Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäjä ei rakasta puolisoaan, imo

Vierailija

Koska jos rakastaa toista, ei häntä voi pettää. Todella usein pettäjät tuntuvat puolustelevansa kertomatta jättämistä sillä, että "rakastaa" kumppaniaan.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Totta. Ei menisi minulla läpi tuollainen selitys. Kertomatta jätetään, koska ei haluta ottaa vastuuta teosta ja tuntea seurauksia. Itsekästä.

Vierailija

Täysin samaa mieltä. Jos "rakastaan" pystyy pettämään, on se rakkaus jotain ystävyyttä tai sukulaisrakkautta, ei parisuhde-rakkautta. Siinä vaiheessa pitäisi jo erota kun tuntuu että voi ihan hyvillä mielin kosketella parisuhteen ulkopuolista henkilöä intiimisti. Eikä mene läpi sekään että se on vaan seksiä, paskan marjat, jos se olisi vaan seksiä kaikki harrastaisivat sitä kuin kättelyä eikä kukaan olisi mustasukkainen. Parisuhteen erottaa muista ihmissuhteista juuri se seksi, ei mikään muu. Rakastelu on fyysistä rakkauden osoitusta, ja jos seksi on vaan seksiä, silloin ei tiedä rakkaudesta mitään.

Vierailija

Aha. No en sitten tiedä, mutta lähipiirissä oli tapaus jossa mies muutti yllättäen pois uuden rakkaan luo, jonka kanssa oli ollut suhteessa jo monta vuotta. Palasi sieltä lyhyen ajan kuluttua häntä koipien välissä kotiin, koska oli tajunnut "rakastavansa" vaimoaan. Vaimo otti mukisematta takaisin ja nyt taas vanha lempi leiskuu. Että onko toi nyt sitten niin yksinkertaista, ketä rakastaa ja ketä ei, kahtakin voi joskus samaan aikaan rakastaa, kai?

Vierailija

Olette te uskomattoman viisaita ihmisiä. Tiedätte toisten puolesta rakastaako vai eikö. Kun maailmankuvaan mahtuu vain yksi tulkinta rakkaudesta, on se niin kovin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka eivät katso maailmaa presis samasta vinkkelistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olette te uskomattoman viisaita ihmisiä. Tiedätte toisten puolesta rakastaako vai eikö. Kun maailmankuvaan mahtuu vain yksi tulkinta rakkaudesta, on se niin kovin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka eivät katso maailmaa presis samasta vinkkelistä.

Pettäjäkö sieltä huutelee?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita ja joskus suurinta rakkautta puolisoa kohtaan voi olla jättää kertomatta.

Kerro pois ihan avoimesti, pääset heti panemaan muita ihan vapaana. Vai ne kertomisen seuraukset juuri pelottavatkin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita ja joskus suurinta rakkautta puolisoa kohtaan voi olla jättää kertomatta.

Kerro pois ihan avoimesti, pääset heti panemaan muita ihan vapaana. Vai ne kertomisen seuraukset juuri pelottavatkin?

Toki ne pelottaisivat, jos olisi pettänyt puolisoaan jota rakastaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessa kertomisella olisi todella ollut vain se vaikutus että olisi satuttanut ennen kaikkea kumppaniani (samalla ehkä myös muita). Pettämisestä otin vastuun täysin itse enkä sysännyt sitä sen paremmin petetylle kuin petos kumppanille.

Vierailija

Hassua kun pettäjä ajattelee säästävänsä puolison mielipahalta kun jättää kertomatta. :) vie vaan samalla puolisolta sen vapauden tuomita teon, jos puolisolle asia on ok, niin eihän hän siitä mieltään pahoita vaan elämä jatkuu. Mutta asia taitaa useammin olla niin että sen puolison rakkaus loppuu kuin seinään kun pettäjä kertoo tekosistaan. Näin siis ainakin meillä, mies kyllä puolusteli, että ei kertonut kun ei halunnut loukata. Onneksi ystäväni kertoi - sai mies ottaa kamansa ja lähteä. Oi sitä rakkauden määrää mitä hän varmasti on tuntenut minua kohtaan toista naista pannessaan ja sitten oli vielä niin ihana ettei minulle asiasta kertonut etten vaan mieltäni pahoittaisi. Huhhuh! :)

Lihvakoff
Seuraa 
Liittynyt15.10.2015

Mitä mä noita sarjapettäjiä tunnen, niin he eivät ole tosi rakkautta ja luottamusta toiseen ihmiseen kokeneet. Eivät ole parisuhteeseensa (lapsiinsakaan) sitoutuneita olleet koskaan, aina toinen jalka oven raossa. Naimisissa olevat ihmiset. Heillä parisuhteet ovat enemmän bisnessoppareiden tapaisia, olematta yhteisiä sopimuksia.

Empiirinen kokemukseni sarjapettäjistä on neljä miestä ja kaksi naista. ;)

Vierailija

Se on todella jännä miten pettäjät yht'äkkiä siinä kohtaa alkavat välittää puolison tunteista kun pitää perustella miksi pettämisestä ei voi kertoa puolisolle. Jos oikeasti välittää puolison tunteista ja haluaa olla loukkaamatta tätä niin silloin ei petä puolisoaan. 

Vierailija

Jos saisin tietää muuta kautta että mieheni on pettänyt, olisi se automaattinen ero. Jos mieheni itse kertoisi ja katuisi aidosti, voi olla että harkitsisin jatkoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Jos "rakastaan" pystyy pettämään, on se rakkaus jotain ystävyyttä tai sukulaisrakkautta, ei parisuhde-rakkautta. Siinä vaiheessa pitäisi jo erota kun tuntuu että voi ihan hyvillä mielin kosketella parisuhteen ulkopuolista henkilöä intiimisti. Eikä mene läpi sekään että se on vaan seksiä, paskan marjat, jos se olisi vaan seksiä kaikki harrastaisivat sitä kuin kättelyä eikä kukaan olisi mustasukkainen. Parisuhteen erottaa muista ihmissuhteista juuri se seksi, ei mikään muu. Rakastelu on fyysistä rakkauden osoitusta, ja jos seksi on vaan seksiä, silloin ei tiedä rakkaudesta mitään.

Ei asiat ole niin mustavalkoisia, ei myöskään rakkaus. Valehtelua en sietäisi, mutta ei mulle ajatuksena ole täysin vastenmielinen, jos mieheni haluaisi harrastaa seksiä muidenkin naisten kanssa. Hänellä on ollut paljon naisia ennen minua ja on kovin seksuaalinen ihminen. Ei se minulta olisi pois, kunhan muistaisi huolehtia terveydestään. Minulla on vahva luotto rakkauteemme ja yhteiseen elämäämme. Ei ole kyllä tähän mennessä vielä asiaa ehdottanut.

Tiedän myös useampia kolmen ihmisen parisuhteita, jotka vaikuttavat kovin toimivilta ja onnellisilta. Näkisin, että on täysin mahdollista tuntea romanttista rakkautta useampaan ihmiseen yhtäaikaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat