Onko naiset heikompia?
Kun eivät uskalla käydä armeijaa. Ja muutenkin naiset haluaa että mies on pitkä ja isokokoisempi kuin nainen itse. Miehet suojelee naisia kun maanpuolustuskin on aina miesten harteilla. Ja monissa työpaikoissa miehet joutuu tekee kaikki raskaat työt ja silti sama palkka miehellä ja naisella samasta tehtävästä. Onko naiset siis heikompia?
Mielestäni naisen parhaat avut löytyy vauvojen synnytyksessä ja kasvatuksessa. Hoitaa kotia ja tehdä ruokaa, ja tehdä sellasta työtä mikä ei ole kovin fyysistä. Esim. julkisen sektorin työpaikat on suunniteltu naisia varten, niissä naiset pärjää hyvin vaikka kallis järjestelmä onkin.
Kommentit (36)
Kuinkakohan moni mies kävisi armeijan jos ei olisi pakko?
Vierailija kirjoitti:
En minä olisi sitä käynyt.
Mies 29v, mielestäsi on siis jotenkin hyvä tai tavoiteltava asia, että miehet ovat aggressiivisia? Riitatilanteessa nainen heittäytyy lattialle itkemään, mutta entä sitten? On varmaan parempi toimia kuten MIEHET ja antaa nyrkkien puhua, kyllä murtunut nenä tai solisluu on aina parempi kuin akkojen itkeminen, hyi sellaista heikkoutta, että mieluummin itse romahtaa kuin vahigoittaa muita! Omien havaintojeni mukaan miehet ovat selvästi naisia impulsiivisempia, mistä on selkeästi enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Suurin osa siellä on vinkumassa jo ekoina päivinä kun väsyttää, on tyttöystävää ikävä ja äidin lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v, mielestäsi on siis jotenkin hyvä tai tavoiteltava asia, että miehet ovat aggressiivisia? Riitatilanteessa nainen heittäytyy lattialle itkemään, mutta entä sitten? On varmaan parempi toimia kuten MIEHET ja antaa nyrkkien puhua, kyllä murtunut nenä tai solisluu on aina parempi kuin akkojen itkeminen, hyi sellaista heikkoutta, että mieluummin itse romahtaa kuin vahigoittaa muita! Omien havaintojeni mukaan miehet ovat selvästi naisia impulsiivisempia, mistä on selkeästi enemmän haittaa kuin hyötyä.
En tarkoita että aggresiivisuus olisi mikään itseisarvo, vaan että se kertoo jotakin vahvuudesta ja heikkoudesta. Jos yksi alkaa kriisitilanteessa itkemään ja menee katatoniseksi, niin sellainen ihminen ei voi huolehtia muista, vaan tarvitsee itse holhousta. Aggressiivisuuden voi suunnata rakentavalla tavalla. Varmasti tämä näkyy erilaisissa onnettomuustilanteissa sekä esim.tuollaisissa tragedioissa, kuten tuo Ranskan panttivankitilanne. Sielläkin on ilmeisesti virkaa hoitavia miehiä vaarantanut ja menettänyt henkensä pelastaakseen muut.
-Mies 29v + 1v-
Vierailija kirjoitti:
[
-Mies 29v + 1v-
Sen verran musta löytyy voimaa, että saan pestyä marsun suun saippualla. Jos jutut paranisivat sen jälkeen.
Eli: miehen tapa heti turvautua väkivaltaan tai sillä uhkailuun on osoitus vahvuudesta? Muuten, tuo tuskin onnistuu netitse; tai jos sinulla on kotona marsu, jätä se rauhaan, kiitos.
Hohhoijaa, joku ei taas ymmärrä sarkasmia. Jos et nyt vetäisi eläinrääkkäystä tähän keskusteluun, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
[
-Mies 29v + 1v-
Sen verran musta löytyy voimaa, että saan pestyä marsun suun saippualla. Jos jutut paranisivat sen jälkeen.
Eli: miehen tapa heti turvautua väkivaltaan tai sillä uhkailuun on osoitus vahvuudesta? Muuten, tuo tuskin onnistuu netitse; tai jos sinulla on kotona marsu, jätä se rauhaan, kiitos.
Vaikka olen mies, niin en käytä väkivaltaa muita ihmisiä kohtaan. Enkä taatusti vahingoittaisi eläimiä. Vaikka et ymmärrä huumoria, niin älä silti syyttele toisia potentiaaliseksi eläinten hakkaajaksi.
Tietenkin ovat heikompia; sukupuolet eivät ole identtisiä.
Ei se reagointi mene linjoilla miehet sitä, naiset tätä. Se on hyvin tilanne- ja persoonakohtaista. Lisäksi ne, joilla on jotain koulutusta tai perehdytystä tai edes joku etukäteen ajateltu suunnitelma kuinka toimia vastaavissa tilanteissa selviää.
En ole itse ollenkaan naisena hysteeristä tyyppiä. Sen sijaan olen nähnyt eri tilanteissa miehiä, jotka menevät murusiksi tai seisovat kipsissä tumput suorina.
Jos ei ole ollut tositilanteessa väkivallan uhan alla, kohteena tai sodankaltaisessa tilanteessa, jossa aseellisia yhteenottoja sattuu, ei tiedä etukäteen miten tulee reagoimaan. Tositilanteessa ihminen ei toimi kuten uskoo, vaan saattaa mennä aivan hyytelöksi, pikkujutusta:
MOT :)
Vierailija kirjoitti:
Ei se reagointi mene linjoilla miehet sitä, naiset tätä. Se on hyvin tilanne- ja persoonakohtaista. Lisäksi ne, joilla on jotain koulutusta tai perehdytystä tai edes joku etukäteen ajateltu suunnitelma kuinka toimia vastaavissa tilanteissa selviää.
En ole itse ollenkaan naisena hysteeristä tyyppiä. Sen sijaan olen nähnyt eri tilanteissa miehiä, jotka menevät murusiksi tai seisovat kipsissä tumput suorina.
Jos ei ole ollut tositilanteessa väkivallan uhan alla, kohteena tai sodankaltaisessa tilanteessa, jossa aseellisia yhteenottoja sattuu, ei tiedä etukäteen miten tulee reagoimaan. Tositilanteessa ihminen ei toimi kuten uskoo, vaan saattaa mennä aivan hyytelöksi, pikkujutusta:
MOT :)
Olet aivan oikeassa. Useimmat ihmiset eivät tätä tajua, vaan uskovat tuntevansa itsensä täysin päättelyn avulla. Ulkoisesti kova saattaa olla sisäisesti hyvinkin hauras, ja taas ulkoisesti pehmo saattaa olla sisäisesti teräksenluja. Se on vähän kuin seksuaalisuuden kanssa: olemuksesta tai vaatteista ei voi päätellä luotettavasti, minkälainen ihminen on seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. Suurin osa siellä on vinkumassa jo ekoina päivinä kun väsyttää, on tyttöystävää ikävä ja äidin lihapullia.
Joo, ei monikaan. Silti suurempi osa kuin naisista samassa tilanteessa. Puhutaan keskimääräisistä eroista. Naisilla jo pimpin hoito asettaisi omat esteensä ja PMS pyssy kädessä on pakko olla pahempi kuin ilman asetta. Kuukautiskierron mukaan menee ampuako vai eikö.
Ihme pelleilyä, oon just 50vM, koin ihmeellisen turvallisuuden kun poikani oli intissä, silloin ymmärsin että Äitinsä/Vaimoni olisi vaikka yksin hoidellut kaikki maailmansotaa pienemmät konfliktit - turvatakseen armeijan hiljaiselon. Siispä joka Äidillä tulisi olla oikeus noutaa valtion rynkky (tai tarkk ammunta vermeet) ja pateja, ja painella etulinjaan, siis jos ite haluu
Heikko on se joka kokee tarvetta mollata heikompaa.
Vierailija kirjoitti:
mutta eihän armeija ole pakollinen. Sille on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29 sekä muut miehet:
Jos katsot historiaa, naiset ovat lottina kestäneet melko lailla monenmoista. Eli tuo on melko lailla tuubasta revittyä. että pidät naista jollaintavalla heikompana ja kyvyttövämpänä.
Kyllä ne miehet rintamalla joutuivat kestämään hieman enemmän, kun lotat kotirintamalla.
On tarpeetonta verrata kahta kärsimystä keskenään.
Kumpikin sukupuoli sitä asenteellisuutta kohtaa.