Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ääliöt ette pitäneet hiljaista hetkeä

Vierailija

Mietittekö muuta kuin omaa napaanne

Sivut

Kommentit (62)

turhuutta turhuutta

Olin hiljaa koska olen työssä jossa teen töitä yksin. Mutta jos oisin ollut jonkun läheisen kanssa, niin olisin kyllä aivan normaalisti hänen kanssaan puhunut. Tällaset tapahtumat on tietysti kamalia, mutta ymmärrättekö että ihmisiä kuolee joka sekunti tässä maailmassa? Missä on näiden kaikkien hiljainen hetki? Ja sitä paitsi, se hiljainen hetki ei tuo ketään takasin ja tuskin poistaa läheisten tuskaa. Mun mielestä nämä jutut, kuten facebookissa ranskanlipulla päällystetyt profiilikuvat, on vaan ihmisten keino näyttää olevansa hyviä ihmisiä. Ja kai se on inhimillistä, mutta itse ajattelen näin: Mun on turha täällä hiljentyä tai kyynelehtiä tuntemattomien ihmisten puolesta. Suru kuuluu niille läheisille. Ei ne kuolleet saa koskaan tietää että Euroopassa kaikki tuntemattomat ihmiset pitää niille hiljasen hetken tai sytyttää kynttilän. Henkilökohtaisesti, jos joku mulle tärkeä ihminen kuolisi, en kattoisi ainakaan kovin hyvällä, että jotkut tuntemattomat ihmiset sytyttelisi kotonaan kynttilöitä ja nyyhkyttelisi, kun ei ne edes tunteneet sitä mulle tärkeää ihmistä. Saa ottaa osaa, mutta en ymmärrä miksi tehdä niin iso juttu tästä kaikesta. Ihmisiä kuolee koko ajan, ja hiljanen minuutti, ei se ainakaan mua yhtään lohduttaisi jos oisin menettänyt läheiseni, eikä varsinkaan sitä kuollutta. Saa olla eri mieltä, tässä yksi mielipide.

Vierailija

Aioin pitää, mutta en tajunnut katsoa kelloa. Viikkasin pyykkejä ja juttelin kissalle, se pysyi kyllä hiljaa, vaikka yleensä vastaileekin. Ehkä se tajusi.

Vierailija

Pidinkin. Kaikki täällä töissä eivät pitäneet. Yksi jopa kailotti isoon ääneen, mutta se onkin kypsymätön, vaikka on jo 30v.

Vierailija

Mitä ihmeen hiljaista hetkeä? Joku somekampanja, I persume.... Jälleen yksi hyvä syy boikotoida Facebookia.

Vierailija

Tuskin oli pelkkä somekampanja.  Ainakin meille täällä suuressa pankissa tuli ihan työnantajan ohje, että pidämme klo 13.00 minuutin hiljaisen hetken.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hiljaista hetkeä? Joku somekampanja, I persume.... Jälleen yksi hyvä syy boikotoida Facebookia.

Europpan laajuinen ohje. Missähän pullossa ihmiset oikeen asuu?

Vierailija

Pidin sen jo sunnuntaiaamuna ihan yksikseni. Seisoin sateessa työpaikan pihassa pimeässä. Olin jotenkin järkyttynyt edellisen illan tapahtumista enkä osannut mennä ovesta sisään ennen kuin olin hetken aikaa siinä hiljentynyt.

Vierailija

En ollut mäkään kuullut mitään semmoisesta. No, olin mä hiljaa... ehkä jopa lueskelin juuri silloin uutisia.

Lapsi imuroi, että se ei pitänyt.

Vierailija

En ymmärrä että miksi nimenomaan Ranskan uhrien takia pitää hiljainen hetki pitää? Viime aikoina on tapahtunut muitakin, jopa enemmän uhreja vaatineita iskuja (Libanin, venäläinen lentokone) sekä eilen Ranska aiheutti ihan itse uhreja pommittamalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Europpan laajuinen ohje. Missähän pullossa ihmiset oikeen asuu?

Hienoa. Koskahan saadaan rukousohjeet euroopanlaajuisesti? Vai odotellaanko toteutuuko Raamattu ja kaikki kumartavat käskystä pedon kuvaa?

Eiköhän jokainen pidä tai ole pitämättä hiljaisen hetken ihan omien tuntojensa mukaan. Jokuhan vietti ehkä hiljaisen hetkensä jo perjantaina tai lauantaina. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat