Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumin muoti"tyyli" mitä tiedät nykyään?

Vierailija
12.11.2015 |

1. Jopo-pyörä
2. Kånken-reppu
3. Converse-kengät

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huivimuoti on siitä huvittavaa, että lämpimälläkin säällä näkyi paksuja "kaulatukihuiveja", vaikka oli muuten kevyt vaatetus ja keskikroppakin esillä.

Vierailija
62/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käytän sitä puhelinlankalenkkiä hiuksissa sen takia ettei se revi hiuksia, en tosiaan minkään muodin takia.

Leggarit lyhyen paidan kanssa ja persposket näyttävät sortsit on kammottavia, vaikka kuinka hoikka ja nätti nuori likka niitä pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kovin isoja kaulahuiveja ole, mutta kyllä minä ihan oikeasti esim näillä keleillä palelen, jos minulla on alaston kaula. Ryhtinikin on talvisin aina huono, kun vedän hartioita ylöspäin. Aiemmin käytin paljon poolopaitoja, mutta nykyään on onneksi noita huiveja.

Vierailija
64/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo perseen rajaavat freddy-farkut ovat kyllä kammottavimmasta päästä. Yksi päivä oltiin tyttären kanssa shoppailemassa ja samaan kauppaan tuli noin 17-vuotias (tyttäreni ikäinen) tyttö jolla oli hiekanväriset freddyt kuluneet niin kauhtuneiksi, että niistä näkyi stringit ja JOPA STRINGIEN PESULAPPU läpi. Tiesiköhän tyttö raukka itse, miten säälittävältä hän näytti?

Vierailija
65/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko ilmoittaa myös ikänne ja vaikka sukupuolenne viestin yhteydessä? Olisi hauska tietää, minkä ikäisten ihmisten mielipiteitä nämä ovat. 

Minä, joka kirjoitin tuosta että monet parikymppiset pukeutuu melko tunkkaisesti ja yrittää näyttää väkisin joltain keski-ikäisiltä espoolaisedustusrouvilta, olen 34 ikäinen nainen ja pukeudun siististi mutten yritä esittää muutamien merkkituotteiden nojalla jotain mitä en oikeasti ole ja johon rahkeet eivät todellisuudessa riitä.

Vierailija
66/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime elokuussa, siihen lämpimimpään aikaan kun mittari näytti 25+, näin Hgissä about 20vee naisen jolla hellemekko päällä, sellainen jossa ohuet naruolkaimet, jalassa oli varvastossut mutta kaulassa oli sellainen merinovillainen myttyhuivi jossa taisi olla jotain Mulberryn murrettua sävyä, kuviota ja puulogoa. Siis mikä järki tuossa on...?! Omistetaan yksi ainoa kalliimpi merkkihuivi ja sitä käytetään sitten kesät talvet?

Vierailija
67/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen muovinen feikkilookki joka oli muualla päin maailmaa noin 7-9 vuotta sitten eli hiusjatkeet, väripiilarit, ripsijatkeet ja terävän kotkamaiset akryylikynnet. Valitettavasti tätä näkee vielä Suomessa, vaikka Virossa ja Ruotsissakaan ei enää näe. Väripiilaritkin erottaa monilla siitä kun henkilö katsoo sivulle päin niin se oman hailakan värinen silmän raja pilkottaa typerän näköisesti sieltä värilinssin alta.

Vierailija
68/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka nyt tästä tämmöinen "ihana" kokonaisuus. En ymmärrä yhtään vaikka reilu parikymppinen vasta olen.

http://www.hm.com/fi/product/36422?article=36422-B

Siksi juuri et ymmärrä. Me päälle kolmekymppiset muistetaan kuinka käytettiin ysärillä noita samettimekkoja. Hienoja olivat.

Pakko kertoa, kun mulla oli muksuna kultaisella 90-luvulla samettikankaasta tehdyt leopardikuvioiset leveälahkeiset housut! Olin varmaan tokaluokalla ja minusta ne oli maailman cooleimmat housut! Voi apua! :D

Vierailija
69/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt ehkä hieman vaikeaselkoisesti ilmaistu, mutta mua ärsyttää rytkyt ja liehukkeet. Mä kutsun näitä epävaatteiksi. Huonolaatuisesta materiaalista valmistettuja huonosti istuvia vaatteita, jotka ovat epäkäytännöllisiä ja varmasti myös epämukavia. Näitä on kaupat täynnä. Keinokuituisia laatikkopaitoja ja porkkanamallisia liehukehousuja, ohuita joka suuntaan lerputtavia neuletakkeja, joiden saumat hajoavat heti ja neulos kuolee ensimmäisessä pesussa, läpinäkyvää, sekä hiostavaa että ei-lämmittävää keinokuitusifonkia ja siitä tehtyjä "erikoisia" epäsymmetrisiä laahuspaitoja, nyppyyntyviä akryylineuleita, läpinäkyvää puuvillatrikoota, kiertäviä saumoja... Lisäksi nuo vaatteet ovat suunnilleen huomenna poissa muodista.

No mutta jos ovat suunnilleen huomenna poissa muodista, niin sehän on vain kätevää, että hajoavat heti ensimmäisessä pesussa!

Mutta että vihaan vihaan vihaan noita joka suuntaan lerputtavia neuletakkeja! Vaikea löytää kunnon neuletta itselleen kun juuri tuollaisia on kaupat täynnään. Täytyy kai opetella kutomaan itse, jos haluaa kunnon neuleen.

Vierailija
70/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tantta-på-tantta" tyyliin ehtii sitten pukeutua 4-kymppisestä kuolemaan saakka. Siksi naurattaa kun 20-vee ostaa 1500 euron Burberrytakin koska ei takuuvarmasti jaksa katsoa sitä takkia kahta vuotta enempää, onhan se nähty että ne heidän ihanan kalliit klassikot on huutonetissä alta aikayksikön :-D

Ei varmaan jaksakaan jos ei koskaan ymmärrää laadun päälle ja sitä, että hyvällä käytöllä ja huoltamisella laatuvaate kestää helposti 10-20 vuotta.

Kuka kehtaa kulkea tuolla vuosikaudet samoissa laatutakeissa ja neuleissa ja muissa joissa kallis tai luksus merkkikään ei välttämättä enää ole se laadun tae? Sitten kun katsoo vanhoja valokuvia niin aina samat helvetin vaatteet päällä, tosi noloa! :D

Tätä ei varmaankaan lasketa samoissa vaatteissa kulkemiseksi, mutta mulla on käytössä vaatteita, mitä on ollut mun äidillä, mummulla, ja tädeillä käytössä niiden nuoruudessa. Osa vaatteista on mennyt muutaman sukupolven jo ja ovat silti priimakunnossa. Nuo eivät kyllä ole mitään ison merkin kamaa tai tunnettuja klassikkomalleja. Kaikissa lukee Made in Finland ja ovat kyllä laadukkaita kun ovat säilyneet tähän päivään asti niin hyvinä. Ennen tehtiin paljon kestävimpiä vaatteita. Noiden kaikkien kangas on ihan toista kun nykyään tehtävien kalliimpienkin merkkien höttöinen trikoo.

Tietysti kaikki noista on aika lailla ollut todella trendikkäitä 2010-luvun ajan (ei ehkä ihan massatyyliä mutta sellaista "tyylitietoisempaa" massaa) joten en voi alkaa uhoamaan että käytän noita ikuisesti koska kymmenen vuoden päästä voin ajatella ihan muuta. Mutta ei sitä ikinä tiiä. Jos ei niin luovutan ne sitten mun tyttärelle, jos sellainen silloin on tai siskontytölle kun ne ovat ajankohtaisesti taas muodissa nuorison keskuudessa, koska kaikki muoti aina kiertää kehää.

Vierailija
71/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonaton valkoinen toppi + siniset farkut -yhdistelmä.

Jos ei halua ostaa henkkamaukan vaatteita, ainoa vaihtoehto ei ole tuhannen euron merkkituotteet. Itse tykkään muutamasta ompelimosta, joilla on kivoja ja persoonallisia kuoseja (suunnittelevat ne itse). Heillä vaatteet maksavat 40-90 euroa ja laatu on hyvä, vaatteet ommeltu lisäksi omien mittojen mukaan. Samalla tulee tuettua suomalaista työtä.

T. 22v

Vierailija
72/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvailisitte omaa tyyliänne? Täällä haukutaan vaikka mitä kaikkea mutta tosiasiassa kuljette ihan yhtä typerän näköisissä vaatteissa itsekkin :D 

Joku vaate tai tyyli ei ehkä itsessään ole typerän näköinen, mutta se on typerää, että kun se tulee muotiin, se on kaikilla. Myös niillä, joille tyyli ei sovi ollenkaan. Vaikka nyt nämä tämän hetken ylitiukat housut - ne sopivat joillekin (yleensä hoikkajalkaisille), mutta muilla näyttävät kamalalta.

Ehkä ikäkin vaikuttaa. Muistan, kuinka nuorena oli ihan normaalia, että miehillä on pulisongit ja että paidankaulukset on todella isot ja terävät. Sekin oli vielä ihan normaalia, kun vuosikymmen myöhemmin kengät olivat pienemmät kuin takin olkatoppaukset. Ja että kaikki pukeutuivat näin. Mutta näin jälkeenpäin katsottuna, naurettavaltahan nuo aikakauden muodit näyttävät. 

Varmasti tämän päivän nuoresta aikuisesta naisesta on ihan normaalia sulloa kinttunsa ne makkaraksi kiristäviin vähän nilkkaa paljaaksi jättäviin housuihin, vetäistä jalkaan valkoiset converset, päälle neule joka ylettää takapuolen puoleenväliin ja sitten piukka vyötärömittainen takki niin että neuletta jää selkäpuolelta näkyviin, ja kruunata komeus muhkealla huivimytyllä ja merkkilaukulla. Ja ihan yhtä varmasti hän tätä kahdenkymmenen vuoden päästä hihitellen muistelee.

Vierailija
73/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aiheeseen on vain yksi asia sanottavana: Freddyt. Onko mitään epätoivoisempaa?

- 17v

Vierailija
74/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kokoleveät lahkeet, jotka loppuu johonkin 3/4 säärtä. Ihan kauheat. 

Vierailija
75/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonaton valkoinen toppi + siniset farkut -yhdistelmä.

Jos ei halua ostaa henkkamaukan vaatteita, ainoa vaihtoehto ei ole tuhannen euron merkkituotteet. Itse tykkään muutamasta ompelimosta, joilla on kivoja ja persoonallisia kuoseja (suunnittelevat ne itse). Heillä vaatteet maksavat 40-90 euroa ja laatu on hyvä, vaatteet ommeltu lisäksi omien mittojen mukaan. Samalla tulee tuettua suomalaista työtä.

T. 22v

Huoks, tuollaisen ompelimon kun löytäisinkin! Tarttisin kunnollisen kankaisen takin näille nollakeleille, mutta kaupoissa on ollut vain toppatakkeja (en tykkää kahinasta), ulstereita (liian kuuma) tai yläosasta ylitiukkoja vyötäröltä alaspäin leveneviä rumia malleja. 

Vierailija
76/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananastukka ja semmoinen hintahtava tyyli laihoilla miehillä. Yritetään jäljitellä jotain Cheekiä pillun toivossa.

Vierailija
77/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuvailisitte omaa tyyliänne? Täällä haukutaan vaikka mitä kaikkea mutta tosiasiassa kuljette ihan yhtä typerän näköisissä vaatteissa itsekkin :D 

Kyllä, kuljen typerännäköisissä vaatteissa, koska en löydä kaupoista sitä tyyliä, mitä haluaisin. 

Housuina käytettävä miesten farkkuja, vaikkeivät ne kunnolla istu. Naisille on tarjolla joko ylikireitä farkkuja, joissa näytän järkyttävältä, tai sitten väljää tanttalookia, joka on vyötäröltä aivan liian iso.

T-paidat ovat myös miesten, sillä en pidä avarista kaula-aukoista.

Muut yläosat ostettava urheiluliikkeistä, jotta saan mieleistäni reipasta mallia. Monessa miesten neuleessa olisi kivat värit ja kuosit, mutta istuu minulle niin huonosti etten voi ajatellakaan. Naisille on tarjolla inhoamaani ohutta liehuvaa rimpulaa, jossa usein vielä jotain kimaltavaa koristetta, hyi. Empirelinjasta sentää jo aletaan päästä.

Haluaisin oman kroppani malliin istuvaa käytännöllistä asiallista ei kireää eikä liioitellun väljää kohtalaisen paksusta kankaasta/neuleesta tehtyä jotenkin "suurilinjaista" (ei mitään pikkusievää) vaatetta. Raikkaita värejä (ei mustaa eikä maastovihreää), yksinkertaista raitaa ja pompulaa, abstrakteja kuvioita. Mutta eihän tuollaisia ole kaupoissa, paitsi ehkä siellä urheilupuolella joskus.

Tyylikäs pukeutuja on mielestäni Paula Risikko. 

Vierailija
78/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut kulmakarvat. Ei niissä muuten mitään vikaa olisi, mutta kun osa menee niiden kanssa jo ihan överiksi ja kulmat muistuttavat enemmän karvamatoja.

SWAG ja YOLO paidat ja pipot.

Tiukat juoksutrikoot arkikäytössä. Ymmärrän sen, että salille mennessä ja sieltä tullessa ei aina jaksa laittaa eri vaatetta päälle, mutta miksi nuo trikoot täytyy laittaa kouluun/töihin/kaupungille tai mihin nyt lie? Jossain vaiheessa kun oli kamala sota siitä, että legginssit eivät ole housut ja perse pitää peittää. Nuo juoksutrikoot näyttävät ihan samalta mitä nuo legginssit, joistakin ne alkkarit kuultaa läpi. Juoksutrikoidenko kanssa on ihan ok esitellä takamusta, mutta legginssien ei? En ymmärrä tätä logiikkaa ollenkaan.

T:25-vuotias naisihminen.

Vierailija
79/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ananastukka ja semmoinen hintahtava tyyli laihoilla miehillä. Yritetään jäljitellä jotain Cheekiä pillun toivossa.

Eli millainen tyyli? Cheekillä nyt on monesti farkut ja tavallinen T-paita tai muuta perusvaatetta.

Vierailija
80/248 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paksut kulmakarvat. Ei niissä muuten mitään vikaa olisi, mutta kun osa menee niiden kanssa jo ihan överiksi ja kulmat muistuttavat enemmän karvamatoja.

Hyvin harvalla olen nähnyt liian paksuja kulmia. Sen sijaan niitä viivoja ja piirrettyjä tulee vastaan kokoajan.

Vahvat kulmat luovat ilmettä!