Monen vähävaraisen todelliset talousongelmat johtuvat siitä, että he kuvittelevat "ansaitsevansa" yhtä hyvän elintason kuin keskiluokkaiset ...

Vierailija

Näinhän ei ole. Elintaso määritetään käytössä olevien tulojen mukaan.

Lakatkaa käyttäytymästä kuin lapset ja ymmärtäkää, ettei tässä ole kysymys ansaitsemisesta tai reiluudesta vaan siitä, että ne prameammat puitteet ovat seurausta paremmista tuloista.

Sivut

Kommentit (321)

Vierailija

Olen pitkälti samaa mieltä. Toisaalta kaikki ei aina ole sitä miltä se näyttää. Esim. itse käytän lähinnä merkkivaatteita ja maksan niistä vähemmän kuin moni muu halvoista bulkkivaatteistaan. Salaisuuteni on siinä, että työttömänä on paljon aikaa kierrellä kirppiksiä ja viedä parhaat löydöt ennen kuin muut ehtii niitä edes huomata...

Vierailija

Johtuu siitä että köyhät ovat köyhiä useimmiten omasta syystään. Koulut jäivät, työt eivät maistu, mihinkään tekemiseen ei riitä kiinnostusta. On poikkeuksiankin, mutta harvassa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen pitkälti samaa mieltä. Toisaalta kaikki ei aina ole sitä miltä se näyttää. Esim. itse käytän lähinnä merkkivaatteita ja maksan niistä vähemmän kuin moni muu halvoista bulkkivaatteistaan. Salaisuuteni on siinä, että työttömänä on paljon aikaa kierrellä kirppiksiä ja viedä parhaat löydöt ennen kuin muut ehtii niitä edes huomata...

Vähän sama tilanne, teen osapäivätyötä. On riittävästi aikaa seurata tarjouksia ja kierrellä kirppiksiä, ja näin säästyneillä rahoilla sitten ostaa välillä jotain kalliimpaa. Ja ensin tietysti hoidetaan pakolliset menot, ei niin että ensin ostetaan kallis puhelin ja sitten mietitään mistä lapselle vaatteet...

Vierailija

Samaa mieltä ja olen vähätuloinen. Välillä vähän vaikea työllisille kavereille joskus selittää, että kun me emme käy usein ulkona syömässä tai kahviloissa tai leffoissa. Käydään kirjastossa ja tehdään ruuat kotona. Itseäni ei tavallisesti haittaa kamalasti enkä pidä huonona elintasona, että kahden hengen perhe asuu kaksiossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli siis rahat menevät vääriin asioihin, lisäksi ostetaan tupakkaa ja alkoholia ja sit valitetaan kun ei oo varaa mihinkään...

No tulihan se viina ja nortti -korttikin sieltä. Kyllähän sitä jo odoteltiinkin, että eikö kukaan muista mainita miten pienituloiset vain ryyppäävät ja röyhyttelevät.

Vierailija

Nykyään on lisäksi "helppoa" tulla toimeen vähän vähemmällä jos tyytyy noin vuosikymmenen takaiseen elintasoon. Nettikaupoista, ja "halpisliikkeistä", saa kivannäköisiä vaatteita todella edullisesti, varsinkin jos ymmärtää ostaa ensi kesän vaatteet jo nyt alennuslaareista ja ensi keväänä seuraavan talven takin. Tietysti pitää tyytyä asumaan kerrostalossa ja mielellään ilman autoa, mutta sehän oli ihan normaalia keskiluokalle vielä 90-luvulla, ainakin tuo lähiökerrostaloasuminen. Toki esimerkiksi älypuhelin kannattaa hankkia jos suinkin on varaa, mutta merkkihuonekaluja esimerkiksi ei, ellei sitten löydä kirpputorilta edullisesti.

Vierailija

Sitä odotellessa että nuoret tuksukloonit ja tositv:tä imitoivat valkoroskat alkavat ostella range rovereita osarilla kun jollain victoria beckhamillakin on sellainen.

Vierailija

Kyllä on ihanaa syyllistää köyhää ja nostattaa omaa valheellista itsetuntoaan. Minä tiedän paremmin miksi köyhä on köyhä enkä edes tarvitse köyhää tuttua siihen. Kunhan näen jonkun merkkivaatteen köyhän päällä tai olen kuullut että köyhän lapset pelaa pleikkarilla. Köyhä on myös ruma ja tyhmä tämä on faktaa. Tiedän että rahat on kulutettu vain viinaan ja tupakkaan koska köyhä on myös moraaliton juntti ja ansaitsee kaiken pahan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä että köyhät ovat köyhiä useimmiten omasta syystään. Koulut jäivät, työt eivät maistu, mihinkään tekemiseen ei riitä kiinnostusta. On poikkeuksiankin, mutta harvassa. 

Kuulostaa ihan multa sen jälkeen kun masennuin ja aloin saamaan harhoja. Olisi kiva tietää mitä tein väärin, kun en käyttänyt huumeita ollenkaan enkä alkoholiakaan ihmeemmin. Lisäksi mistä mt-ongelmainen dippainssi saa töitä, jos ei meinaa terveillekään löytyä?

Vierailija

Saman huomannut. Itse olen todella pienituloinen ja mies huomattavasti paremmassa asemassa taloudellisesti. Saan osakseni ihan turhaa "Hyvähän sun on"-kateutta, kun ajan esim. miehen suht kalliilla autolla. Multa tullaan lainaamaan rahaa, koska "kyllähän teillä on"...Ei auta vaikka kerron, että mulla ei ole tuloja. (Silti en elä miehen siivellä!) Mutta ei ole kyllä menojakaan.

Tunnen paljon näitä joilla on omasta mielestään oikeus elää samoin, kuin hyvätuloisilla. Pitää olla kaikki mahdollinen, ei väliä kuka ne maksaa. Mahdollistaako sossu tämän nykypäivänä vai miten voi olla mahdollista. Tuskin kaikki pikavippikierteessäkään voivat olla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihanaa syyllistää köyhää ja nostattaa omaa valheellista itsetuntoaan. Minä tiedän paremmin miksi köyhä on köyhä enkä edes tarvitse köyhää tuttua siihen. Kunhan näen jonkun merkkivaatteen köyhän päällä tai olen kuullut että köyhän lapset pelaa pleikkarilla. Köyhä on myös ruma ja tyhmä tämä on faktaa. Tiedän että rahat on kulutettu vain viinaan ja tupakkaan koska köyhä on myös moraaliton juntti ja ansaitsee kaiken pahan.

Kaikki joukolla köyhille nauramaan. Oletko sinä joku köyhä hahahaHAHAHAHahahah

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nykyään on lisäksi "helppoa" tulla toimeen vähän vähemmällä jos tyytyy noin vuosikymmenen takaiseen elintasoon. Nettikaupoista, ja "halpisliikkeistä", saa kivannäköisiä vaatteita todella edullisesti, varsinkin jos ymmärtää ostaa ensi kesän vaatteet jo nyt alennuslaareista ja ensi keväänä seuraavan talven takin. Tietysti pitää tyytyä asumaan kerrostalossa ja mielellään ilman autoa, mutta sehän oli ihan normaalia keskiluokalle vielä 90-luvulla, ainakin tuo lähiökerrostaloasuminen. Toki esimerkiksi älypuhelin kannattaa hankkia jos suinkin on varaa, mutta merkkihuonekaluja esimerkiksi ei, ellei sitten löydä kirpputorilta edullisesti.

Meillä on kyllä tätä, tosin painotan sitä että emme elä ihan kädestä suuhun. Asumme itse asiassa mieluummin kerrostalossa kuin okt:ssa (on kokeiltu), huonekaluista moni on saatu perintönä jostain, autoa ei ole eikä elektroniikkaakaan koeta tarpeelliseksi päivittää jatkuvasti ja halvemmatkin mallit kelpaavat. Säästämme siis monessa asiassa ihan kivuttomasti ja ilman että se tuntuu pakotetulta pihistelyltä.

-6

Käyttäjä97
Seuraa 
Liittynyt17.10.2015

Kyllä jumalauta suututtaa tämä köyhien haukkuminen, laiskoiksi ja ahneiksi yksinkertaisiksi kusipäiksi. Itse olen todella köyhä, yli 3-kymppinen mt-potilas jolta koulut jäivät mt-ongelmien takia. Sitä hirveää tuskaa kannan joka päivä.

Tiedän todellakin millaista elämää ns. ylemmän keskiluokan ihmiset elävät, koska omat vanhempani ovat sellaisia. Myivät juuri reilusti yli millin omakotitalonsa arvoalueelta ja muuttivat hienostokerrostaloon eläkepäiviksi. On golf-osaketta, sijoitusasuntoa sun muuta... Ainoa mitä olen saanut on asuntoni, pieni yksiö, mutta se ei musta rikasta tee kun vastikkeet menee mun kuntoutustuesta.

Lukioaikaiset kaverit on juristeja, lääkäreitä ym. koska kyseessä oli ns. hienostolukio. Lukioiässä itse romahdin psykoosiin asti, ja olin psyk.polilla kun muut lukivat kirjoituksiin. Koulukiusaaminen oli mun kohdalla helvetillistä piinaa koko lapsuuden ja nuoruuden. Joskus jokainen romahtaa, toiset ennemmin kuin toiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli siis rahat menevät vääriin asioihin, lisäksi ostetaan tupakkaa ja alkoholia ja sit valitetaan kun ei oo varaa mihinkään...

Näin varmaankin on mutta tupakan ja alkoholin hinnat hirvittää on sen verran rankasti verotettua..

Moni köyhä tupakoitsija ja alkoholisti voisi paremmin jos jäisi rahaa muuhunkin kuin näihin tuotteisiin joista on vaikea päästä eroon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat