Piilotyöpaikat, tapa kiristää työttömiä
Jollei piilotyöpaikkoja olisi, ne olisi pitänyt keksiä. Hetkinen... Ei niitä olekaan!
- En ole saanut töitä.
- Mikset ole hakenut piilotyöpaikkoja? Hä?!?
- ...
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan piilotyöpaikkojen olemassaolo on pelkkä myytti. Jos yrityksellä kerran on tarvetta työvoimalle, niin miksi ihmeessä se ei siitä ilmoittaisi?
Mä olen saanut omalla aktiivisuudella monta erittäin haluttua paikkaa sillä, että olen laittanut avoimia hakemuksia sisään ja siinä vaiheessa kun yrityksellä on tarvetta uudelle tyontekijälle, he ottavat mieluummin yhteyttä sellaiseen joka on jo osoittanut halukkuutensa tyoskennellä kuin aloittavat kauhean hakurumban. Parempi vaan kun jäätte sohvan pohjalle ruikuttamaan, onpahan enemmän mahdollisuuksia mulle :)
En usko tähän aktiivisuuteen. Mä hain yhteen kivaan yritykseen tosi hyvin kohdistetulla hakemuksella. Olisin ollut loistava tyyppi siihen työhön. No yritys kiitti avoimesta hakemuksesta ja kertoi että kuinka ollakaan heillä aukeaa ensi viikolla juuri tämänkaltainen paikka ja siirrämme mielellämme hakemuksesi tähän hakuun. No sitten saivat sen 200 jotain hakemusta, ovat lukeneet niitä nyt parisen viikkoa. Sain tosin tiedon ettei minua kutsuta edes haastatteluun, mutta aina sieltä avoimesta ilmoittelusta sitten löytyy joku vielä sopivampi. Hyvä tälle henkilölle! Mutta varmasti minustakin olisi hyvän tyypin saanut hommaan.
Mä olen työttömänä ollessa kierrellyt firmoissa (kaikkiin en kovasta tunkemisesta huolimatta päässyt sisälle) ja kysellyt just noita piilotyöpaikkoja. Yksikin alkoi väittää vastaa, että heillä ei nyt ole mitään. Sanoin, että taatusti on, sillä niitä on kuulemma Suomessa pilvin pimein. En ole vielälöytänyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan piilotyöpaikkojen olemassaolo on pelkkä myytti. Jos yrityksellä kerran on tarvetta työvoimalle, niin miksi ihmeessä se ei siitä ilmoittaisi?
Kaiken järjen mukaan...?
Mieti sen pikkufirman vetäjän kannalta. Kaikki aika mikä menee byrokratiaan ja paperisotaan on pois tuottavasta työajasta. Tulee työntekijän äitiysloma, sairausloma tms. eteen, pitäisi löytää korvaaja. Ilmoitat sen julkisesti, saat kymmeniä hakemuksia, niistä pitäisi alkaa seuloa ja haastatella. Aikaa pitäisi varata päiväkausia. Ylimääräistä järjestelyä ja stressiä pikkuasiasta.
Vaihtoehto: katsot muutaman viime kuukauden aikana tulleet työhakemukset ja soitat niistä sopivimmille. Ensimmäinen sopiva haastatteluun, ja jos vaikuttaa hyvältä, saa paikan. Ongelma ratkaistu, kului tunti aikaa. Saatko parhaan mahdollisen? Et voi tietää, mutta et kyllä muillakaan hakutavoilla.
Tuossa järki pienyrittäjän kannalta.
Mä en kyllä usko, että se työnantaja olettaa hyvien hakijodien olevan vielä "muutaman kuukauden päästä" vapaina.
Sinua en palkkaisi. Lukutaito puuttuu, ja ymmärryskin vaikuttaa vajavaiselta.
T. pikkufirman vetäjä.
No, en mä ole töitä etsimässäkään, koska mua pyydellään aina uusiin tehtäviin, joten mun ei itse tarvitse etsiä. Siihen on varmaan syy, miksi sun firma on pysynyt pienenä.
Ihana, mä oon puoli vuotta etsinyt tota mustaa makkaraa kuola valuen. Mut hei, kauhea hypetys että on piilotyöpaikkaa ja piilotyötä, mut kukaan ei sit kumminkaan tiedä ketään joka olisi työllistynyt niihin.