Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilotyöpaikat, tapa kiristää työttömiä

piilotyöpaikaton

Jollei piilotyöpaikkoja olisi, ne olisi pitänyt keksiä. Hetkinen... Ei niitä olekaan!

- En ole saanut töitä.
- Mikset ole hakenut piilotyöpaikkoja? Hä?!?
- ...

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Piilotyöpaikat ovat kuin tamperelainen pyöreässä huoneessa, jonka nurkassa on kuulemma mustaa makkaraa. Piilotyöpaikat ovat kafkamainen konstruktio ja illuusio, jonka tarkoitus on tehdä ihan fiksuista ja tasapainoisista työnhakijoista saatanan hulluja :D

Vierailija

Minä olen harvinaisuus. En tiedä ketään toista kaltaistani. Olen saanut "piilotyöpaikan" ja vieläpä suuren ikäluokan edustajan lähdettyä eläkkeelle. Työnantaja löysi minut. En voi kirjoittaa enempää, aika loppuu. 

Vierailija

Niin, eihän se missään nimessä kannata olla aktiivinen eikä lähetellä hakemuksia yrityksiin joihin haluaisi töihin. Paremmat tulokset tulee kun ei yritä edes?

Käyttäjä69
Seuraa 
Liittynyt13.10.2015

Voin kuvitella kuinka iloiseksi yritysten HR - vastaavat tulisivat, kun Suomen kaikki työttömät aloittaisivat aktiivisen piilotyöpaikkojen peräänkuuluttamisen ja kyselyn. Tämä paine kohdistuu tietenkin kaikkiin yrityksiin, sillä määritelmänomaisesti näitä tulee etsiä myös firmoista, jotka eivät aktiivisesti ilmoittele työpaikoista. Piilotyöpaikkojen haulla tulee olemaan työllistävää vaikutusta - yritysten henkilöstöasioista vastaavien osalta siis.

Kaikki nämä työnhakuohjeet toimivat hyvin sillä oletuksella, että niitä todellisuudessa noudattaa vain pieni osa kaikista työttömistä.

Uunotar Jokivarresta
Seuraa 
Liittynyt7.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Minä olen harvinaisuus. En tiedä ketään toista kaltaistani. Olen saanut "piilotyöpaikan" ja vieläpä suuren ikäluokan edustajan lähdettyä eläkkeelle. Työnantaja löysi minut. En voi kirjoittaa enempää, aika loppuu. 

Surullista. :(
Häneltä loppui aika. :(

Vierailija

Jotkut firmat piilottavat paikkansa liian hyvin. Mielestäni tämä piilotusleikki ei ole laisinkaan kiva leikki enää; ei piilot saa olla liaan hyviä.

Vierailija

Käyttäjä69 kirjoitti:
Voin kuvitella kuinka iloiseksi yritysten HR - vastaavat tulisivat, kun Suomen kaikki työttömät aloittaisivat aktiivisen piilotyöpaikkojen peräänkuuluttamisen ja kyselyn. Tämä paine kohdistuu tietenkin kaikkiin yrityksiin, sillä määritelmänomaisesti näitä tulee etsiä myös firmoista, jotka eivät aktiivisesti ilmoittele työpaikoista. Piilotyöpaikkojen haulla tulee olemaan työllistävää vaikutusta - yritysten henkilöstöasioista vastaavien osalta siis.

Kaikki nämä työnhakuohjeet toimivat hyvin sillä oletuksella, että niitä todellisuudessa noudattaa vain pieni osa kaikista työttömistä.

Totta. Aletaan lähetellä avoimia hakemuksia joka puolelel, soitellaan perään koska kyllähän joka firmassa joku työ piilossa on. Mahtaisivat olla helisemässä kun kaikki työttömät kyselisivät näiden piilopaikkojen perään :)

Vierailija

Kaiken järjen mukaan piilotyöpaikkojen olemassaolo on pelkkä myytti. Jos yrityksellä kerran on tarvetta työvoimalle, niin miksi ihmeessä se ei siitä ilmoittaisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja löysi sinut niin et sinä silloin mitään hyvin piilotettua työpaikkaa ole löytänyt. Ihan nurinkurinen leikki tuossa tapauksessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan piilotyöpaikkojen olemassaolo on pelkkä myytti. Jos yrityksellä kerran on tarvetta työvoimalle, niin miksi ihmeessä se ei siitä ilmoittaisi?

Näin töissä ollessa olen huomannut, että tarvetta uusille työntekijöille olisi, mutta (joskus hyvinkin tumpelot) esimiehet ja rekryporukka ei oikein aina edes tiedä, että mitä oikeasti tarvitaan, kuinka monta ja minne osastolle. Samaan aikaan lisähommat nakitetaan jo olemassa oleville ja uuden työntekijän palkkaaminen jää ikään kuin pöydälle pyörimään muiden juoksevien asioiden kanssa, kun ne pakolliset hommat kuitenkin hoituvat muutenkin. Kukaan ei tiedä mitään ja kaikki "on vaan töissä täällä". Sitten jos joku on lähdössä, niin on niin paljon selkeämpää avata paikka hakuun. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut omalla aktiivisuudella monta erittäin haluttua paikkaa sillä, että olen laittanut avoimia hakemuksia sisään ja siinä vaiheessa kun yrityksellä on tarvetta uudelle tyontekijälle, he ottavat  mieluummin yhteyttä sellaiseen joka on jo osoittanut halukkuutensa tyoskennellä kuin aloittavat kauhean hakurumban. Parempi vaan kun jäätte sohvan pohjalle ruikuttamaan, onpahan enemmän mahdollisuuksia mulle :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jollei piilotyöpaikkoja olisi, ne olisi pitänyt keksiä. Hetkinen... Ei niitä olekaan!

- En ole saanut töitä.
- Mikset ole hakenut piilotyöpaikkoja? Hä?!?
- ...

Mun 21-v poika haki ns. Piilotyöpaikkaa eli käytännössä käveli erääseen firmaan ja sai työpaikan. Nyt huhkii Pyhäjoen ydinvoimalan tulevalla työmaalla ja urakkaa saa painaa niin paljon kuin haluaa ja jaksaa ja töitä on tiedossa seuraavat 5-6 vuotta. Turha pilkata piilotyöpaikkoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat