en haluaisi olla kiittämätön, mutta suututtaa ( mies kävi apteekissa)
Minulla on kurkku kipeä ja päätä särkee, joten pyysin tuomaan Buranaa. No, toi sitten sellaisia punaisia kapseleita jotka pitää niellä kokonaisina.. enkä minä saa lääkettä alas puolittamatta!
18 yhteistä vuotta takana, joten luulisi miehen muistavan tälläisen asian :-(
eli vaihtoehto on ajaa itse takaisin sinne apteekkiin tai kärsiä..
Kommentit (47)
Hyvä ihme, syö jotakin niiden kapseleiden kanssa, syöthän sinä ruokaakin!
Ongelma on tuttu, nesteen kanssa ei voi lääkkeitä niellä, olen saanut jopa kaikkien "otettava tyhjään vatsaan" lääkkeiden kanssa saanut ohjeen, että voi ihan hyvin ottaa nekin vaikka suolakeksin kanssa.
Vierailija<strong> kirjoitti:
Ei suomalaisia ainakaan turhalla myötätunnolla ole pilattu. Ne punaiset on todella isoja möykkyjä vaikka kuinka väitettäisiin liukkaiksi. Eikä edes nopeita, joten en osta enää. Pyydä seuraavalla kerralla ostamaan lasten kokoa, niin ei haittaa mitä laatua ovat. Niitä voi sitten niellä sopivan määrän.
Luultavasti siellä apteekissa myyjä heti hyökännyt paikalle ja miehesi ostanut ensimmäisen mitä suositeltu ajattelematta sen enempää.
No on vähän eri asia,jos joku valittaisi todellisesta ongelmasta,vastaukset voisivat olla myötätuntoisempia.AP:han olisi voinut käydä itse apteekissa,jos on tärkeää saada oikeansorttisia särkylääkkeitä.Ei se kiva ole kipeänä hoitaa asioita,mutta toisaalta jos on yksinasuva aikuinen,kyllä sitä vaan pitää käydä esimerkiksi juuri apteekissa ja vaikka ruokakaupassa vaikka olisi millainen olo.AP:n mies sentään kävi apteekissa,hän ei vain osannut lukea ap:n ajatuksia ja toi vääränlaisia lääkkeitä.
Närästääkö muuten ketään muuta aivan helvetisti Burana Capsit?
Psyykkinen ongelma. Mulla menis tohon pelleilyyn hermot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin.. nyt se pirun kapseli sitten kaivertaa jossain kurkussa, ei mennyt kunnolla alas ! Mää niin arvasin tämän :'(
juon nyt kahvia, jos se huuhtoisi lääkkeen vatsaan asti. Ja huomenna haen niitä pusseja joita voi sekoittaa kuumaan veteen !ap
Eikö oikeasti käynyt mielessä rikkoa kapselia ja tyhjentää sisältöä vaikka veden sekaan? Käsittääkseni niissä kapseleissa on lääkeaine nestemäisessä muodossa sisällä (korjatkaa toki, jos olen väärässä), joten olisit välttynyt tuolta ongelmalta..
Kaikkia kapseleita ei todellakaan saa avata, monestakin syystä (mm. vatsan suojaus: on kapseleita, joiden on tarkoitus sulaa vasta ohutsuolessa). Eli ihan hyvä, jos moinen ei ole tullut mieleen ainakaan ennen pakkausselosteen tarkkaa tutkimista.
Kaikkia kapseleita ei saa edes puolittaa...
Tarkoitat varmaan tabletteja. Kapseli aika todennäköisesti avautuu, jos sen puolittaa...
Jossain lääkkeissähän on sillä tavalla,että ei saa puolittaa etteivät menetä tehoaan,mutta se kai pätee lääkkeisiin joiden on tarkoitus vaikuttaa elimistlössä pikku hiljaa pitkään. Kyllä ihan perussärkylääkkeet voi puolittaa tai vaikka murskata,miten ne nyt parhaiten alas saa.
Lääke kannattaa laittaa kielen alle , sen jälkeen syöt ja juot normaalisti jolloin lääke menee automaattisesti kielen liikkeen avulla ruuan sekaan ja sitä sen helposti nielee. Kokeilkaa ihmeessä.
Ei suomalaisia ainakaan turhalla myötätunnolla ole pilattu. Ne punaiset on todella isoja möykkyjä vaikka kuinka väitettäisiin liukkaiksi. Eikä edes nopeita, joten en osta enää. Pyydä seuraavalla kerralla ostamaan lasten kokoa, niin ei haittaa mitä laatua ovat. Niitä voi sitten niellä sopivan määrän.
Luultavasti siellä apteekissa myyjä heti hyökännyt paikalle ja miehesi ostanut ensimmäisen mitä suositeltu ajattelematta sen enempää.