Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maito on tarkoitettu lehmävauvoille, EI TÄYSI-IKÄISILLE IHMISILLE

Vierailija
17.11.2015 |

Lehmät ei saa edes hoitaa vauvojaan, kun ne riistetään niiltä, vain jotta Sinä saisit kahvimaidot. Oksettavaa, näin suoraan sanottuna.

Viisastelkaa, lava on teidän, mutta älkää paetko totuutta.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole parempaa kuin kylmä maito ruoan kanssa.

Po. "en tiedä paremmasta kuin kylmä maito ruoan kanssa."

Niin mikä olis sitten parempaa? Vesi, olut, lonkero, siideri, viini..?

Vierailija
62/98 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
17.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuusta asti ilman lihaa, maitoa, maitotuotteita tai kananmunia. Vain kasviperäistäruokaa. Olo on parempi kuin aikaisemmin, rauta-arvot ovat paremmat, enkä vie lehmä- tai muiltakaan eläinvauvoilta äitiä, maitoa tai lihaa luiden yltä. Voin suositella.

Hienoa, että olet löytänyt terveet elämäntavat. Itse en kyllä todellakaan pystyisi syömään kasvisruokaa, kun joudun jo liharuokienkin kanssa nitkuttelemaan normaalipainon ja alipainon rajamailla. Siksi eläinperäisten ruokien pois heittäminen olisi minulle sama kuin anorektian hankinta. Itse aloitin liikunnan niin se on alkanut vaikuttamaan jo hieman painooni.

Vierailija
64/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi

Juon ruoan kanssa vettä vain jos maitoa ei ole saatavilla, eikä se todellakaan ole hyvää.

65/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole vähä sukupuolisyrjintää jos ainoastaan lehmävauvat sitä saavat hörppiä?

Vierailija
66/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demes kirjoitti:

Eikö tämä ole vähä sukupuolisyrjintää jos ainoastaan lehmävauvat sitä saavat hörppiä?

Jep, sonnivauvat saavat pelkästään vettä syntymästään lähtien. Ap ihme feministi

Vierailija
67/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis juustoakaan käytä?

Yhteen juustokiloon tarvitaan kymmenen litraa maitoa - ja yli 11 kiloa nurmea.

En kyllä ole huomannut että noissa juustoissa olisi nurmea... Mahtaa olla hyvin jauhettu sinne sekaan :)

Vierailija
68/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saattaa olla harhaluulo, sillä uusimmat arkeologiset löydöt osoittavat, että alkuihmiset imivät maitoa suoraan alkulehmien ja -lampaiden utareista. Näin kerrotaan Science News and Technology -julkaisussa!

Vierailija
69/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo saattaa olla harhaluulo, sillä uusimmat arkeologiset löydöt osoittavat, että alkuihmiset imivät maitoa suoraan alkulehmien ja -lampaiden utareista. Näin kerrotaan Science News and Technology -julkaisussa!

Saattaapa suikkarikin osoittautua ikivanhaksi hedelmällisyysriitiksi!

Vierailija
70/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maistuu aamukahvi mahtavalta kun siihen lorauttaa oikeaa raakamaitoa! Oon niin kiitollinen että pojan luokkakaverin vanhemmat on maatalousyrittäjiä ja saam heiltä käydä ostamassa toistakymmentä litraa maitoa viikossa. Ei oo poikaa enää laktoosi-intoleranssit vaivannut.

Samalla pääsin kurkistamaan nykyaikaiseen navettaan ja pakko myöntää olin aika yllättänyt. Oletin että lehmät on jossain steriilissä tehtaassa tms, mutta sontahan siellä haisi, lehmillä oli automaattiset harjat joita käyttivät kun halusivat, söivät porukalla, tulivat uteliaina moikkaamaan outoja ihmisiä. Vasikat ei näyttäny yhtään samalta kuin OE'n kuvissa (mitä pelkäsin) vaan ne hengaili ulkona "igluissa" jäi todella myönteinen mielikuva suomalaisesta maidontuotannosta :) ensi viikolla käydään hakeman kyseiseltä tilalta pakastimeen täytettä, Luna nimistä angnushiehoa. Aivan mahtavaa kun tietää mistä ja miten ruoka pöytään tulee. Suosittelen kaikille tutustumiskäyntiä suomalaiselle maatilalle, yllätytte varmasti!

Seuraavan kertan kun käyt, niin kysyisitkö tuota vasikka-asiaa? Että riistetäänkö vasikka ennen luonnollista vieroitusaikaa emoltaan, vai saako lehmä hoitaa omaa vasikkaansa loppuun asti? Tästä syystä nimittäin itse en voi enää käyttää mitään maitotuotteita, sotii niin pahasti moraalia ja omatuntoa vastaan. Lehmä myös tiineytetään heti 3 kk päästä synnytyksestä ja yleensä lahdataan juuri täysi-ikäiseksi kasvettuaan. Jos jossain ei ole näin, niin olen iloinen ja haluaisin kuulla, missä tällainen tila sijaitsee, sillä kävisin siellä itsekin :). En ole periaatteessa maidontuotantoa ja sen käyttöä vastaan, vaan nuo vasikan riisto, pakko siemennys ja nuorten lehmien lahtaus on liian raakaa minulle.

Vaikka eläimiä muuten hoidettaisiin näennäisesti hyvin.

Vierailija
71/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kommentoin aloitusta, että oikaisen sen virheen:

lehmät saavat nimenomaan hoitaa niitä poikasiaan ja imettää niitä. Sitten kun lehmän poikanen on niin iso, että lehmä vieroittaa sen itse (ei luonnossakaan emot imetä poikasiaan koko ikää), niin sitten vasta lehmä otetaan taas lypsylehmäksi. Ei mulla muuta.

Missähän fantasiamaailmassa näin tapahtuu? Kyllä ne vasikat ihan ihminen "vieroittaa" eli vie pois.

No ihan Suomessa esimerkiksi. Käypä joskus seuraamassa jollain tilalla. Kyllä ne vasikat on tiiviisti emonsa vierellä aika pitkään.

Vierailija
72/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaapa suikkarikin osoittautua ikivanhaksi hedelmällisyysriitiksi!

Muistaakseni joskus luin, että jossain alkuasukasheimossa pojan miehistymisriittiin kuuluu suihinoton antaminen kylän vanhimmalle. Tekee pojista vahvempia.

Vierailija
73/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ oi mahtava kuulla! Täällä nuori maatalousyrittäjäpari joka ottais enemmän kuin mielellään tutustujia käymään :) meidänkin lehmät hengailee pihatossa, käyvät lypsyllä kun haluavat, pitävät itse itsensä puhtaina karjaharjojen avulla, makoilevat lehmien tempurpatjoilla, umpikauden viettävät ulkona, vasikat kasvaa pienissä ryhmissä pehkupohjalla ja leikkivät keskenään. Joka päivä katselen tyytyväisiä eläimiä jotka ovat minulle työkavereita.

Harmittaa suunnattomasti eläinsuojelujärjestöjen viha meitä kohtaan

Saako teillä lehmä pitää vasikkansa itsellään niin pitkään, kunnes itse vieroittaa sen? Ja minkä ikäisenä lehmänne teurastetaan, vai joutaako ne teuraaksi heti kun maidontuotanto vähän tyrehtyy? Myydäänkö urospuoleiset vasikat heti (tai missään vaiheessa) pois lihatuotantoon, koska eivät pysty tuottamaan maitoa?

Jos ei, niin haluaisin tietää, missä tilanne sijaitsee. Jos ei ole satoja kilometrejä matkaa (tai on paikkakunnalla, missä vierailen muutenkin), haluaisin tulla asiakkaaksenne ja tukea eettistä maidontuotantoa :).

Vierailija
74/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lehmät saavat nimenomaan hoitaa niitä poikasiaan ja imettää niitä. Sitten kun lehmän poikanen on niin iso, että lehmä vieroittaa sen itse (ei luonnossakaan emot imetä poikasiaan koko ikää), niin sitten vasta lehmä otetaan taas lypsylehmäksi. Ei mulla muuta.

Missähän fantasiamaailmassa näin tapahtuu? Kyllä ne vasikat ihan ihminen "vieroittaa" eli vie pois.

No ihan Suomessa esimerkiksi. Käypä joskus seuraamassa jollain tilalla. Kyllä ne vasikat on tiiviisti emonsa vierellä aika pitkään.

Mikä on aika pitkään? Kuukausi? Kaksi? Kolme?

Vierailija
75/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä vauvaakaan kyllä vieroita mikään vihreä kolmiantenninen marsilainen!

Vierailija
76/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikä ihminenkään anna lapsiaan normaalisti pois heti synnyttyään tai potki pois 5-10 vuotiaana. Olisi siinä tapauksessa verrannollinen

Vierailija
77/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onko joku tuore äiti imetyspuuskassaan herännyt puolustamaan lehmien oikeuksia? "Lehmänvauva" :)

Vierailija
78/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eikä ihminenkään anna lapsiaan normaalisti pois heti synnyttyään tai potki pois 5-10 vuotiaana. Olisi siinä tapauksessa verrannollinen

Globaalisti aika moni lapsi kokee tuon kohtalon.

Vierailija
79/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Globaalisti aika moni lapsi kokee tuon kohtalon.

Ja täällä me sitä kauhistelemme ja koemme asian olevan väärin. Mutta eläinten kohdalla ihan sama, ei kiinnosta- asenne. Minusta molemmat ovat kauheita asioita, jokainen elämänsä alkutaipaleella oleva eläin tarvitsee omia vanhempiaan, kunnes on valmis itsenäistymään luonnollisesti.

Vierailija
80/98 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas joku vegaani maailmanpelastaja ammuu kun toiset tykkää sydä lihaa ja käyttää maitotuotteita. Relaa vähän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän