomia ei saa syrjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi