Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teidän talouden kk-tulot, oletteko mielestäsi rikkaita vai köyhiä?

Vierailija
13.11.2015 |

Yhteensä kaikki tulot nettona? Isoimpia menoeriä voi myös mainita. Koetko, että rahaa on liian vähän, tarpeeksi, reilusti...?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulot nettona n. 5000e/kk, tosin mies elää lähinnä firmansa pääomatuloilla, joiden suuruudesta mulla ei ole hajuakaan. Perheeseen kuulumme me kaksi ja kaksi ihanaa koiraa. Olemme mieheni kanssa hieman yli kolmekymppisiä. Omakotitalo on jo maksettu, suurin kuluerä on mökkilaina, jota maksamme 3000e/kk. Sitä lainaa onkin vielä jäljellä 250 000 että hetki siinä vielä menee. Sijoituksiin menee noin 1000-1500e/kk. Muuten meillä ei ole ihmeempiä kuluja, mitä nyt kahden auton ja veneen ylläpito vaatii. Harrastukset meillä ovat halpoja eli lenkkarit jalkaan ja ulos tai kansalaisopiston jumppatunnille. Rakastan ruoanlaittoa eli raflojen sijaan syömme usein kotona pitkän kaavan mukaan. Mielestäni tulemme toimeen erittäin hyvin, olen hyväpalkkaisessa työssä ja lisäksi olemme olleet onnekkaita mieheni firman menestymisen suhteen (toki onnen lisäksi mieheni on tehnyt vuosia firmansa eteen töitä kellon ympäri ja ylikin). Elämä on muutenkin mukavaa ja hyvää, paitsi että olemme yhä kahden pitkästä yrityksestä huolimatta. Ehkä jonain päivänä meilläkin vielä tärppää...

Vierailija
62/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4200 netto. Taloudessa kaksi aikuista, minä tienaan, mies ei tee palkkatyötä vaan opiskelee. En miellä meitä mitenkään köyhäksi. Isoin menoerä asuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatulot nettona n. 5000e/kk, tosin mies elää lähinnä firmansa pääomatuloilla, joiden suuruudesta mulla ei ole hajuakaan. Perheeseen kuulumme me kaksi ja kaksi ihanaa koiraa. Olemme mieheni kanssa hieman yli kolmekymppisiä. Omakotitalo on jo maksettu, suurin kuluerä on mökkilaina, jota maksamme 3000e/kk. Sitä lainaa onkin vielä jäljellä 250 000 että hetki siinä vielä menee. Sijoituksiin menee noin 1000-1500e/kk. Muuten meillä ei ole ihmeempiä kuluja, mitä nyt kahden auton ja veneen ylläpito vaatii. Harrastukset meillä ovat halpoja eli lenkkarit jalkaan ja ulos tai kansalaisopiston jumppatunnille. Rakastan ruoanlaittoa eli raflojen sijaan syömme usein kotona pitkän kaavan mukaan. Mielestäni tulemme toimeen erittäin hyvin, olen hyväpalkkaisessa työssä ja lisäksi olemme olleet onnekkaita mieheni firman menestymisen suhteen (toki onnen lisäksi mieheni on tehnyt vuosia firmansa eteen töitä kellon ympäri ja ylikin). Elämä on muutenkin mukavaa ja hyvää, paitsi että olemme yhä kahden pitkästä yrityksestä huolimatta. Ehkä jonain päivänä meilläkin vielä tärppää...

Jep. Nettotulot 5000, joista laina 3000 ja sijoitukset 1500 e. Ruokaan, veneiden ja autojen ja koirien ylläpitoon jää huima 500 euroa, mukaanlukien tietysti myös ruuat vaatteet puhelimet ja vakuutukset. Av palstalla kaikki on mahdollista.

Vierailija
64/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka n. 5.000e/kk. Nettona 2.700e. Siitä menee asumiseen ja peruslaskuihin (puhelin, netti, sähkö, vakuutukset) n. 1.000e/kk. Velkaa 10.000e, säästöjä 5.000e. Ei muuta omaisuutta. Asun vuokralla, ei autoa, ei lapsia.

En koe olevani rikas, enkä köyhä.

Vierailija
65/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Nettotulot 5000, joista laina 3000 ja sijoitukset 1500 e. Ruokaan, veneiden ja autojen ja koirien ylläpitoon jää huima 500 euroa, mukaanlukien tietysti myös ruuat vaatteet puhelimet ja vakuutukset. Av palstalla kaikki on mahdollista.

No tää kyllä on ihan tosi tilanne, niin kuin mainitsin niin mies elää lähinnä firmansa pääomatuloilla, palkkatulot meillä on yhteensä toi 5000e. Että onneksi siihen elämiseen jää jonkun verran enemmän kun toi 500e/kk, ei sillä oikein varmaan tää paletti pyörisi!

Vierailija
66/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot kahden hengen taloudessa tällähetkellä noin 1000€/kk. Pääomatuloilla lähinnä eletään ja väliaikaistahan tämä on. En sanoisi silti että ollaan köyhiä, koska meillä tosiaan on sitä varallisuutta aika paljon, vaikka tällähetkellä vain toinen meistä käy töissä ja sekin on vain osa-aikatyö.

Vierailija
67/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1570e/kk netto, aviopari ja kaksi teini-ikäistä lasta. Maanviljelijäpariskunta olemme, onneksi omakotitalo on viimein velaton, mutta remppoihin ja sähköön kuuluu paljon.

Vierailija
68/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen talous, nettotulot n. 2200/kk, toinen töissä ja toinen tällä hetkellä työttömänä. Velaton omistusasunto, joten asumiskuluihin ei mene paljon, vastike+sähkö+vakuutukset n. 500e/kk. Ruokakauppaan ja ulkonasyömiseen menee toinen mokoma ja autoon n. 200e/kk. Siinäpä ne suurimmat menoerät laskujen lisäksi. Olemme siis pienituloisia, mutta tulemme kuitenkin ihan mukavasti toimeen ja esim. ruokakuluista voisi leikata tuntuvasti, jos tulisi yllättäviä menoja.

Vierailija
69/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot n. 15000€/kk. Kaksi aikuista.

Vierailija
70/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset kuukausitulot n. 3000 €. Kyllä näillä kaksi aikuista pärjää, kun asuu tarpeeksi vanhassa omakotitalossa keskellä-ei-mitään. Silloin oli vähän huonompaa, kun samoilla tuloilla piti elää 5-henkinen perhe, mutta nyt ovat lapset enemmän tai vähemmän jo omillaan.

Emme rikkaita, mutta emme oikeastaan köyhiäkään. Elämisen taso on tässä tärkeämpi kuin elintaso. Kaikkeen tarpeelliseen tai ainakin välttämättömään rahat riittävät. Asumiskulut ovat lähinnä yllättäviä korjauskuluja, kun hajoaa milloin katto, milloin joku lämmistyspumppu. Suurimmat kulut tulevat autoista, kun on joka paikkaan pitkä matka ja autoja on oltava.

Vierailija
71/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot n. 15000€/kk. Kaksi aikuista.

Millaisissa töissä saa tällaisia summia nettona? 

Vierailija
72/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 hengen taloudessa ansiotulot nettona n. 3000, vain toinen töissä. Lisäksi vuokratuloja n. 2000 €/kk ja osinkoja yms. vuodessa joitakin tuhansia.

Ansiotulot ovat siis pienehköt, mutta meillä on melko paljon sijoituksia, mm. asuntoja ja osakkeita. Velkaa ei ole. Koen, että pärjäämme erinomaisesti, vaikka en edelleenkään kutsuisi meitä "rikkaiksi".

Vierailija
73/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan riipu pelkästään tuloista. Monen hyvätuloisen varallisuus saattaa olla sidottuna asuntoon, autoon. Voi olla paljon velkaa ja pieni nettovarallisuus.

Vastaavasti monella pienituloisella voi olla paljon säästöjä, jos elää kulutustaan edellyttämällä tavalla.

Hyvä esimerkki isoäitini sisko, joka oli miehensä kanssa suurituloinen, mutta he olivat aina ns. pärs-aaah.

Vierailija
74/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N.3000e kaikki tulot yhteensä. 2 aikuista, 3 alle kouluikäistä.

Vuokra+vesi 1300, yksi auto.

Rahat riittävät ihan hyvin, toki isompiin hankintoihin säästetään vähän pitempään.

Huh mikä vuokra onko isokin asunto tohon hintaan?

me maksetaa alle tonni 86 neliön neliöstä laina plus vastike johon sisältyy vesi..! Kehä kolmosen sisäpuolella...

tienataan yhteensä n.3200-3300 laina on suurin meno erä 2 koukulaista kolmas syntymässä... autolaina 280.. vakuutukset, jota kohta katsastetaan pienemmiksi... ruoka ihan ok toimeen tulevia.. säästöjä on onneksi 10 000 verran.. ainii joo lapsilisät 300 ja vammaistuki 200, mulla on pari pienempää velkaa jotka on ens kuussa maksettu pois! =)

Vierailija
75/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto 4300/kk. Lapseton pariskunta, mies töissä ja vaimo työttömänä. Hyvin pärjätään.

Mitä helvettiä sun mies tekee?

Meillä Mies painaa viikot ja viikonloput ja palkka 2200 euroa kk nettona,itse olen 800 eurolla vanhempainvapaalla ja lapsilisät 450 euroa kuussa..

Hyvin pärjätään mutta kun pitäisi jäädä kotihoidontuella kotiin eli 300 euroa kk niin tulee taas todella tiukkaa..

ja mitään tukiahan meille ei makseta..

Suomessa lasketaan että 6 henkinen perhe pärjää 2600 eurolla kuussa kun toinen työssä ja omakotitalo.

Työttömät ja systeemin elätit saa paremmin?

Vierailija
76/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot olleet nyt vajaa 30 000 euroa kuukaudessa. Pääsosin firmasta pääomatuloina.

2 aikuista. Emme kuitenkaan miellä itseämme rikkaiksi, vaan elämme ihan tavallista arkea, kaupan tarjoukset yms. hyödynnetään.

Ylimääräiset rahat menee sijoitustilille 'vanhuuden varalle', velkojakaan ei enää ole.

Vierailija
77/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4henkeä. Nettotulot yhteensä 3500€/kk.

Menot: talolaina, vesi, sähkö, netti, vakuutukset, kahden auton vakuutukset.

Meillä ei oo yhteisiä säästöjä. Molemmilla henkilökohtaiset säästöt. Itselläni 25 000€. Miehellä 35 000€.

Itse olen tällä hetkellä pätkätyöläinen joten oon laskenut nuo omat nettotuloni sen mitä ovat työttömyys jaksona. Ja miehen palkan ilman mahdollisia ylitöitä.

Pienituloisia ollaan mielestäni.

Vierailija
78/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja miehen yhteenlasketut nettotulot n. 3500 e kuussa. Minä tällä hetkellä äitiyslomalla, meillä kaksi lapsosta. Suurin menoerä asunto (n. 1000 e kuussa laina+vastike). Ihan kivasti pärjätään, ei jää hirveämmin ylimääräistä mutta toimeen tullaan ihan hyvin.

Vierailija
79/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto noin 6800€/kk.

Miehen tuloista kertyy suurin osa, itse olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Perheeseen kuuluu 2 aikuista+3lasta.

Pärjätään ihan hyvin, mutta ei olla rikkaita. :)

Vierailija
80/83 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4000€/kk aika tarkkaan. Joskus lisistä tulee pari sataa päälle.

2 aikuista ja kolme lasta.

Minä teen lyhyitä päiviä töissä eli olen kotona kun lapset tulee koulusta.

Isoimmat menoerät on vuokra noin 1000€ ja auto jonka kuluja en tiedä kun mies hoitaa sen mutta kuluja on paljon kun autosta on velkaa ja vakuutukset päälle.

Tuntuu isolta rahalta kuussa mutta johonkin se vaan hupenee!

Perusasioihin rahat riittää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä