Vapaaehtoisesti lapsettomien päätös tuhoaa myös toisten ihmisten haaveita

Vierailija

Se, että jokin ihminen päättää olla hankkimatta lapsia, ei vaikuta pelkästään ihmiseen itseensä, vaan myös toisiin ihmisiinkin. Jonkin ihmisen vapaaehtoinen lapsettomuus saattaa johtaa joissain tapauksessa siihenkin, että velan vanhemmista ei tule koskaan isovanhempia tai velan sisaruksista ei tule koskaan setiä, enoja tai tätejä. Kaikista pahimmassa tapauksessa sisarusten lapset voivat tämän itsekkään velan vuoksi jäädä kokonaan ilman serkkuja, eli ovat sitten sukunsa ainoita lapsia.

Ymmärtävätkö velat ollenkaan, että se päätös olla vela, ei vaikuta pelkästään heidän omaan napaansa vaan myös toisiin ihmisiin? Ymmärtävätkö velat ollenkaan, kuinka julmaa on tuhota toisten ihmisten haaveet esimerkiksi isovanhemmuudesta ja vielä julmempaa on se, että mahdolliset pienet lapset jäävät kokonaan ilman serkkuja? Miltä siitä lapsesta/niistä lapsista tuntuu istua esimerkiksi sukulaisvierailulla ainoina lapsina aikuisten joukossa? Millä oikeudella veloilla on oikeus päättää myös toisten ihmisten puolesta?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Velat on vaan niin tuhmia, kun ei ne tajua olevansa olemassa vain muita varten.

Vaikeaa ymmärtää tuollaisia ihmisiä, joilla ei ole mitään käsitystä siitä, että ovat täällä muiden haluja varten!

Minäkin olen revittänyt pillun ja persereiän yhdeksi reiäksi vain, koska äitini halusi niin, tehkää perässä.

Vierailija

Voi ei! En ole koskaan ajatellut asiaa noin! Pitääpä heti puskea sinappikone tähän maailmaan hauskuuttamaan kaikkia muita paitsi minua itseäni.

Vierailija

Ja entä ne lapset, jotka eivät pyrkineetkään lääkikseen vaan opiskelivat merkonomiksi, vaikka vanhemmat niin toivoivat lapsestaan lääkäriä? Siinä menee vanhempien toiveet kankkulan kaivoon.

Siis haloo...jokainen toteuttakoon omia unelmiaan, ei vanhempiensa, sisarustensa tai naapureidensa.

Vierailija

Ymmärrän että päätökseni vaikuttaa toisiin ihmisiin, varsinkin vanhempiani säälin asian vuoksi. Siitäkin huolimatta en aio lapsia tehdä, eikä se johdu mistään hedonistisista taipumuksista ja bile-elämästä. Lyhyesti sanottuna olen köyhä, erakkoluonteinen ADHD tapaus jolla on edellämainitusta syystä arjenhallinta vaikeuksia. Olen katsonut tilannettani realistisesti ja todennut, että tähän on turha mitään lapsia alkaa tekemään. En ole mikään elukka joka parittelee ja lisääntyy koska niin nyt luonnon kiertokulku menee, vaan näinkin tärkeä asia pitää edes jollain tasolla olla järjellä perusteltavissa. Näin ei ole, joten lapsia ei tule.

Vierailija

On paljon lapsia joilla ei ole isovanhempia, joten nykyään on mahdollista toimia myös isovanhempana lapselle joka ei ole biologista sukua. Jos se ei kelpaa, niin oma on vika kun on niin turhamainen.

Vierailija

Toivottavasti noin aivovammenen ei ole lisääntynyt, miettikää kuinka hirveää olisi jos olis noin idiootti siskona/ veljenä ja siten lapsetkin sais tuollaisen kana-aivon lapsia serkuikseen, joutuis häpeen koko ikänsä, lisäksi vanhemmatkin tuntevat suurta häpeää noin tyhmästä kersasta! Kyllä Ap: n kaltaiset idiootit pitäis viedä jo penikkana saunan taakse, ei joutuis koko suku häpeään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näin velana minusta kyllä tuntuu, että lapselliset pilaavat urahaaveeni.

Sanopa muuta. Työnantajien silmissä olen tikittävä vauvapommi, pitäisiköhän alkaa mainostaa velauttani?

Vierailija

Minä en ole vastuussa toisten unelmista enkä elä niitä toteuttaakseni. Kuuntelen kyllä läheisteni toiveita, mutta elämän isoissa ratkaisuissa oikeuteni on olla terveen itsekäs.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin velana minusta kyllä tuntuu, että lapselliset pilaavat urahaaveeni.

Sanopa muuta. Työnantajien silmissä olen tikittävä vauvapommi, pitäisiköhän alkaa mainostaa velauttani?

Kilpailu on kovaa, joten miksipä et laittaisi kaikkia positiivisia puoliasi - kuten vela - tiskiin. Mutta kerro kun keksit, miten tehdä se vaikuttamatta "jotenkin terveydeltään vinksahtaneelta", "kamalalta feministinatsilta" tai muuten sain friikiltä. Mielellään myös käyttämättä sanaa "uraorientoitunut", koska se on aika kulunut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat