Vapaaehtoisesti lapsettomien päätös tuhoaa myös toisten ihmisten haaveita
Se, että jokin ihminen päättää olla hankkimatta lapsia, ei vaikuta pelkästään ihmiseen itseensä, vaan myös toisiin ihmisiinkin. Jonkin ihmisen vapaaehtoinen lapsettomuus saattaa johtaa joissain tapauksessa siihenkin, että velan vanhemmista ei tule koskaan isovanhempia tai velan sisaruksista ei tule koskaan setiä, enoja tai tätejä. Kaikista pahimmassa tapauksessa sisarusten lapset voivat tämän itsekkään velan vuoksi jäädä kokonaan ilman serkkuja, eli ovat sitten sukunsa ainoita lapsia.
Ymmärtävätkö velat ollenkaan, että se päätös olla vela, ei vaikuta pelkästään heidän omaan napaansa vaan myös toisiin ihmisiin? Ymmärtävätkö velat ollenkaan, kuinka julmaa on tuhota toisten ihmisten haaveet esimerkiksi isovanhemmuudesta ja vielä julmempaa on se, että mahdolliset pienet lapset jäävät kokonaan ilman serkkuja? Miltä siitä lapsesta/niistä lapsista tuntuu istua esimerkiksi sukulaisvierailulla ainoina lapsina aikuisten joukossa? Millä oikeudella veloilla on oikeus päättää myös toisten ihmisten puolesta?
Kommentit (29)
Jos mulla olisi lapsi, todennäköisesti tappaisin sen sairaimmalla tavalla mitä keksisin. Onneksi olen vela, niin ei tarvi alkaa repimään pikkuvauvan suolia pihalle.
Teenkö siis väärin kun en halua lisääntyä?
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi lapsi, todennäköisesti tappaisin sen sairaimmalla tavalla mitä keksisin. Onneksi olen vela, niin ei tarvi alkaa repimään pikkuvauvan suolia pihalle.
Teet. Olet itsekäs. Ajattelisit kaikkia niitä sossun tätejä, jotka jäävät työttömiksi kun itsekkyyttäsi et moniongelmaista perhettä perusta. Häpeä!
Eiköhän se vaan paranna elmänlaatua, ettei tarvitse rampata sukujuhlissa. Löytyisikin sellainen vaimo, joka olisi suvun ainoa lapsi. Olisin ihan hyvät perinnöt luvassa ja tosiaan vähemmän niitä juhlia.
Entä niiden syntymättömien lasten oikeudet? Velathan ovat tavallaan murhaajia kun riistävät lapsiltaan elämän ja oikeudet sukulaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet. Olet itsekäs. Ajattelisit kaikkia niitä sossun tätejä, jotka jäävät työttömiksi kun itsekkyyttäsi et moniongelmaista perhettä perusta. Häpeä!
Puhumattakaan oikeuslaitoksesta ja vankiloista. Mihin veronmaksajat rahansa sitten käyttäisivät. Senkin itsekäs pikku possu!
Vierailija kirjoitti:
Entä niiden syntymättömien lasten oikeudet? Velathan ovat tavallaan murhaajia kun riistävät lapsiltaan elämän ja oikeudet sukulaisiin!
Hirveä määrä suloisia siittiöitä kuolee ja miten turhaan!!!!!!!
Mäkin olisin halunnut vielä viisi sisarusta ja kahdeksan serkkua lisää. Mutta empäs saanut kun äitini ja tätini sellaisia itsekkäitä veloja. Olisin myös halunnu isältäni omakotitalon, uuden auton ja miljoonan rahaa mutta empäs niitäkään saanut. Itsekäs paska kun on niin ei niitä hankkinut minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä suloisia siittiöitä kuolee ja miten turhaan!!!!!!!
Niinpä. :´(
Olen ikuisesti katkera siskolleni koska hänen itsekkyytensä takia joudun olemaan täti. Koskaan en tätä pyytänyt mutta niin se perkele vaan lapsen meni tekemään selkäni takana! Vankilaan joutaisi.