Mikä on sinun takaraja ikäsi vauvan teon suhteen?

Vierailija

Miks just se?

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

36v. Siihen mennessä haluan että lapset on tehty. Olen itse vanhempi ja väsyneempi. Ikäeroa lasten välillä syntyisi muuten todella paljon.Raskauden riskit kasvaa ja mahdollisuudet saada terve lapsi pienenee vuosi vuodelta. En vain jaksaisi sitä huolta. 

Vierailija

Mä tein viimeisen 25 vuotiaana. N. 10 vuoden päästä iski vauvakuume, mutta ajattelin etten jaksa enää valvoa samallalailla kuin nuorempana, joten jäi haaveeksi. Mulla raja on varmaan se 35 v. Toisaalta paras kaverini sai lapsen 40 v. ja hänelle se sopii, vaikka onkin äärettömän väsynyt koko ajan.

Vierailija

42v. Sain lapset 36v. ja 38v. Kolmatta mietittiin mutta ei sitten edes yritetty kolmatta lasta.
Nyt olen 50v. ja lapset on 12 ja 14v.
Nyt tajuan että olisin ollut liian vanha ja väsynyt ja tyytyväinen etten tehnyt kolmatta lasta koska se lapsi olisi nytten ehkä 10v. eli aivan liian nuori minun ikäiselle.
Vanhemmuus on muutakin kuin vauva-aika.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä tein viimeisen 25 vuotiaana. N. 10 vuoden päästä iski vauvakuume, mutta ajattelin etten jaksa enää valvoa samallalailla kuin nuorempana, joten jäi haaveeksi. Mulla raja on varmaan se 35 v. Toisaalta paras kaverini sai lapsen 40 v. ja hänelle se sopii, vaikka onkin äärettömän väsynyt koko ajan.

Onneksi en sentään tuntenut 35v. itseeni vanhaksi.

Vierailija

0li 40v. Päätin vain, että sen jälkeen en enää jaksa vauvoja hoitaa. Ihan noin pitkälle ei tarvinnut kuitenkaan venyä, sillä kuopus syntyi 4 vuotta ennen 40v.-synttäreitäni.

Vierailija

25-v. mennessä toivoin 2-3 lasta. Yksi siunaantui, hän jo 8v. Enempää ei ole kuulunut ja itse pian 30v. joten eiköhän tämä ollut tässä.

Vierailija

27-vuotiaana totesin, että olen liian vanha hankkimaan lapsia. Sitä nuoempana ja tyhmempänä olisin voinut erehtyäkin hankkimaan.

t. mies, 30

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

siis sulla on takaraja? mut siitä nähden et tee lasta?? vaikkakin kuumeilet...

Vierailija

Täytän kohta 36v. ja mietimme, että tekisimmekö vielä toisen lapsen. Ajattelin niin, että jos en parin vuoden sisällä raskaudu, niin lapsiluku saa jäädä yhteen.

Vierailija

Meillä 3 lasta 3,5 vuoden sisään, vauva nyt 3kk, mulla ikää 28v. Taitaa jäädä meidän viimeiseksi (nyt on ainaki niin kova univelka kertynyt, että en halua ees ajatella neljättä), en usko että enää iltatähteä yritettäis, tulis niin pitkä ikäero sisaruksiin ja itsekään ei varmaan halua luopua yöunista.

Jos olisin lapseton vielä ajattelisin, et 30v olis varmaan yläikäraja esikoislapselle, ku kuitenkin oon aina useampaa lasta toivonut, ihan absoluuttinen max ikä 35v, sit pelkäisin jo raskauden sujumistaki.

Vierailija

Olen ajatellut, että 35 vuotta on ehdoton takaraja, mutta se taitaakin jäädä 30 vuoteen. Toinen ja oletettavasti viimeinen syntyy kun olen 28-vuotias.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat