Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En huoli yh-mammaa elätettäväksi.

Varakas mies 35v
14.11.2015 |

Olen 35v sinkkumies, asun omakotitalossa Espoossa. Edellisessä työpaikassani tutustuin itseäni 4 vuotta nuorempaan mukavasn naiseen, tällä naisella on yksi poika.
Tutustuimme, kun nainen tarvitsi apua autonsa kanssa työpaikalla. Kerroin, että ihan harrastuksena korjailen/huollan autoja omassa tallissani ja jonkin verran ymmärränkin niiden päälle.
Nainen tiedusteli, että voisinko huoltaa hänen autonsa ja voisiko poikansa tulla mukaan, no toki se sopi. Nyt ovat käyneet luonani muutaman kerran, pikkupoitsu innoissaan seuraa autojen roplaamista. Ovat käyneet saunassani saunomassa ja olemme syöneet yhdessä.
Viimeisimmän käynnin yhteydessä nainen jo sanoi, että olisi mukava asua luonani. En viitsinyt sanoa, että eipäs nyt haaveilla liikoja, ollaan vaan kavereita.
Hetikö se pitää kuvitella yhteiseloa yms. En todellakaan ala isäpuoleksi, enkä halua elätettäviä itselleni.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään alkaisi leikkimään isää kenellekään, ja lapsen elatuksesta vastaavat luonnolliset lapsen huoltajat. Yh-äidin tapailu on yksi asia, mutta yhteiseen kotiin muuttaminen ja lapsiperhearjen eläminen on kokonaan toinen kysymys. Aika tarkkaan saisi asioista sopia, ennen kuin tuohon suostuisin.

Vierailija
22/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä munkin arvo nousee kahden vuoden päästä, kun en ole enää yh-äiti? Lapsi silloin täysi-ikäinen ja aikoo muuttaa pois kotoa. Vai?

Niin karulta kun se kuulostaa, niin arvosi todella nousee. 

Vaikka ikää vielä kaksi vuotta lisää ja olen lähes 50v sitten? No kiva tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä, jotka eivät voi saada omia lapsia ja alkavat mielellään "isäksi" jonkun yh:n lapselle. Se on vaan ihan fakta. Tunnen itsekin tällaisen pariskunnan.

Vierailija
24/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei halua elätettäväksi vaan ihan tavan perhe-elämää? 

Kun olet ollut noin auttavainen ja ystävällinen, niin nainen on saattanut alkaa suorastaan pitää sinusta ja haluaisi sinut elämäänsä. Se vaara on aina olemassa, kun osoittaa ihmisille ystävällisyyttä, että he alkavat pitää sinusta enemmän kuin sinä heistä. Jos väärinkäsitys pääsee syntymään, on parasta korjata mahdollisimman nopeasti, ja mieluiten mahdollisimman hienotunteisesti. Tosin väärin luullut helposti nolostuu siinä määrin, ettei noloudeltaan halua enää olla ystävänäkään. Vaikka asia on kiusallista käsitellä, parasta tehdä se mahdolisimman pian, koska sitä nolommalta tuntuu naisesta, mitä kauemmin on turhaan haikalillut sinusta elämänkumppania. 

Vierailija
25/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei halua elätettäväksi vaan ihan tavan perhe-elämää? 

Kun olet ollut noin auttavainen ja ystävällinen, niin nainen on saattanut alkaa suorastaan pitää sinusta ja haluaisi sinut elämäänsä. Se vaara on aina olemassa, kun osoittaa ihmisille ystävällisyyttä, että he alkavat pitää sinusta enemmän kuin sinä heistä. Jos väärinkäsitys pääsee syntymään, on parasta korjata mahdollisimman nopeasti, ja mieluiten mahdollisimman hienotunteisesti. Tosin väärin luullut helposti nolostuu siinä määrin, ettei noloudeltaan halua enää olla ystävänäkään. Vaikka asia on kiusallista käsitellä, parasta tehdä se mahdolisimman pian, koska sitä nolommalta tuntuu naisesta, mitä kauemmin on turhaan haikalillut sinusta elämänkumppania. 

Kyllä minä varoisin ihmistä, joka ehdottelee yhteen muuttamista muutaman tapaamisen jälkeen, olipa kyseessä mies tai nainen. Vaikka kuinka pitäisi toisesta, olisi ihastunutkin, niin joku roti sentään tuossa etenemisvauhdissa. Varsinkin, jos on tuppaamassa itseään toisen valmiiseen kotiin.

Vierailija
26/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin yhteen 3 kk:n tuntemisen jälkeen. Mies tosin muutti mun tykö.

Vierailija
27/62 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään alkaisi leikkimään isää kenellekään, ja lapsen elatuksesta vastaavat luonnolliset lapsen huoltajat. Yh-äidin tapailu on yksi asia, mutta yhteiseen kotiin muuttaminen ja lapsiperhearjen eläminen on kokonaan toinen kysymys. Aika tarkkaan saisi asioista sopia, ennen kuin tuohon suostuisin.

Näin minustakin! En edes haluasi miestä saman katon alle sotkemaan asioita! Terveisin yhteishuoltajaäiti.

Vierailija
28/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmä haluaa päästä valmiiseen pöytään.

Vierailija
29/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen yh, enkä todellakaan huolisi miestä vastuksikseni!

Vierailija
30/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typeriä juttuja teillä täällä. Sama varmaan koskee sitten myös yh-isiä? Vai onko jälleen kerran miehille ihan eri säännöt?

Vierailija
31/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

läheskään kaikkia yksinhuoltajaäitejä ei tarvitse elättää! On rahaa ja asunto ihan omastakin takaa. Lisäksi moni yh ksi kutsuttu ei ole oikea yh vaan yhteishuoltaja ex-miehensä kanssa.

Sen pahempaa. Vielä pitäisi olla entisen panonkin kanssa jatkuvasti tekemisissä.

Vierailija
32/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se miehenkin atvo nousee, kun ei ole alaikäisiä lapsia.

Vierailija
33/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehiä, jotka eivät voi saada omia lapsia ja alkavat mielellään "isäksi" jonkun yh:n lapselle. Se on vaan ihan fakta. Tunnen itsekin tällaisen pariskunnan.

Minäkin tunnen erään Hannibal Lecterin.

Vierailija
34/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Entä sitten? Mutta tee tuo asia suorasanaisesti tälle naiselle selväksi. Muuten hän ehkä ajattelee, että olet kiinnostunut olemaan pojalle miehen malli, jos olet heille ystävällinen.

Vierailija
35/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-mammat on samanlaisia hyväksikäyttäjiä, kuin ne nuoret muijat, jotka ottavat itselleen mieheksi huomattavasti itseään vanhemman ukon, jolla on jo valmiiksi omaisuutta.

Niin, ihan kummallista että vanhempi mies ottaa tuollaisen tyhjäpäisen taakan itselleen. Miksei niitä kukaan varoita noista naisista?

Vierailija
36/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella typeriä juttuja teillä täällä. Sama varmaan koskee sitten myös yh-isiä? Vai onko jälleen kerran miehille ihan eri säännöt?

Eiköhän nämä ole jo käyty aikoja sitten läpi. Jos nainen tulee raskaaksi esim. yhdenillan suhteesta, niin mies voi viilettää jo maapallon toisellapuolella ennenkuin lapsi on edes syntynyt.

Mietippä sitä.

Vierailija
37/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyvännäköisenä yh-äitinä en tyrkytä itseäni. Tutustuisin vain kunnolliseen minut hyväksymään mieheen, jos sellainen vain ilmaantuu. Miehen pitää tosissaan olla, jos haluaa jatkaa suhdetta kanssani. Eihän kukaan nainen voi odottaa loputtomiin ns. löysässä suhteessa. N36

Vierailija
38/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hyvännäköisenä yh-äitinä en tyrkytä itseäni. Tutustuisin vain kunnolliseen minut hyväksymään mieheen, jos sellainen vain ilmaantuu. Miehen pitää tosissaan olla, jos haluaa jatkaa suhdetta kanssani. Eihän kukaan nainen voi odottaa loputtomiin ns. löysässä suhteessa. N36

Looginen mahdottomuus havaittu.

Vierailija
39/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti etenemisestä: me vaihdettiin miehen kanssa avaimet toistemme asuntoihin joskus viidensien treffien jälkeen, ja käytännössä sen jälkeen mies muutti mun (ja lapseni) luo. Eli joskus nopea eteneminen voi olla molempien toive. Tuon jälkeen olemme menneet naimisiin ja saaneet kaksi yhteistä lasta, mies suhtautuu mun bg-lapseen täysin yhdenvertaisena ja lapsi kutsuu häntä isäkseen. 

Joskus voi käydä näinkin. Onneksi mun miestä ei harmittanut, että olin yh-mamma. 

Ap:lle suosittelen aiheen ottamista esille. Jos et ole käytökselläsi mitenkään osoittanut, ettei sinulla ole yhteisiä suunnitelmia tulevaisuudelle, kerro se naiselle. Ei hän muuten voi tietää. Ja entisenä yh-äitinä voin kertoa, että osa miehistä saattaa sanoa jo ensitreffeillä, että haluavat jatkaa treffailua mutteivät koskaan tavata lasta, eli jos tällaisia kokemuksia on takana, kaikenlainen positiivinen tekeminen voi tuntua tosi lupaavalta. 

En  itse pahoittanut noista tapahtumista mieltäni, lähinnä joskus soimasin itseäni jos en ollut tajunnut aiheesta riittävästi puhua ennen livetapaamista. :)  Eli omiin kokemuksiin verrattuna sellainen, että joku mies ottaa lapsen puuhailuseuraksi, voisi tuntua hyvinkin toiveita herättävältä. Mun mies halusi silloin aikoinaan tutustua lapseeni nimenomaan hauskoja juttuja yhdessä tehden, eli voi olla että ystävällisyytesi antaa väärää signaalia. 

Vierailija
40/62 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh täällä hei!

Ei pelkoa minun suhteeni, pallojalasta!

Sain tehdä töitä hartiavoimin että pääsisin miehestä eroon. Olisin järjiltäni jos huolisin uuden!

Joten pane ja ole hiljaa.

Yh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi