Sain juuri maailman typerimmän sähköpostin asiantuntijalta.

Vierailija

Olen opiskelija ja etsin tietoa eräästä asiasta. Kyse on todella pienestä ja yksityiskohtaisesta tiedosta, eikä tietoa ole helposti saatavilla. Olen kysellyt kirjastoista ja etsinyt tietoa netistä, tuloksetta. Löysin sitten sattumalta yhden asiantuntijan yhdestä organisaatiosta, joka on perehtynyt asiaan.

Lähetin sähköpostia. Erittäin asiallisen, muodollisen ja ystävällisen. Esitin asiani lyhyesti ja ytimekkäästi.

Sain vastauksen:

Hae kirjastoista ja netistä.

Anssi Asiantuntija
Asiaintutkimussäätiö
PL XX, 00XXX Helsinki, Finland
tel +358-(0)XX XXX XXXX
anssi.asiantuntija@ats.fi

(Nimet toki muutettu, mutta tasan tuollainen se viesti oli). Ottaa päähän. Ei edes tervehdystä, ei mitään. Ja lopussa automaattinen yhteystietolitania. Suoraan asiaan, että etsi kirjastoista ja netistä (vaikka lyhyessä sähköpostiviestissäni olin nimenomaan painottanut, ettei tietoa löydy kirjastoista tai netistä).

Ymmärrän, ettei hänellä välttämättä ole aikaa auttaa oman alansa opiskelijaa, eikä jaella neuvoja. Mutta olisiko viitsinyt käyttää tähän seitsemän sekuntia enemmän ja kirjoittaa edes 'Hei, olen valitettavasti kiireinen, enkä ehdi auttaa tässä kyseisessä asiassa. Toivottavasti löydät tietoa jostain muualta. Ystävällisin terveisin, Anssi Asiantuntija'. Otin aikaa. Seitsemän sekuntia.

Tiedän nyt ainakin, mitä työpaikkaa vältellä valmistumiseni jälkeen.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijan aika usein todella kallista. Minuuttihinta voi olla tosi kova. Ehkä olisi ollut parempi ettei olisi vastannut.

Kyllä, vastaamattomuuden olisin ottanut viestinä siitä, ettei asia ole hänelle tärkeä tai ettei hän ehdi paneutua siihen edes vastaamisen ajan. Mutta tuo oli tarpeettoman tyly ja epäystävällinen. Miksi ylipäätään vastata, jos sitä ei voi tehdä ystävällisesti? Siis edes aloittaa koko viestiä jollain tervehdyssanalla?

ap

Vierailija

Olipa kusipäinen temppu.