Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nopeasti muutit yhteen kumppanisi kanssa? Entä miten nopeasti olisit halunnut muuttaa?

Vierailija

Siinäpä se otsikossa tulikin!

Itse olen tavannut nykyiseni vasta pari kuukautta sitten mutta voisin hyvin kuvitella asuvani miehen kanssa yhdessä. Mutta en silti halua hätiköidä ja luulenkin että tässä sellaiset pari vuotta voi hyvinkin mennä omissa osoitteissa. Ennen ihmettelin nopeasti yhteen muuttavia, mutta nyt oli ns. rakkautta ensisilmäyksellä ja kaipaan miehen viereen koko ajan :) Silti olen sen verran järkevä ihminen etten kuvittelekaan vielä tuntevani miestä niin hyvin, että olisi fiksua tehdä hätiköityjä päätöksiä. Alkuhuumaa kyllä, mutta tunne siitä, että haluaisin jakaa arjenkin miehen kanssa, on hyvin voimakas.

Kertokaas av-laiset kokemuksianne! Ikä ja kumppanin ikä mukaan myös :) Itse olen 25, mies 30.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ajattelet fiksusti. Itse olen pää pilvissä-jalat maassa tyyppinen ihminen ja ajattelen samoin. Mulla on tapana katsoa vuoden päivät ennen yhteenmuuttoa. Yleensä kun viettää jomman kumman luona enemmän aikaa niin vuodessa on varmaan ne suurimmat demonit huuhdeltu kaapista. 

Seurusteliin 1v 9kk ennen kuin muutettiin yhteen. Olen 31v ja mies 34. 

Vierailija

Ensimmäisen poikaystäväni kanssa muutimme yhteen 5 vuoden jälkeen. Suhde kesti 10 vuotta.

Nyt olen seurustellut vuoden verran ja voisin periaatteessa muuttaa jo nyt yhteen, mutta haluan kuitenkin pitää kiinni yksinasumisesta vielä. Ehkä vuoden päästä on sopiva hetki.

Vierailija

Muistaakseni muutimme yhteen kahden vuoden jälkeen. Itse olisin halunnut ehkä kolmen vuoden mutta suostuin kokeilemaan. Olemme nyt olleet yhdessä kymmenen vuotta.

Vierailija

Vuosi on hyvä aika. Ainakin itse tarvitsen tilaa itselleni ja varmuutta asioille ennen yhteisen kodin harkintaa/hankintaa. Olen ollut aiemmin pitkässä avioliitossa ja sen jälkeen ainoastaan seurustelusuhteissa pari kertaa. Niin kauan kuin yksikin lapsi asuu luonani, en jaa kotia miehen kanssa.

Vierailija

Me oltiin 29 ja 31 kun alettiin seurustella. Oltiin molemmat valmiita vakiintumaan ja aika nopeasti nähtiin, että tässä se nyt on. Muutettiin yhteen 8kk seurustelun jälkeen ja yhteenmuuttoa seuraavana päivänä mentiin naimisiin.

Olisin halunnut muuttaa yhteen vasta naimisiinmenon jälkeen, mutta käytännössä se olisi ollut hankalaa. Eikä se nyt yhdestä päivästä ole kiinni.

Naimisissa ollaan oltu kohta 16 vuotta.

Vierailija

Käytännössä muutimme yhteen parin-kolmen kuukauden seurustelun jälkeen. Käytännössä siksi, että minulla oli kyllä omakin asunto, mutta oikeastaan olimme aina mieheni asunnolla. Saatoin ehkä kerran viikossa tai kahdessa olla yhden yön omassa kodissani ja hain sieltä vaan enemmän ja enemmän tavaroita miehen luokse. Virallisesti muutimme yhteen 9kk seurustelun jälkeen. Emme nähneet mitään syytä pitää kahta asuntoa tuon pidempään kun kuitenkin olimme aina samassa osoitteessa.

Vierailija

Olimme seurustelleet puoli vuotta, ja sinä aikana olimme vain kaksi yötä erossa. Nyt ollaan asuttu yhdessä vuosi :) Olen vähän sitä mieltä, että yhdessä asuessa oppii tuntemaan ihmisen viikossa paremmin kuin puolen vuoden seurustelun aikana. Oppii hänen elämän rytminsä, tapansa, siivoustavat jne. Ollaan tosi onnellisia :)

Minä 23 ja mies 22v.

Vierailija

Tavattiin illalla ja seuraavana aamuna laitettiin miehen kirjat mun asuntoon. Siitä nyt kohta 8v :) En oo katunut!

Vierailija

Ihania tarinoita :) Tai ehkä minusta kaikki kuulostaa nyt ihanalta!

Olen myöskin tuota miettinyt, että yhdessä asuessa varmasti oppii nopeasti toisen tuntemaan. Mietinkin, että varmaan tässä jossain vaiheessa voi hyvin käydä niin, että käytännössä oleillaan pidempiä aikoja jommankumman luona vaikkei ns. virallisesti yhdessä asuttaisikaan. 

Omalla kohdallani jarruttaa vielä sekin, että en ole koskaan asunut seurustelukumppanin kanssa yhdessä aiemmin. Lisäksi se että tykkään kovasti nykyisestä asunnostani sijanteineen kaikkineen enkä ole valmis tästä luopumaan pitkään(?) aikaan, mutta jos jommankumman luo oikeasti muutettaisiin olisi se miehen asunto.

-ap 25v-

mm

Muutettiin yhteen n. 5kk yhdessäolon jälkeen. Molemmat odottivat aivan kamalasti, ja viimein saatiin yhteinen koti :) Vieläkin on hyvin uskomaton olo, että täällä me vaan oikeasti asutaan, yhdessä, kahdestaan.

Ikää on mulla 22 ja miehellä 24. Molemmilla on myös kokemusta toisen immeisen kanssa asumisesta.

Yhteenmuutosta puhuttiin jo parin viikon näkemisen jälkeen. Mies oli silloin aikaissa muuttaa toiselle paikkakunnalle. Kysäisi, josko lähtisin mukaan. Ei tullut onneksi muuttoa pois, mutta oli alusta alkaen selvää, että yhdessä ollaan toivottavasti lopun elämä.

Siitähän sen tietää, kun sen vaan tietää. Mulle tämä suhde on koko elämän perusta. Tuntuu niin luonnolliselta osalta itseä. Aina on kotona, kun on hänen kanssaan. Aina on rauhassa. Ei se yhteenmuuttokaan ole siten tuonut mitään ensijärkytyksiä likaisista kalsareista tai tiskaamattomista tiskeistä. Välimatkaa keskustaankin tuli lisää sellaiset reippaat 6km, eikä ole haitannut sekuntiakaan.

Mutta tsemppiä sinulle, toivottavasti löydät onnen, ainakin itsestäsi, ellet sitten vielä rakkaudesta ja yhdessä asumisesta :)

Vierailija

Noin 10 kuukauden kuluttua ensi tapaamisesta muutettiin. Jälkeenpäinkin se tuntuu ihan ok ajalta. Yhdessä on asuttu siitä lähtien yhteensä yli 20 vuotta (osoite ja asunto on vaihtunut muutamia kertoja). En koe kuitenkaan vieläkään tuntevani toista läpikotaisin enkä edes niin hyvin että pystyisin vannomaan etten milloinkaan haluaisi muuttaa erilleen.

Vierailija

Oltiin seurusteltu etäsuhteessa (mies ulkomaalainen) 5kk ja tavattu irl 3 kertaa ennenkuin muutin hänen luokseen Britteihin. Nyt oltu yhdessä reilut kaksi vuotta ja muutettiin pari kuukautta sitten Suomeen asustelemaan. Itselläni ei oikeastaan ollut Suomessa mitään minkä takia jäädä, joten tuntui oikealta valinnalta muuttaa saman katon alle. En ole katunut hetkeäkään, eikä ole mieskään. Ja ikää minulla 20 ja miehellä 32.

Vierailija

Olin suhteessa exän kanssa, kun hän petti minua (ei tiennyt että tiesin asiasta). Tutustuin sitten suomi24 kautta mieheen, jonka kanssa muutin yhteen tavallaan suoraan edellisestä kodista. Ei olisi ollut varaa ihan heti takuuvuokraan ym, kun olin työttömänä. Mies oli ihan ok, mutta ei se suhde kauaa toiminut, vajaan vuoden oltiin yhdessä (sain samalla säästettyä kaikkeen tarpeelliseen). Nyt omassa kodissa ja töitä on, enkä ihan heti kyllä muuta kenen tahansa kanssa asumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta tsemppiä sinulle, toivottavasti löydät onnen, ainakin itsestäsi, ellet sitten vielä rakkaudesta ja yhdessä asumisesta :)

Kiitos! Tällä hetkellä olen onnellisempi kuin koskaan ja toivottavasti lähitulevaisuudessa myös onnellinen avopuoliso :) Ja vähän pidemmällä tähtäimellä vaimo. Jos tämä todella nyt on elämäni rakkaus, niin eiköhän tässä kestetä vielä jonkin aikaa erilläänkin asua! Koko loppuelämä kuitenkin vielä edessä :)

-ap-

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat