Kerro työsi kolme parasta ja kolme huonointa puolta

Vierailija

Mäkkärin huonoimmat puolet:

1. Vessojen siivous. Sieltä on tullut siivottua monia verisiä piikkejä, lattialle heiteltyjä käytettyjä tampooneja ja siteitä sekä aina silloin tällöin joku on myös paskantanut lattialle.

2. Aiheetta epäystävälliset asiakkaat. Jokaisella on joskus huonoja päiviä mutta mulla on monia vakkariasiakkaita jotka käyttäytyvät niin törkeästi työntekijöitä kohtaan, että haluaisin oikeasti kieltäytyä palvelemasta heitä sen vuoksi. Luultavasti niillä ihmisillä ei ole kaikki hyvin tai en ainakaan voi ymmärtää, miten jotkut voisivat muuten käyttäytyä niin.

3. Kiire, joka on seurausta liian vähistä työntekijöistä. Siitä seuraa jatkuva kauhea ruuhka, mikä aiheuttaa työntekijöille stressiä ja johtaa siihen, että asiakkaat joutuvat jonottamaan pitkään ja ruoan saannissa kestää aikaa.

Mäkkärin parhaat puolet:

1. Työkaverit. Olen niin kiitollinen, että saan tehdä töitä noin upeassa porukassa!

2. Asiakkaat ja positiivinen palaute asiakaspalvelusta. Monet mukavat kohtaamiset ja sanat saavat edelleen hymyn huulille ja piristävät mielettömästi työpäivää.

3. Joustavat työajat. Ihana kun on löytynyt työ, jota on helppo tehdä opiskelujen ohella ja jossa työaikatoiveita kuunnellaan.

Kommentit (10)

Vierailija

1.palkka

2. työkaverit

3. saa itse päättää työajat

1.kaikki

2.kaikki

3.kaikki

Suomeksi en viihdy työssäni, mutta en missään muualla saisi näin hyvää palkkaa, joten kestän sen. 

Vierailija

Sossussa huonoimmat:
- omalla nimellään joutuu tehdä päätökset ja asiakasohjauksen ja joskus ei haluaisi ottaa riskiä että kadulla tulee vaarallinen asiakas vastaan tmv
- todella intensiivistä ja raskasta ja harmillista kun ei aina omat resurssit riitä laadukkaaseen työhön
- alhainen palkkataso, ei bonuksia tai virkistyksiä tai muuta kuin arjen pakerrusta

Hyvää:
- oikeasti saa kokea tekevänsä tärkeää työtä ja auttaa (ainakin joskus)
- työ on sekä teknistä ja teoreettista että luovaa ja omia yksilöllisiä kykyjä hyödyntävää, eli monipuolista
- kiva työyhteisö ja työkavereiden tuki

Vierailija

1. Työkaverit

No siinä ne hyvät puolet sitten onkin.

Huonot puolet

1. Paska palkka

2. Fyysisesti raskasta

3. Kukaan ei arvosta

-laitoshuoltaja-

Vierailija

Kolme parasta:

- liukuva työaika

- hyvät henkilöstöedut

- siisti konttorityö, jossa voi roikkua myös netissä välillä ja kuunnella musiikkia työn lomassa.
Kolme pahinta:

- työ on todella stressaavaa, vaikeaa ja vastuullista

- koen olevani todellisessa palkkakuopassa (palkka vs. työn sisältö ja osaamisvaatimukset)

- ei minkäänlaisia etenemismahdollisuuksia.

Vierailija

Hyvät:

1. Lasten kanssa työskentely. Se vilpittömyys, ihan mahtavat jutut, sataprosenttisen luottamuksen kohteena oleminen, edistyksen, kasvun ja kehityksen näkeminen, mahdollisuus päästä osaksi suuria hetkiä, mun läsnäollessani on otettu ensimmäiset askeleet ja luettu ensimmäiset sanat. 

2. Luovuus ja mahdollisuus vaikuttaa työn sisältöön parhaimmillaan paljonkin. Imen koko ajan ideoita itseeni.

3. Saa olla merkityksellinen osa lapsen elämässä, monesti näkee että on tehty juuri oikeansuuntaista työtä jonkun lapsen kanssa ja sillä pelastettu monta asiaa.

Huonot:

1. Kiire, joka estää olemasta niin hyvä työssäni kuin tahtoisin olla ja mikä ammattietiikkaani kuuluu. 

2. Voimattomuus erilaisten ongelmien edessä, niin lasten perheissä olevien kuin vaikka poliittisten päätöstenkin suhteen. 

3. Palkka on luokattoman huono.

Olen lastentarhanopettaja. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1. Työkaverit

No siinä ne hyvät puolet sitten onkin.

Huonot puolet

1. Paska palkka

2. Fyysisesti raskasta

3. Kukaan ei arvosta

-laitoshuoltaja-

Minä arvostan! Tärkeää työtä ja nykyään ainakin minun työpaikassani teitä on liian vähän työn määrään ja laatuvaatimuksiin nähden.

T. sh

Ja sitten oman työni kolme parasta:
1. Joka päivä oppii uutta.
2. Ihmiset, eli potilaat, omaiset ja henkilökunta.
3. Koskaan ei ole tylsää ja aika kuluu (liiankin) nopeasti.

Ja huonointa:
1. Kiire ja keskeytykset, eli hyvin harvoin saa tehdä rauhassa yhtä asiaa loppuun, kun tuleekin jotain äkillistä, johon täytyy reagoida. Eikä työtään ehdi aina tehdä läheskään niin hyvin kuin haluaisi ja pystyisi.
2. Esimiestyö ja sen vaikutukset mm. työhyvinvointiin ja ilmapiiriin.
3. Palkka työn vaativuuteen ja kuormittavuuteen nähden. (Tämä siis minun mielipiteeni, ei tarvi kenenkään vetää hernettä nenään. Hoitoalalla on töitä, ei muuta kuin opiskelemaan ja sen jälkeen työelämään rikastumaan.) :)

Vierailija

Hyvät:
- Suurimmaksi osaksi mukavat työkaverit
- Kiinnostava työympäristö
- Lähimmät esimiehet osaavat hommansa

Huonot:
- Surkea viestintä! Tämä johtuu enimmäkseen firman ylimmästä johdosta, joka ei ole ollenkaan tehtäviensä tasalla.
- Ilkeät asiakkaat, jotka purkavat kaiken p*skan meihin
- Raskas vuorotyö

Vierailija

MInut pakotettiin Suomeen työttömäksi. Nyt odotan vain täältä pois pääsyä. Mikään ei ole kivaa täällä. Kuinka ihmiset voivat elää täällä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat