Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en haluaisi olla kiittämätön, mutta suututtaa ( mies kävi apteekissa)

Vierailija
14.11.2015 |

Minulla on kurkku kipeä ja päätä särkee, joten pyysin tuomaan Buranaa. No, toi sitten sellaisia punaisia kapseleita jotka pitää niellä kokonaisina.. enkä minä saa lääkettä alas puolittamatta!
18 yhteistä vuotta takana, joten luulisi miehen muistavan tälläisen asian :-(
eli vaihtoehto on ajaa itse takaisin sinne apteekkiin tai kärsiä..

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kurkku kipeä ja päätä särkee, joten pyysin tuomaan Buranaa. No, toi sitten sellaisia punaisia kapseleita jotka pitää niellä kokonaisina.. enkä minä saa lääkettä alas puolittamatta!

18 yhteistä vuotta takana, joten luulisi miehen muistavan tälläisen asian :-(

eli vaihtoehto on ajaa itse takaisin sinne apteekkiin tai kärsiä..

Otsikon mukaan et haluaisi olla kiittämätön,mutta tekstin mukaan olet kuitenkin?

Sanoitko pyytäessi Buranaa,että nimenomaan tabletteja,ei kapseleita,vai olisiko miehen automaattisesti pitänyt tietää se? Sinuna ajaisin itse apteekkiin,jos kerran kapselit eivät mitenkään kelpaa,jos vain "kärsit kun mies toi väärää lääkettä" kuulostaa vähän marttyyrutouhulta.Kokeile edes,jos ne kapselit menevätkin alas runsaan veden kanssa tai sitten tosiaan avaat ne ja syöt vain jauheen,

Vierailija
22/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te nautitte ne lääkkeet veden kanssa? Paljon paremmin menee alas, kun syötte jotain. Pieni pala näkkileipää, omenaa jne. eli jotain sellaista, joka jo sellaisenaan on rouheaa. Vai jääkö teillä kurkkuun kaikki tuoreet vihannekset, perunanpalat, liha jne., joka ei sula suussa geelimäiseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reilun nesteen kanssa nielet, se ei voi olla vaikeaa, Miten muka voit syödä ruokaa?

Vierailija
24/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaseli on liukas, jää vähemmän kiinni kuin tavallinen. Itse oksennan tavallisesta puolitetusta buranasta, mutta kapselin saan yleensä nieltyä. Helpointa on niellä iso lääke mehukeiton kanssa, se nesteen paksuus vähentää lääkkeen tuntemista ja saa nielemään voimakkaammin.

Vierailija
25/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti. On sullakin ongelmat. Oikein first world problem. Hei jaksuhali!!!

Vierailija
26/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sitä kapselia suppona, ellei sitten peräreiälläsinkin ole nielemisvaikeuksia.

Vierailija
27/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa kyse jostain henkisestä esteestä? Tuskin rakenteellisesti olet niin poikkeava ettet saa kapselia alas. Itse nielen useamman tabletin kerrallaankin.

Vierailija
28/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan apteekissa suositellut tuota, kun on nopeavaikutteinen. Ja miehesi ajatellut sinun parastasi, ettet joutuisi pitkään kärsimään :) Tiedän kyllä tuon nielemisongelman. Itse otin aikanaan lääkkeet paksun jugurtin kanssa. Helpommin meni alas kun vedellä. Ja päälle söin jotain mahdollisimman isoina paloine, esim banaania, että sain menemään varmasti kurkusta alas.

Vierailija
29/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlästä mutta helpompaa kuin takaisin apteekkiin.  Jos kotoa löytyy Lactrase -kapseleita, tyhjennä sisältö ja jauha lääke, sitten laita kapseleihin.

Marjakiisseli ja jogurtti avuksi.  En edes yritä ilman.

Vierailija
30/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi he***tti että on ihmisellä ongelma! Tiedätkö että syödessä nielet isompiakin palasia huomaamattasi, vika on vaan sun korvien välissä ja nyt kiukuttelet miehelles kuin pikkukakara. Pitäskö sun tehä vauvamössö siitä kapselista jos tulis vaikka parempi mieli.

Vierailija
31/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielkää tabletit ruokaöljyn kanssa. Ei jää kurkkuun vaikka kurkun kansi niellessä sulkeutuisikin juuri tabletin kohdalla. Normaalisti kurkun kansi puristaisi rouhevan tabletin nielun reunaan kiinni ja tuntuisi ikävältä, öljyn takia kapseli tai tabletti ei jää koskaan jumiin vaan kurkun kansi sneppaa sen ruokatorveen tai suuhun, yleensä ruokatorveen.

Vierailija
32/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se kapselin nieleminen nyt NIIN vaikeata voi olla...

Meidän lapsi oppi välittömästi nielemään lääketablettaja / kapseleita, kun sanoin, että nielethän sinä ruokaakin.

Vierailija
33/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin.. nyt se pirun kapseli sitten kaivertaa jossain kurkussa, ei mennyt kunnolla alas ! Mää niin arvasin tämän :'(

juon nyt kahvia, jos se huuhtoisi lääkkeen vatsaan asti. Ja huomenna haen niitä pusseja joita voi sekoittaa kuumaan veteen !

ap

Eikö oikeasti käynyt mielessä rikkoa kapselia ja tyhjentää sisältöä vaikka veden sekaan? Käsittääkseni niissä kapseleissa on lääkeaine nestemäisessä muodossa sisällä (korjatkaa toki, jos olen väärässä), joten olisit välttynyt tuolta ongelmalta..

Kaikkia kapseleita ei todellakaan saa avata, monestakin syystä (mm. vatsan suojaus: on kapseleita, joiden on tarkoitus sulaa vasta ohutsuolessa). Eli ihan hyvä, jos moinen ei ole tullut mieleen ainakaan ennen pakkausselosteen tarkkaa tutkimista.

Vierailija
34/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi pyydät sitten suppoja.

Vierailija
35/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin.. nyt se pirun kapseli sitten kaivertaa jossain kurkussa, ei mennyt kunnolla alas ! Mää niin arvasin tämän :'(

juon nyt kahvia, jos se huuhtoisi lääkkeen vatsaan asti. Ja huomenna haen niitä pusseja joita voi sekoittaa kuumaan veteen !

ap

Eikö oikeasti käynyt mielessä rikkoa kapselia ja tyhjentää sisältöä vaikka veden sekaan? Käsittääkseni niissä kapseleissa on lääkeaine nestemäisessä muodossa sisällä (korjatkaa toki, jos olen väärässä), joten olisit välttynyt tuolta ongelmalta..

Kaikkia kapseleita ei todellakaan saa avata, monestakin syystä (mm. vatsan suojaus: on kapseleita, joiden on tarkoitus sulaa vasta ohutsuolessa). Eli ihan hyvä, jos moinen ei ole tullut mieleen ainakaan ennen pakkausselosteen tarkkaa tutkimista.

Kaikkia kapseleita ei saa edes puolittaa...

Vierailija
36/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaikkia kapseleita ei saa edes puolittaa...

Tarkoitat varmaan tabletteja. Kapseli aika todennäköisesti avautuu, jos sen puolittaa...

Vierailija
37/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä sitä kapselia suppona, ellei sitten peräreiälläsinkin ole nielemisvaikeuksia.

Buranaahan saa supponakin, joten tämä lienee jatkossa Ap:lle toimiva ratkaisu.

Mua kyllä hävettäis olla noin avuton ja sitten vielä kiukutella muille. Eikä mun mielestä pikku flunssassa tarvitse edes mitään särkylääkkeitä.

Vierailija
38/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nielkää tabletit ruokaöljyn kanssa. Ei jää kurkkuun vaikka kurkun kansi niellessä sulkeutuisikin juuri tabletin kohdalla. Normaalisti kurkun kansi puristaisi rouhevan tabletin nielun reunaan kiinni ja tuntuisi ikävältä, öljyn takia kapseli tai tabletti ei jää koskaan jumiin vaan kurkun kansi sneppaa sen ruokatorveen tai suuhun, yleensä ruokatorveen.

Mä olen tehnyt näin kissalle ja näytti toimivan. Kisu vielä tykkäsi öljyn mausta ja jäi tyytyväisenä nuolemaan huuliaan matolääkkeen annon jälkeen :)

Vierailija
39/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buranaahan saa supponakin, joten tämä lienee jatkossa Ap:lle toimiva ratkaisu.

Mua kyllä hävettäis olla noin avuton ja sitten vielä kiukutella muille. Eikä mun mielestä pikku flunssassa tarvitse edes mitään särkylääkkeitä.

Amen! Ja hei ap, muista pyytää lekurista letkuja ruokintaa varten, koska ethän sinä mitenkään voi niellä ruokaa. Mistä tulikin mieleeni; varmaan kiihkeä ja monimuotoinen seksielämä teillä miehesi kanssa :D

Vierailija
40/47 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vinkki. Nielaise lääke jonkun paksumman nesteen kera. Esim. mehukeitot, jugurtit, vanukkaat on hyviä.

T. toinen lääkkeennielaisuongelmainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi