Miten torjua työkaverin epäilty ihastus alkuunsa?

Vierailija

Njääh, taas tätä, eli vaikuttaa että taas on työkaveri minuun ihastunut. Tällaista tämä on naisena erittäin miesvaltaisella alalla. Eikä näytä loppuvan vaikka ikää onkohta 40. Ja edelleen kokemuksesta huolimatta olen ihan avuton että miten minun pitäisi toimia, että en toisaalta loukkaisi ihan ok miestä pahasti, mutta toisaalta en antaisi hänen ymmärtää että olen kiinnostunut.

MIstä epäilen että tyyppi on ihastunut? Viimeiset muutaman viikon on aina lähtenyt "sattumalta" kahviautomaatille samaan aikaan kuin minä, ja hymyillen aina keksinyt vaikka tikusta asiaa juteltavaksi. Joka aamu kun tulee avokonttoriin, tulee iloisesti tervehtimään minua ja sanoo jotain yleistä säästä tms, silmiin katsoen ja hymyillen. Tyyppi ei ole edes samassa tiimissä kuin minä, eikä täällä ole tapana sillä lailla tervehtiä tai puhua yleensä. Olen siis melko varma että hän on kiinnostunut tai ihastunut.

Mutta miten tässä nyt pitäisi toimia, kun mies ei ole kuitenkaan mitään suoraan sanonut siihen suuntaan. En voi siis mitenkään suoraan ilmaista että kiitos mutta ei kiitos, koska ei mies ole mitään ehdottanutkaan. Sen kuin vain hymyilee ja tuijottaa ja haluaa kummasti jutella mun kanssa säästä, terrori-iskuista, ihan mistä vaan. Mies on ihan mukava joten tulen hymyilleeksi takaisin ja jutelleeksi, mutta se taitaa vaan lisätä tyypin kiinnostusta. Jota siis en missään nimessä halua, olen aseksuaali enkä ole lainkaan kiinnostunut miehistä tai suhteista.

Tässä sitä nyt kauhulla odotetaan että miten tämä tällä kertaa päättyy. Viimeinen samanlainen päättyi tosi nolosti. En edes huomannut että mies on ihastunut, joten juttelin hänen kanssaan, ja lopulta tyyppi tuli kotiini tekosyyllä että haluaa nähdä mun uuden tietokoneen näytönohjaimen, ja heti päästyään ovesta pyrki suutelemaan suulle. Oli melko nolo torjua siinä vaiheessa, ja mies raivostui kun olin kuulemma kuukausia antanut ymmärtää että olen kiinnostunut. Tyyppi ei sen jälkeen ole puhunut minulle mitään, ja väistääkin työpaikan käytävillä jos tulen vastaan. Miten välttää samanlainen tapaus taas... :\

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Joo, tuo täytyykin varmaan tehdä. Kunhan vaan etenisi siihen asti että sen voi luontevasti sanoa. Olisi outoa sanoa olevansa varattu tässä vaiheessa, kun mies ei ole tosiaan mitenkään ilmoittanut suoraan kiinnostusta... 

Ja edelleen jaksan ihmetellä sitä, että miten kun tälläkin palstalla jotkut naiset valittaa ettei miehiä löydy jonkun pienten ulkonäön vikojen takia, niin minä ylipainoinen, keski-ikäinen tavallisen näköinen tantta löydän itseni vähän väliä tästä tilanteesta että joku on taas ihastunut :\

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo täytyykin varmaan tehdä. Kunhan vaan etenisi siihen asti että sen voi luontevasti sanoa. Olisi outoa sanoa olevansa varattu tässä vaiheessa, kun mies ei ole tosiaan mitenkään ilmoittanut suoraan kiinnostusta... 

Ja edelleen jaksan ihmetellä sitä, että miten kun tälläkin palstalla jotkut naiset valittaa ettei miehiä löydy jonkun pienten ulkonäön vikojen takia, niin minä ylipainoinen, keski-ikäinen tavallisen näköinen tantta löydän itseni vähän väliä tästä tilanteesta että joku on taas ihastunut :\

ap

Eihän sitä tilannetta tarvitse odotella, että voi luontevasti sanoa. Toteat vain kahviautomaatilla että "on jo niin kylmät ilmat että pitääpä sanoa miehelleni että vaihtaa talvirenkaat". Tai jotain tuon tapaista.

Vierailija

Kateellisena luen näitä silti kun itse parikymppinen nätti nainen ja kukaan mies ei ole kiinnostunut taas pariin vuoteen :D Ujuttaisin puheisiin vain suoraan mieheen viittaavia lauseita.

Ymmärrän kuitenkin että tilanne ahdistaa mutta tuo, että joku suuttuu "signaalien antamisesta" on sosiaalista taidottomuutta ja kertoo vain miehestä itsestään, ei ole sinun vastuullasi lainkaan jos joku tulkitsee väärin normaalin ystävällisyyden...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kateellisena luen näitä silti kun itse parikymppinen nätti nainen ja kukaan mies ei ole kiinnostunut taas pariin vuoteen :D Ujuttaisin puheisiin vain suoraan mieheen viittaavia lauseita.

Ymmärrän kuitenkin että tilanne ahdistaa mutta tuo, että joku suuttuu "signaalien antamisesta" on sosiaalista taidottomuutta ja kertoo vain miehestä itsestään, ei ole sinun vastuullasi lainkaan jos joku tulkitsee väärin normaalin ystävällisyyden...

Totta kyllä ehkä. Minä itse tunsin valtavaa häpeää kun ajattelin että tosiaan olin kuten hän haukkui "kullinhärnääjä", joka olen kuulemma viekoittelevasti hymyillyt ja flirtannut kuukausikaupalla... Enkä itse ollut edes tajunnut niin tehneeni. Ehkä en tosiaan tehnytkään, vaan ihastunut mies vaan tulkitsi ihan arkisen hymynkin niin, ja sen että yleensä juttelin hänen kanssaan enkä juossut karkuun.

Täytyy tosiaan varmaan yrittää ujuttaa johonkin hyvän päivän keskusteluun vihjauksia siitä että mulla on miesseuraa jo. Sen se varmaan tietää etten naimisissa ole, ja on ehkä avokonttorissa keskusteluista kuullut että olen sinkku, mutta ainahan sitä voi olla löytynyt uusi tuttavuus...

Ja vinkkinä kaikille jotka kaipaa miesten huomiota riippumatta ulkonäöstä ja iästä: tulkaa miesvaltaiselle tekniselle alalle, jossa useimmat miehet on sosiaalisesti taidottomia nörttejä niin etteivät ne "normaalikanavitse" pariudu, niin vientiä riittää :D Ei ne uskalla jotain naista yöelämässä lähestyä, mutta jos joku kiva naisnörtti tulee samaan avokonttoriin, voivat uskaltaakin :D

Vierailija

Voit vihjaista vaikka, että sulla on paikat kipeinä kun avokkisi kanssa peuhasit koko yön! Tiedän, ettei kuulosta uskottavalta, sillä eihän kukaan jaksa avokin kanssa peuhata varttituntia pitempään, mutta hätä ei lue lakia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voit vihjaista vaikka, että sulla on paikat kipeinä kun avokkisi kanssa peuhasit koko yön! Tiedän, ettei kuulosta uskottavalta, sillä eihän kukaan jaksa avokin kanssa peuhata varttituntia pitempään, mutta hätä ei lue lakia!

Tämä olisikin hauska :D Ei mulla sitä pokka toteuttamaan riitä, mutta huvitti jo mielikuva, että vähän vaikeasti haarat harallaan könkkäisin sinne kahviautomaatille, ja sitten kun mies taas tulee intona jututtamaan, valittelisin että ai ai kun oli pahuksen kova yö, ei meinaa vanhana enää paikat kestää semmoista menoa :D Erityisen koominen tuollainen kommentti olisi ottaen huomioon persoonallisuuteni, joka on aika hillitty ja sosiaalisten tilanteiden pelkoinen.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä olisikin hauska :D Ei mulla sitä pokka toteuttamaan riitä, mutta huvitti jo mielikuva, että vähän vaikeasti haarat harallaan könkkäisin sinne kahviautomaatille, ja sitten kun mies taas tulee intona jututtamaan, valittelisin että ai ai kun oli pahuksen kova yö, ei meinaa vanhana enää paikat kestää semmoista menoa :D Erityisen koominen tuollainen kommentti olisi ottaen huomioon persoonallisuuteni, joka on aika hillitty ja sosiaalisten tilanteiden pelkoinen.

ap

=D Voi ei, sulla taitaa olla huumorintajua. Ei ihme, että olet "ongelmissa" mesten kanssa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

=D Voi ei, sulla taitaa olla huumorintajua. Ei ihme, että olet "ongelmissa" mesten kanssa. 

Joo mulla on tosi kummallinen ja roisi huumorintaju. Ehkä se on tosiaan se mihin miehet usein ihastuu. Vaikka joskus sanotaankin että pelkäävät tällaisia kaltaisiani pahasuisia akkoja, jotka voi tokaista töissäkin "voi vittujen kevät ja kyrpien takatalvi" tai "tää homma on kyllä niin syvältä perseestä kuin olla ja voi" :D Ehkä roisius yhdistettynä naiselliseen ulkonäköön ja ujouteen on vähemmän pelottavaa kuitenkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä ehkä. Minä itse tunsin valtavaa häpeää kun ajattelin että tosiaan olin kuten hän haukkui "kullinhärnääjä", joka olen kuulemma viekoittelevasti hymyillyt ja flirtannut kuukausikaupalla... Enkä itse ollut edes tajunnut niin tehneeni. Ehkä en tosiaan tehnytkään, vaan ihastunut mies vaan tulkitsi ihan arkisen hymynkin niin, ja sen että yleensä juttelin hänen kanssaan enkä juossut karkuun.

Hyi tuollaisia miehiä. Omaa oloa voi aina helpottaa se, että jos käyttäydyt miesten kanssa samalla tavalla mitä naisten niin asiat on sinun puoleltasi normaaleja :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Joo mulla on tosi kummallinen ja roisi huumorintaju. Ehkä se on tosiaan se mihin miehet usein ihastuu. Vaikka joskus sanotaankin että pelkäävät tällaisia kaltaisiani pahasuisia akkoja, jotka voi tokaista töissäkin "voi vittujen kevät ja kyrpien takatalvi" tai "tää homma on kyllä niin syvältä perseestä kuin olla ja voi" :D Ehkä roisius yhdistettynä naiselliseen ulkonäköön ja ujouteen on vähemmän pelottavaa kuitenkin. 

Kuulostat kyllä todella lapselliselta :D

Vierailija

Niin on meillä kaikilla omat ongelmamme - minä hoikka pitkähiuksinen naisellinen kolmekymppinen YRITIN kuukausikaupalla flirttailla ja hymyillä ja vihjailla ja tehdä tikusta asiaa ja koskea käsivarteen...

Ja kun sitten rohkaistuin pyytämään miestä kahville töiden jälkeen, hän vaivaantuneena kieltäytyi, ja jälkeenpäin oli ihmetellyt, että miten se nainen nyt ihan puskista kävi kiinni, ei hän ollut valmistautunut tuollaiseen ollenkaan... :D Nyt jo naurattaa mutta silloin meinasi aivot nyrjähtää, kun yritin tuota ymmärtää.

Työpaikallani on siis reilu kaksisataa miestä eikä minua ole kukaan siellä edes huomannut. Ei tosiaan edes tämä johon itse ihastuin palavasti. Tasan ei käy onnenlahjat :).

Mutta jos siis epätoivottu ihastus syntyy, aina voi tosiaan vihjailla treffeistä tai muuten mainita näistä asioista... Ja tosiaan jutella normaalisti mutta päättää keskustelut lyhyeen eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Toivotan siis onnea yritykseen - mutta kuten joku jo mainitsi, ei se sinun vikasi ole jos ihastunut mies tulkitsee ystävällisyytesi väärin ja vielä suuttuu siitä.

Vierailija

Ap, mitä jos jossain sopivassa välissä kailottaisit kovaan ääneen, ettet missään olosihteissa rupeaisi suhteeseen työkaverisi kanssa, se olisi kuin söisi kuormasta. Ei onnistu kahdrn kesken kahviautomaatilla, mutta jossain isommassa porukassa niin, että sinuun ihastunut mies kuulee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä jos jossain sopivassa välissä kailottaisit kovaan ääneen, ettet missään olosihteissa rupeaisi suhteeseen työkaverisi kanssa, se olisi kuin söisi kuormasta. Ei onnistu kahdrn kesken kahviautomaatilla, mutta jossain isommassa porukassa niin, että sinuun ihastunut mies kuulee.

Ihastuminen ei auttamatta tarkoita sitä, että haluaa suhteeseen. Mitä, jos ap keskityisit ihan töihisi, etkä tekisi asiasta mitään numeroa?! Haarat harallaan könkkääminen ja kailottaminen omista asioistaan on lähinnä noloa kuin aikuisen ihmisen käyttäytymistä. Mutta mikä siinä, jos itsestään haluaa antaa epäkypsän kuvan. 

Kuten on jo todettu...kunnioitus on ansaittava, varsinkin miesvaltaisella alalla! 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat