Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein peset vessan?

Vierailija
11.11.2015 |

Minä olen pessyt kerran viikossa koko aikuisikäni. Pesen pöntön sisältä ulkoa, hinkkaan lavuaarin, hanan ja tasot puhtaiksi, pyyhin katkaisijan, kahvan, peilin, vähän seiniä ja kaappien ovet. Tuuletan maton, imuroin ja luuttuan lattian. Vaihdan käsipyyhkeet. Meillä 5-henkinen perhe. Toimin samoin kun olin sinkku. Naapurin rouva sanoi eilen, että hän vaihtaa käsipyyhkeet päivittäin ja pesee samalla hanan, lavuaarin ja pöntön. Siis joka päivä. Aloin miettiä, olenkohan sottapytty.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iljettävää että joku ei pese vessaa joka viikko. Onkohan samaa porukkaa kuin ne joiden mielestä pissalla käymisen jälkeen ei tarvitse pestä käsiä. Yök.

Kaikki ei ole sellaisia kusi- ja paskalinkoja kuin sinä, jonka jäljiltä todennäköisesti on syytäkin pestä vessa seiniä ja kattoa myöten.

Harvinaisen surkea yritys... haukotus

Vierailija
22/71 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeen mukaan niitä putsailen, mutta kerran viikossa sitten siivouspäivänä tarkemmin, vaikkei näkyvää likaa olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viikossa siivoan vessan. Joskus voi mennä hiukan ylikin, toisaalta joskus taas teen pikasiivouksen nopeammin, esim. jos tulee vieraita.  Toisen vessan siivoan noin kahden viikon välein, kun yritän kouluttaa teinejä siivoamaan sitä.

Vierailija
24/71 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuussa tulisko vaihdettua pyyhkeet ja pestyä lavuaaria ja pönttöä.

Ettet vain ole tämän nykyisen asuntoni edellinen asukas? Pönttöön on pinttynyt sellainen kusen löyhkä, että se on pakko kuurata päivittäin, tai vielä mieluummin niin, että jättää pesuainetta tai etikkaa vaikuttamaan aina yön ja työpäivän ajaksi. Missään aiemmassa asunnossani ei ole tuollaista pönttöä ollut.

Ei kai sulla ole hometta siinä kämpässä?yksi hometyyppi tekee ammoniakin hajua, joka muistuttaa pissan hajua. Lahoaako siellä jokin? Meillä oli virtsan hajua ja löytyi hometta ja lahoa.

Vierailija
25/71 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran päivässä pyyhkäisen pöntön ja lavuaarin. Kerran viikossa sitten kunnolla muun kämpän ohessa

Vierailija
26/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan pesen 2-3 kertaa viikossa ja käsipyyhe vaihtuu miltei päivittäin.

Vierailija
27/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos suomalaiset on maailman depressiivisintä kansaa. Ollaan töissä valoisa aika ja pimeällä jynssätään vessoja puhtaaksi. Eihän missään muualla kukaan pese vessaa joka päivä.

Vierailija
28/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa pönttö, lavuaari ja hana. Samalla vaihdetaan pyyhkeet ja matto. Lattian pesen ehkä kolmen viikon välein. Tämä alakerran vessalle.

Yläkerran vessan pesen ehkä kerran kuussa tai puolentoista kuukauden välein. Tätä vessaa käytetään todellä vähän, ei varmaan edes joka päivä.

Vierailija
29/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, jos suomalaiset on maailman depressiivisintä kansaa. Ollaan töissä valoisa aika ja pimeällä jynssätään vessoja puhtaaksi. Eihän missään muualla kukaan pese vessaa joka päivä.

Meilllä on ohipissiviä pieni lapsia ja kai nyt jokainen muutenkin pyyhkäisee lavuaarin puhtaaksi hammaspesun jälkeen? Vai eikö muut pese iltaisin hampaitaan???

T: 25

Vierailija
30/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua.. mä en edes muista millon viimeksi oon pessyt. Siitä on jo kuukausia! Mä oon tosi saamaton :(

aikoinann kolussa kotitalousopettaja sanoi,että vessan siisteys on se,joka krtoo sinusta kaiken. Mutta tiedän pari ihmistä, jotka eivät omista vessaharjaa ja eivät tiedä, mkä se on? vosit vähän petrata.:)))

Vierailija
31/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua.. mä en edes muista millon viimeksi oon pessyt. Siitä on jo kuukausia! Mä oon tosi saamaton :(

aikoinann kolussa kotitalousopettaja sanoi,että vessan siisteys on se,joka krtoo sinusta kaiken. Mutta tiedän pari ihmistä, jotka eivät omista vessaharjaa ja eivät tiedä, mkä se on? vosit vähän petrata.:)))

Kummallisia neurootikkoja ne kotitalousopet.

Eräs sanoi, että hellantaus paljastaa kodin siisteystason.

Vierailija
32/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia neurootikkoja ne kotitalousopet.

Eräs sanoi, että hellantaus paljastaa kodin siisteystason.

Hauska! Meidän kotsanope lausutti koko luokalla ÄÄNEEN loitsua: " Vain puhtaassa saunassa puhdistut". Se oli kotsankirjassa. Ilmeisesti open mielestä hyväkin elämänohje.

Vierailija
33/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vain ole tämän nykyisen asuntoni edellinen asukas? Pönttöön on pinttynyt sellainen kusen löyhkä, että se on pakko kuurata päivittäin, tai vielä mieluummin niin, että jättää pesuainetta tai etikkaa vaikuttamaan aina yön ja työpäivän ajaksi. Missään aiemmassa asunnossani ei ole tuollaista pönttöä ollut.

Ei kai sulla ole hometta siinä kämpässä?yksi hometyyppi tekee ammoniakin hajua, joka muistuttaa pissan hajua. Lahoaako siellä jokin? Meillä oli virtsan hajua ja löytyi hometta ja lahoa.

Jos epäillään hometta, asiantuntija saattaa haistella, haiseeko "mummola" tai "pisuaari", onko helppo hengittää. Meillekin on sanottu, että pisuaarin haju ei ole hyvä merkki. En ole koskaan kuullut, että pönttö voisi haista niin vitsalla, että joka päivä pitää liotella ja hinkata.

Vierailija
34/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos epäillään hometta, asiantuntija saattaa haistella, haiseeko "mummola" tai "pisuaari", onko helppo hengittää. Meillekin on sanottu, että pisuaarin haju ei ole hyvä merkki. En ole koskaan kuullut, että pönttö voisi haista niin vitsalla, että joka päivä pitää liotella ja hinkata.

Työpaikalla oli vähän vastaava tapaus, yksi vessa haisi aivan kuselta ja siistijäparat koittivat putsata sitä ties millä aineilla. Paljastui että pönttö oli hissukseen vuotanut jostain rakenteisiin ja kun lattiat aukaistiin löytyi hometta. Veski rempattiin ja haju poistui. Ei kai virtsa voi syöpyä posliiniin niin kiinni että haisisi, ainakaan jos pinnoite on ehjä.

Vierailija
35/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuuleta vuodevaatteita, enkä siivoa kaappeja, mutta kyllä vessan pesen joka viikko ja lavuaarin ja hanan sekä pöntön renkaan ja painallusnappulan päivittäin. Linjaahan niihin tulee. Tietääkö kukaan, paljonko ne puhdistuspyyhkeet maksaa? Ja mistä niitä saa? Meidän S-marketissa ei ollut.

Vierailija
36/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis ei linjaa vaan likaa tulee. Miten voi taas korjailu toimia myöhässä.

Vierailija
37/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vessa likaantuu, ostan uuden asunnon!

Vierailija
38/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran-pari vuodessa isommin. Pikkuisen vähän jostain likaisemmasta paikasta ehkä kerran viikossa. Miksipä sitä sen useammin viitsisi yksinäisenä ihmisenä, kun itselle se kelpaa?

Vierailija
39/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iljettävää että joku ei pese vessaa joka viikko. Onkohan samaa porukkaa kuin ne joiden mielestä pissalla käymisen jälkeen ei tarvitse pestä käsiä. Yök.

Itse en pese vessaa muuta kuin ihan minimaalisesti joka viikko. Mutta käteni pesen kyllä kusemisen jälkeen, ja pesen niitä paljon muutenkin. Tiedoksi vaan nyt.

Vierailija
40/71 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran-pari vuodessa isommin. Pikkuisen vähän jostain likaisemmasta paikasta ehkä kerran viikossa. Miksipä sitä sen useammin viitsisi yksinäisenä ihmisenä, kun itselle se kelpaa?

Onko tuo huumoria? Täytyy olla.