Kuinka usein peset vessan?
Minä olen pessyt kerran viikossa koko aikuisikäni. Pesen pöntön sisältä ulkoa, hinkkaan lavuaarin, hanan ja tasot puhtaiksi, pyyhin katkaisijan, kahvan, peilin, vähän seiniä ja kaappien ovet. Tuuletan maton, imuroin ja luuttuan lattian. Vaihdan käsipyyhkeet. Meillä 5-henkinen perhe. Toimin samoin kun olin sinkku. Naapurin rouva sanoi eilen, että hän vaihtaa käsipyyhkeet päivittäin ja pesee samalla hanan, lavuaarin ja pöntön. Siis joka päivä. Aloin miettiä, olenkohan sottapytty.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun imuroin ja pyyhin lattiat muualtakin. Puhtaat ovat välineet kaikkiin tekemisiin.
Mitkä välineet? Siis et kai sä samoilla välineillä putsaa vessaa ja muuta kämppää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun imuroin ja pyyhin lattiat muualtakin. Puhtaat ovat välineet kaikkiin tekemisiin.
Mitkä välineet? Siis et kai sä samoilla välineillä putsaa vessaa ja muuta kämppää?
Joo, pesee vessaharjalla punaviinilasitkin.
Tiskiharjalla meillä pestään vessan lattiaa, erityisesti pöntön ja lattian rajat. Toisin kuin ed. kommentoijalla, meillä ei samaa harjaa käytetä muualla kuin veskissä.
Noin kahden kuukauden välein. Asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Noin kahden kuukauden välein. Asun yksin.
Täääh? Hyi mikä sika! Siis sehän on kodin likaisin tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 krt viikossa, 4 henkinen perhe, enkö todellakaan halua asioida paskasessa pöntössä. Pestä hampaita miehen partakarvojen kanssa jne.
Meilläkin nelihenkinen perhe. Aikuiset siivoavat karvansa, ja 4-vuotiaskin osaa käyttää vessaharjaa. Ajattelitko lopun ikääsi jynssätä toisten jälkiä?
Yleensä naiset siivoaa perheissä vessan. Siitä oli jokin tutkimuskin. Muutoinkin naiset käyttävät perheissä kodinhoitoon aikaa huomattavasti enemmän kuin muut. En ota kantaa, onko oikein vai väärin. Olen väärää sukupuolta enkä siivoile vessaa kovin usein.
Se ei ole vessan siivoamista, kun pyyhkäisee asioinnin jälkeen harjalla kakkaraidat pöntöstä. Se on vessassa käymistä. Sama juttu lavuaarissa olevien karvojen kanssa, niiden siivoaminen ei ole siivoamista vaan parranajoa tai säärten sheivailua.
Kun tämän ajattelumallin omaksuu, vähenee siivoamisen määrä tavattomasti, ja veikkaan että yleinen viihtyvyys ja kotirauha lisääntyy samalla mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanat, lavuaarin, pöntön ja kahvat pesen päivittäin, muut siivoukset tulee tehtyä kerran-pari viikossa.
Keittiön siivoan ja tasot pesen myös päivittäin, mutta tämä ei tainnut liittyä nyt tähän :DEi jumankekka, tais sattua se entinen emäntä samalle saitille... Tai sitten siskonsa. Mitä niille pöntölle ja hanoille tapahtuu, jos päivittäin pitää hinkuttaa?
Ei niille mitään tapahdu, pidän vain siivoamisesta todella paljon ja siitä, että on siistiä. Välillä harmittaa, kun ei ole mitään siivottavaa.
T: 5
Voi että, oon hiukan kade, oispa ihanaa jos itsekin oikein nauttisin siivoamisesta! :) Meillä sitä puuhaa riittäis!
miten tuntuis siltä, että täällä vähän valehdellaan... Kuka muka voi pestä vessan 2 kk välein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 krt viikossa, 4 henkinen perhe, enkö todellakaan halua asioida paskasessa pöntössä. Pestä hampaita miehen partakarvojen kanssa jne.
Meilläkin nelihenkinen perhe. Aikuiset siivoavat karvansa, ja 4-vuotiaskin osaa käyttää vessaharjaa. Ajattelitko lopun ikääsi jynssätä toisten jälkiä?
Yleensä naiset siivoaa perheissä vessan. Siitä oli jokin tutkimuskin. Muutoinkin naiset käyttävät perheissä kodinhoitoon aikaa huomattavasti enemmän kuin muut. En ota kantaa, onko oikein vai väärin. Olen väärää sukupuolta enkä siivoile vessaa kovin usein.
Se ei ole vessan siivoamista, kun pyyhkäisee asioinnin jälkeen harjalla kakkaraidat pöntöstä. Se on vessassa käymistä. Sama juttu lavuaarissa olevien karvojen kanssa, niiden siivoaminen ei ole siivoamista vaan parranajoa tai säärten sheivailua.
Kun tämän ajattelumallin omaksuu, vähenee siivoamisen määrä tavattomasti, ja veikkaan että yleinen viihtyvyys ja kotirauha lisääntyy samalla mitalla.
Voihan sen noinkin ajatella mutta tuo menee ylläpitosiivouksen puolelle
Jos puhutaan vessan pesemisestä, niin pieni huitaisu vessaharjalla ja karvojen poisto lavuaarista ei ole mitään vessan pesemistä. Ei viikkoa pidempään pitäisi pesuvälien olla. Meillä hoitokodissa pestään lavuaarit ja hanat päivittäin. Pöntölle on oma wc-spray, joka desinfioi.
Kerran viikossa yleensä. Asun yksin ja olen nainen eli ei tule ruikittua pöntöstä ohi..