Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua uupuneelle äidille

neuvoja kaipaava

Olen uusi tällä sivustolla ja minulla on suuri hätä ystäväni jaksamisesta. Äiti on nuori ja vauva 2,5 kk ikäinen. Isä ei ole kypsynyt vastuuseen, jättää äidin yksin vauvan kanssa. Vauva ei nuku öisin, eikä päivällä kuin vaunuissa. Isovanhempia tai muita sukulaisia ei ole auttamassa. Ilmeisesti koliikkia, äiti liian väsynyt hakemaan apua.

Äiti on romahduspisteessä. Auttaisin itse, mutta teen pitkiä työpäiviä ja olen yh-äiti. Tarjouduin kyllä heti tilanteen huomatessani ottamaan vauvan vähäksi aikaa ja olen valmis auttamaan.

Mistä muualta saa nopeasti apua? Äidillä ei ole taloudellisesti mahdollisuutta palkata ketään, mutta mitä apua voi hakea?

Isä syyllistää äitiä huonoksi äidiksi, kun ei pärjää vauvan kanssa, vaikka itse ei hoida omaa osuuttaan. Tämän vuoksi äidistä tuntuu pahalta pyytää ulkopuolista apua. Äiti oli aivan loppu.

Mitä keinoja on? Neuvola, ML?

Nyt pitää saada äidille mahdollisuus levätä vähän aikaa, jotta hän kykenee selkeämmin näkemään eri mahdollisuuksia avun hakemiseen. Olisin kyllä auttanut ja ottanut vauvan luokseni heti, mutta minusta tuntui, että ystävälleni oli vaikeaa ottaa apua vastaan.

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat