Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelevatko kaikki ihmiset päänsä sisällä toisten kanssa?

Vierailija
11.11.2015 |

Mä aika usein selitän jotain juttua toiselle mielessäni, mulla on mielikuvituskeskustelu. Onko tämä yleistä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tarinoita. Tänään autoin koditonta lämpimään. 5 - 10 minuuttia saattaa tarina kestää, kuin kirjaa lukisi.

Vierailija
2/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kukaan ei pysty olemaan koko ajan niin intensiivisesti hetkessä kiinni, etteikö näitä keskusteluja syntyisi. Eli juttelet niitä, mitä menneisyydessä on tapahtunut tai tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee :) kiva että muutkin on sellaisia! Just toi "kuin kirjaa lukisi" :D

Vierailija
4/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin. Mieheni väittää että hän ei.

Vierailija
5/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan autolla ajaessa yksinkeskustelua ja mielikuvitus-sanailua, Joskus jopa riitaannun itseni kanssa. Sitten murjotan ja mökötän.

Vierailija
6/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kerkesin hetken sunkin kanssa jo keskustella ennen kuin avasin ketjun. Pitääks mun toistaa kaikki nyt? Puhuin vain siitä että eihän mulla oikeita keskustelukumppaneita olekaan.

Vierailija
7/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Usein ihan ääneenkin.

Vierailija
8/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kerkesin hetken sunkin kanssa jo keskustella ennen kuin avasin ketjun. Pitääks mun toistaa kaikki nyt? Puhuin vain siitä että eihän mulla oikeita keskustelukumppaneita olekaan.

:D

Vierailija
9/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kukaan ei pysty olemaan koko ajan niin intensiivisesti hetkessä kiinni, etteikö näitä keskusteluja syntyisi. Eli juttelet niitä, mitä menneisyydessä on tapahtunut tai tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.

En mä ainakaan haluis olla hetkessä kiinni koko ajan, kun on hauskoja tarinoita. Lukeehan ihmiset kirjojakin ja katselee elokuvia. 

Vierailija
10/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin. Mieheni väittää että hän ei.

Onkohan tässä muuten jotain selvää eroa miesten ja naisten välillä? Itse olen nainen ja kaikenlaista dialogia tulee päänsisäisesti käytyä. Joskus hiljennän itseni, kun alkaa tuntua liian harkitulta. Haluan pystyä myös spontaaniin keskusteluun.

Vierailija
11/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun rikoksen uhriksi viime kesänä ja siitä asti olen oikeastaan huutanut pääni sisällä suuni puhtaaksi niin näille rikoksen tekijöille kuin tapausta tarkastelleelle poliisillekin. Kiva olisi päästä oikeasti avautumaan aiheesta, mutta en tiedä minne avautuisin, joten meuhkaan sitten päässäni.

Vierailija
12/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaamme oikeita.

Vierailija
13/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä muuta teekään. Enkä mä ole edes ihminen, joka miettii ennenkuin puhuu.

Vaan nää jupinat on ihan jotain muuta. Jos ei dialogia muiden kanssa, niin monologia sitten tai aivan mielikuvitus pölinöitä. Mä toisinaan kiivaasti keskustelen myös julkkisten kanssa ja vähän muutakin... ups.

Vierailija
14/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin maalla lapsena ja kerran lenkillä pölisin omiani ääneen. Siellä metsätiellä ei koskaan ollut ketään, mutta just silloin yksi mies naureskellen ohitti mut polkupyörällä :(

Vierailija
15/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu pään sisällä toisille useinkaan. Jos olen menossa työhaastatteluun, saatan koko päivän miettiä, mitä vastaan kysymyksiin, joita saattaa tulla. Nuorempana keskustelin enemmän itsekseni. Yksin asuessani erityisesti mietin tilanteita, joita voisi olla ja joskus olin näyttelijä tai laulaja. Meillä on nyt 5 henkeä perheessä ja puhun työssäni paljon, joten puhetta kuuluu ja tulee suusta jatkuvasti. Ei sillä tavalla ehdi eikä jaksa puhua päässään.

Vierailija
16/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on sisäisestä puheesta, joka kuuluu ihmisen kehitykseen: lapsi ensin puhuu ääneen itselleen ohjeita kuinka toimia, ja pikku hiljaa puhe muuttuu sisäiseksi, mielessä tapahtuvaksi puheeksi. Sen tarkoituksena on tosiaan ohjata ihmisen toimintaa ja toimia apuna, että ihminen saa orientoiduttua itselleen tärkeisiin asioihin ja saa suoriuduttua arkisista toimista mitä ihmiselo vaatii. Ihminen pohtii ja arvioi erilaisia toimintavaihtoehtoja esimerkiksi, antaa itselleen ohjeita jne. Siitä saa oivalluksia ja se voi toimia motivoivana puheena, ohjaavana puheena, palkitsevana puheena jne, Ihmiselä on tietoisuus, ja se sisäinen puhe on yksi esimerkki miten se ilmenee. 

Vierailija
17/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan, sitäpaitsi tuo päänsisäinen musiikkikanava soi niin lujaa ettei siinä melussa voisi keskustella muutenkaan...

Vierailija
18/27 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan, sitäpaitsi tuo päänsisäinen musiikkikanava soi niin lujaa ettei siinä melussa voisi keskustella muutenkaan...

Kissavideoita, kissavideoita, ei puhuta mitään...

Vierailija
19/27 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on usein vaikeuksia muistaa, olenko oikeasti puhunut jonkun kanssa vai puhuinko pääni sisällä. Kun en halua vaikuttaa dementikolta, joudun aika usein kysymään puhekaverilta, että mahdoinko mainita tästä jo aiemmin ...

Vierailija
20/27 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on usein vaikeuksia muistaa, olenko oikeasti puhunut jonkun kanssa vai puhuinko pääni sisällä. Kun en halua vaikuttaa dementikolta, joudun aika usein kysymään puhekaverilta, että mahdoinko mainita tästä jo aiemmin ...

Mulla sama. Joskus kimpaantunut miehellekin, kun se ei olekaan hoitanut jotain sovittua asiaa, josta pitkät keskustelut keskusteltiin. Paitsi ettei keskusteltukaan muualla kuin mun päässäni. Eli mulla on aina joku juttelu meneillään jonkun kanssa, hyvä tapa hoitaa ystävyyssuhteitakin kun ei kerkiä näkemään, harvoin tulee edes riitaa.