Onko kukaan joutunut saikulle niska/hartiasärkyjen takia?

Vierailija

Jos on, niin kuinka pitkäksi aikaa? Mulla on kovia kipuja niskassa ja päässä, johtuen pääasiassa siitä että naoutan tietokonetta töissä kaikki päivät. Olen menossa lääkäriin ensi maanantaina mutta mietityttää joutuuko tästä saikulle vai auttaako lääkkeet / jumpoa tms.?

Kommentit (10)

Vierailija

Minä olen käynyt buranan voimalla töissä. Hierojalla käynti on myös helpottanut. Olen kuitenkin saanut nukuttua jotenkin, joten en tuollaisen syyn takia saikulle jäisi.

Vierailija

Juu. Huimauksen takia olin saikulla. Ei terkkarista muuta saanut kun panadol reseptin ja saikkua. Kylmägeeliä kannattaa kokeilla . Samoin hierontaa.

Vierailija

olen ollut saikulla muutaman päivän.. että lääkeet vaikutti.. sain relaksantteja jotka oli kolmiolääkkeitä ja buranaa tulehdukseen..

ei työnteosta tokkurassa olisi tullut mitään kun toisten henki oli kyseessä josta olen välillisesti vastuussa!

suosittelen hevosille tarkoitettua kaksiteholiminenttiä saa mm. agrimarketeista ja suurimmista tokmanneista!

ja onneks on myös ihana mies joka hieroo relanxant rasvalla... ja salilla käyn.. ja venyttelen.. joskus harvoin on varaa fysioterapiaan.. nyt kun oon kotona ollut äitiyslomalla niskaa ei ole särkenyt juuri lainkaan! mulla on taustalla vanha kolari vamma..

Vierailija

Ole tarkkana, jos kipu alkaa säteillä esim. käteen. Silloin voi olla kyse välilevynpullistumasta, niin kuin itselläni oli. Olin sen takia sairaslomalla 2,5 kk. Tsemppiä ja paranemista. Suosittelen myös säädettävää pöytää, että voit tehdä näyttöpäätetyötä myös välillä seisten. Onhan myös rullahiiri? Ergonomia kuntoon!

Vierailija

Minulla tuli kova kipu käsivarteen ja sitten myös vasemmalle puolelle rintakehän alueelle. Piti olla koko yö nojatuolissa, tv- tuolissa, kun makuulla ollen koski niin kovaa. Sit kävin lääkärillä, joka laittoi saikulle. Seuraava yökin meni tuolissa, ennenkuin kipulääkkeet uttoi hiukan. Sit oli röntgen, ja yksityisellä kävin magneettikuvassa. Yhteensä olin kuukauden sairauslomalla, kahdessa jaksossa. Leikkausta jouduin odottamaan melkein yhdekän kuukautta, 3 kk lääkäriaikaa sairalaan, leikkauspäätös tuli ja sit 6 kk leikkausta. Mutta leikkaus auttoi. Minulla oli siis niskan välilevytyrä, prolapsi, joka ei parantunut itsestään.

Vierailija

Jos tuosta syystä jäät saikulle, ei työmotivaatiosi ole kovin korkea. Ja tuosta syystä puolet istumatyötätekevistä olisi jatkuvasti sairaslomalla.

Miten olisi hierontakäynti vaikka kolme kertaa. Venyttelyt aamulla, illalla ja työpäivän aikana. Lisäksi kuntosalilla käynti tai kotona urheilu hartiaseutua harjoittaen. Muut liikuntaharjoitteet.
Kylmägeeli ja kipugeeli.

Noilla se tulee varmasti kuntoon. Ei siihen sairasloma auta, vaan työtapojen ja liikuntatapojen muutos.

Vierailija

Työmotivaationi on hyvä, enkä mielelläni sairauslomalle jäisi. En myöskään sen takia, että töitäni ei muut teet, joten hommat vaan kasaantuvat jos joudun olemaan poissa.

Hierojalla olen käynyt 6 kerran sarjan. Se ei juurikaan ole auttanut. Lisäksi hieronta aiheutti törkeää huimausta. Pari kertaa viikossa käyn lenkillä, hartiaseutua jumppaan joka päivä. Koska tuo setti ei auta, olen nyt hakeutumassa lääkäriin. Tilanne on kuitenkin vaikeana jatkunut jo puolitoista vuotta.

Välillä on jumpasta yms. huolimatta otettava Buranaa vaikka koitan aika pitkälle  välttää särkylääkkeiden puputusta. Välillä vaan on pakko, kun kipu on tarpeeksi sietämätöntä.

ap

Vierailija

Juu, mulla tulehtui kaulansyrjä toiselta puolelta ja kipu oli infernaalinen. Sain tosi tujut lääkkeet ja lääkäri käski maata pari päivää tekemättä mitään. Pomo käski levätä kunnolla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat