Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonit ja akne

Vierailija
13.11.2015 |

Mä olen kärsinyt aknesta yläasteiästä lähtien (nyt 20v.) eikä loppua näy. Päinvastoin. Mulla on naaman täydeltä sellasta pientä näppyä ja usein myös niitä oikein kipeitä ja isoja finnejä. Välillä on parempia ajanjaksoja ja välillä taas niin kauheita, että pysyttelen mieluiten neljän seinän sisällä.

Oon kokeillut näihin vaikka mitä ja tankannut tietoa aiheesta, mutta en ole löytänyt pysyvää apukeinoa. Viime tammikuussa luulin löytäneeni avun, kun erosin poikaystävästä. Seksin loputtua finnitkin kaikkosivat mystisesti ja olin tyytyväinen. Sitä riemua kesti kuitenkin vain 8 kuukautta sillä nyt ongelma on palannut, vaikka en olekaan harrastanut seksiä. Ainakin nyt tiedän, että syynä on hormonit. Olen muuten tosi tarkka ihonhoidostani, mutta nyt pitäisi saada hormonitkin jotenkin kuriin.

Taustatiedoksi vielä, että mun menkat on niukat ja epäsäännölliset. Siihen aikaan kun harrastin seksiä, ne oli runsaammat ja suht säännölliset.

Olen ollut ihan masennuksen partaalla tämän aknen takia. Se vaikuttaa ihan kaikkeen, mitä teen ja latistaa itsetuntoa tosi paljon. Nyt olen alkanut miettiä e-pillereitä. Voisiko joku jolla on kokemusta niin kertoa niiden hyvistä ja huonoista puolista, vaikutuksista akneen yms. Myös muita vinkkejä tai vaihtoehtoja otetaan ilomielin vastaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit monesti antaa sellaisia lääkkeitä jotka pahentavat tilannetta ja siksi vaihtoehtoja pitäää kokeilla.

Vierailija
22/22 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun akne hävis kun siirryin vegestä vegaaniksi. Testasin kerran mitä käy jos syön kaksi siivua juustoa ja heti tuli finni naamaan. Maidossa on kymmeniä hormoneja,

Onhan mun vastasyntyneelläkin "finnejä", hormoninäppyjä kun äidinmaitoa juo, samaa kamaahan se lehmänmaitokin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi