Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sappivaivaa, vai mitä ihmettä?

ninapo

Elikkäs, oon ravannu lääkäreiden luona ja sairaalassa erinäisissä tutkimuksissa. Vielä ei oo löytynyt syytä oireiluuni.

Kaikki alko mielettömästä, polttavasta vatsakivusta, etovasta olosta ja sellainen olo että on koko ajan ihan täynnä. Ruokailun jälkeen aika kenkku olo, ruoka ei oikeen ees maistu (koska etoo ja täysolo), enkä tunne nälkää. Sapen kohdalla tuntuu satunnaisesti kipua.

Verikokeista ei oo selvinny mitään, eli labra-arvot ollu kohdillaan, ultrassa löyty sapesta pientä kiveä/soraa, ja jtn polyyppeja. Viimw viikon keskiviikkona oli vatsan magneettikuvaus ja niitä tuloksia odottelen.

Paino on pudonnut liki viis kiloa näiden viikkojen aikana. Koko ajan on turvonnu/täys olo, etoo, ei oo nälkä, ja välillä esiintyy särkyä oikean kyljen luona, pient polttelua rintalastalla ja säteilee selkään. Kipu ei oo jatkuvaa, aaltoilevaa lähinnä. Aamuinen vatsanpolttelu on hellittäny kun syön 2x Somac 40mg iltaisin tyhjään vatsaan, ja päivisin syön Litalginia aina kun särkee.

En jaksaisi elää lääkkeiden voimalla vailla ruokahalua. Haluan mun ruokahaluni takaisin, ja nämä päivittäiset säryt pois. Aamuisin on ihan hirveä olo, toisinaan keskellä päivääkin.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin mulla. Sappisoraa löytyi reilusti ja molemmissa tähystyksissä (gastro- ja kolonoskopia) haavoja.

Lisäksi maksa-arvot koholla, mutta muuten oireet kuin sulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tehtiinkö sille soralle sit jotain?

T. Ap

Mulla meno kururgianpolille, siellä arvio. Pitkään tässä on jo mennyt, sillä kivut alkoi toukokuun lopussa, mutta lääkäriin menin tosin vasta heinäkuussa ja siitä alkoi tutkimukset.
T. 2/3

Vierailija

Okei.. Mun tilanne varmaa vähän selkenee kun lääkäri soittaa huomenna et mitä magneetis näky. En jaksa tät nälättömyyden tunnetta, täyttä oloa ja ko aina ko o syöny ni maha turpoo >.< ja tosiaa kipuilee toi oikee puoli selkään säteillen aina välillä. Litalginii menny iha huolella..

T. Ap

Vierailija

Toivottavasti selviää. On tää tuskallista, kun kipu iskee päälle ja pahimmillaan kestää koko yön. Mullakin litalginia menny aikaa paljon, kun sen seurauksena leukopenia. Nyt pitäis sitä välttää ja panadolia ottaa, mutta ei se auta. Tsemppiä. T. 2/3/7

Vierailija

Kuulostaa tutulta. Itse olen sappirakonleikkausjonossa. Maksa-arvot oli pilvissä yhden kohtauksen jälkeen ... Ja joo soraa on!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Itse olen sappirakonleikkausjonossa. Maksa-arvot oli pilvissä yhden kohtauksen jälkeen ... Ja joo soraa on!

Paljon ja mitkä maksa-arvot sulla oli koholla?

Jep, eikä viittis elää niin et päivittäin vetää kamalasti lääkkeitä.. Tekee pidemmä päälle hallaa kropalle sekä lompakollekki. Oon nyt joku kahdeksan viikkoa ollu tämmösessä kunnossa, eikä enää jaksa naurattaa..

- Ap

Vierailija

No tänään se lääkäri soitti. Kuukauden sisään vatsan tähystys, jos se on ok, niin sitte sappileikkaua tiedossa.

Sitä ennen mennään Somacin ja Litalginin voimalla ja pakkosyönnillä eteenpäin..

Vierailija

Ei tää kyllä kivaa ole, kun tuntuu et on koko ajan täynnä ja turvottaa. Ja on väsyksissä. Viel muutama viikko siihen tähystykseen, tosi mukava viettää synttäreitä tässä olotilassa.

Nyt menee Somac 40mg iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja Litalginia tarvittaessa.

- Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat