Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kananmunia ostat ja syöt?

Vierailija

Itse ostin aiemmin aina luomumunia, kunnes tajusin ettei luomumunia munivat kanat välttämättä elä yhtään sen paremmissa oloissa kuin tavalliset lattia- tai häkkikanalan kanatkaan, nehän ainoastaan syövät luomua.

Ostankin nykyään aina ulkokanojen munia, eli ulkokanat sentään pääsevät ulkoilemaan ja elävät vähän enemmän luonnollisemmin.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Meillä myös ostetaan Laitilan kanatarhan ulkokanojen munia.
Kauhea ajatella, millaisissa olosuhteissa häkkikanat joutuvat koko elämänsä elämään. :(

Vierailija

Ostan vain niitä joita saa hintahaarukassa 1€ - 1,20€/10 kpl. Käytännössä tarkoittaa Lidlin ja Tokmannin tarjouksia. En ole kysynyt minkälaisessa yksiössä munijat asuvat.

Vierailija

Aloittajalle tiedoksi, että kyllä vaan luomukanat elävät paremmissa olosuhteissa kuin tavalliset; esim. pääsevät ulkoilemaan, ikkunoista tulee luonnonvaloa, ravinnoksi annetaan rehun lisäksi mm. tuorepaloja ja kanat saavat itse etsiä ravintoa pihalta. Kanoilla on myös enemmän tilaa eikä niitä ole suljettu häkkeihin.

Ostan ja syön itse luomumunia.

Vierailija

Ulkokanojen munia ostan. Olin yllättynyt miten "halpoja" ne suhteessa olivat, kuvittelin kalliimmiksi. Ja olisin voinut jopa maksaa vähän enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi, että kyllä vaan luomukanat elävät paremmissa olosuhteissa kuin tavalliset; esim. pääsevät ulkoilemaan, ikkunoista tulee luonnonvaloa, ravinnoksi annetaan rehun lisäksi mm. tuorepaloja ja kanat saavat itse etsiä ravintoa pihalta. Kanoilla on myös enemmän tilaa eikä niitä ole suljettu häkkeihin.

Ostan ja syön itse luomumunia.

Eivät välttämättä. Eivät tosiaankaan pääse esim. ulkoilemaan, ainakaan kaikissa luomumunakanaloissa. Se luomu viittaa nimenomaan kanojen syömään ravintoon ei niiden muihin olosuhteisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostan vain niitä joita saa hintahaarukassa 1€ - 1,20€/10 kpl. Käytännössä tarkoittaa Lidlin ja Tokmannin tarjouksia. En ole kysynyt minkälaisessa yksiössä munijat asuvat.

Samoja itsekkin ostan.

Mitä olen kuullut niin nämä munijat viettävät varsin viihtyisää ja tapahtumarikasta ja virikkeiden täyttämää elämää.

Kelpaa kuopsutella.

Vierailija

Lähituottajan ulkokanojen munia. Syövätkin luomurehua ja iso alue missä ulkoilevat ja napostelevat. Maukkaita isokeltuaisia munia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat