Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva suvussa täyskaima

mietiskelijä

Haluaisimme antaa vauvallemme nimen Antti (nimet muutettu), koska miehen äidin isä (olivat hyvin läheisiä) oli Antti ja tämä nimi merkitsee meille paljon. Mutta miehen serkun lapsi (isän puolelta) on jo Antti Järvinen ja kun mekin olemme Järvisiä niin lapsemme nimeksi tulisi myös Antti Järvinen. Ikäeroa lapsilla olisi n. 10 vuotta.
Mitä mieltä olette voimmeko antaa lapselle saman nimen?

Kommentit (8)

Vierailija

Voi antaa. Mun serkku laittoi lapselleen täysin saman nimen kuin mulla, siis 1. nimi, 2. nimi ja sukunimi täysin samat.

Vierailija

Voitte, jos kyseessä tavalliset nimet, eikä nimi ole ns. keksimällä keksitty aiemmin. Ja kunhan toinen nimi ei ole sama.

Vierailija

Hyviä käytöstapoja noudattaisin ja asiallisesti tiedustelisin asiaa kyseiseltä kaimalta tai hänen vanhemmiltaan. 

Vierailija

Kiitoksia vastauksista. Nimet ovat hyvin tavallisia suomalaisia nimiä. Toinen nimi lapselle tulee minun suvun puolelta joka on myös hyvin tavallinen. Emme ole kovin läheisissä tekemisissä Antti Järvisen ja hänen vanhempien kanssa (näemme ehkä kerran vuodessa) ja siksi en aluksi huomannut yhteistä sattumaa ennen kui mieheni keksi sen. En tiedä serkun lapsen toista nimeä. Tuskin on sama.
Pitää siis kysäistä asiasta, en vain haluaisi ennen ristiäisiä nimen lähtevän leviämään.
-ap

Vierailija

Jokainen päättää itse oman lapsen nimen, ei siihen kysytä lupaa keltään että sopiiko sinulle että annan lapselleni tämän nimen! Me aiotaan antaa se nimi, joka joskus päätettiin kun perhettä suunniteltiin, jos sen vauvan joskus saamme. Vaikka sitä ootellessa kaikki siskot ja veljet ehtis antaa saman.

Vierailija

Jos lapset ei ole samanikäisiä siitä vaan. Mulla on saman ikäinen ja samanniminen serkku ja rippikoulussa meni yli viikko ennenkuin pappi alkoi ihmetellä miksi joka toinen kerta vastaa tumma ja joka toinen kerta vaalea tyttö.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat