Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut inrovertit selviätte töissä?

minä ja minä
13.11.2015 |

Opiskelen alaa, jossa tarvitaan sosiaalisia taitoja. Minulla on niitä kohtuullisessa määrin, mutta olen kohdannut ongelmia harjotteluissa. Harjoittelupaikoissa olen kohdannut työyhteisöjä, jossa työntekijät ovat tuleet tosi hyvin toimeen toistensa kanssa ja vitsailevat toistensa kanssa jatkuvasti. Työyhteisö on myös melko laajaa, joten itselleni sulautuminen ollut vaikeaa, koska haluan tutustua ihmisiin yksi/kaksi kerrallaan. Siksi olen joka päivä tuntenut ulkopuolisuuden tunnetta ja lievää taitojen vähättelyä, koska en ole kovin verbaalinen asiata, vaan tykkään puhua asiaa. En pidä yksityisasioiden puhuisesta tai vitsailusta tuntemattomien kanssa, se vaatii tutustumista ihmiseen tarkemmin. Olenkin kokenut olevani jotenkin outo ja ulkopuolisuutta. Onko tämä normaalia ja miten tätä voisi vähentää? Täytyykö minun unohtaa tämä ala vai onko tämä normaalia aluksi? Ehkä olen asperger henkilö, mutta muuten normaali.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että vanhojen tuttujen kesken puhutaan yleensä eri tavalla kuin niiden joita ei kunnolla tunneta. Enpä  usko että sinulta harjoittelijana vaaditaan siellä vitsailua ja läpänheittoa. Mutta kyllä sitä pastanjauhamistakin oppii ajan kanssa, joten älä anna periksi.

Vierailija
22/25 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein jaksa uskoa että sillä mitään merkitystä olis, jos peruskoulussa opetettaisiin sosiaalisia taitoja. Miten kuvittelet, että niitä opetettaisiin?

Vuorovaikutustaitojen harjoitteleminen on opsissa ala-asteelta asti ja hyvä niin. Niitä tulisi opettaa ja antaa harjoitella paljon enemmänkin. Sosiaaliset taidot ovat paljon muuta kuin hauskuuttaminen ja äänessä oleminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennäköisesti introvertti, koska nautin eniten yksin olemisesta ja koen useimmat, varsinkin äänekkäät ihmiset tylsiksi.

Kuitenkin olen myös aina nauttinut sukujuhlista, sekä töistä, joissa ollaan toisten kanssa tekemisissä, kunhan siis on jotain muutakin tekemistä, eli se työ siinä pohjalla, jonka puitteissa toisten kanssa toimitaan. Ihmisten banaalit asiat, häät, kakarat, juorut, suhteet, jne eivät kiinnosta.

Mielenkiintoisina pidän ihmisiä, jotka ovat todella taitavia jossain asiassa tai jotka uskaltavat olla jollain tavalla erilaisia esim eivät välitä materiasta vaan uskaltavat elää jossain metsässä teltassa, vaikka sillä ei saa massojen arvostusta tai statusta.

Vierailija
24/25 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todennäköisesti introvertti, koska nautin eniten yksin olemisesta ja koen useimmat, varsinkin äänekkäät ihmiset tylsiksi.

Kuitenkin olen myös aina nauttinut sukujuhlista, sekä töistä, joissa ollaan toisten kanssa tekemisissä, kunhan siis on jotain muutakin tekemistä, eli se työ siinä pohjalla, jonka puitteissa toisten kanssa toimitaan. Ihmisten banaalit asiat, häät, kakarat, juorut, suhteet, jne eivät kiinnosta.

Mielenkiintoisina pidän ihmisiä, jotka ovat todella taitavia jossain asiassa tai jotka uskaltavat olla jollain tavalla erilaisia esim eivät välitä materiasta vaan uskaltavat elää jossain metsässä teltassa, vaikka sillä ei saa massojen arvostusta tai statusta.

ja introverttiydestä huolimatta olen usein se, joka esim miehen puolen ruokapöydässä tai sukujuhlissa kyselee muilta ja pitää keskustelua yllä...

Vierailija
25/25 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauot on introvertille vähän rasittavia. Kuitenkin sitä haluaa viettää hetken porukassa ja kuulostella päivän tapahtumat, mutta ei jaksaisi puolta tuntia pakkojaaritusta.

Itse vietän siksi 20 min. tietokoneen ääressä ja kävelen lopuiksi 10 minuutiksi muiden seuraan.