Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan normaalia että puolison pisteet laskevat omissa silmissä kun näkee hänen exänsä

Vierailija

Exä on selvästi tasoa tai paria alempana, ja tuntuu huijatulta, koska puoliso on tavallaan antanut ymmärtää olleensa suosittu ja tasokas nuori. Olin nähnyt ennen vain muutaman kuvan exästä eikä niiden perusteella voinut sanoa juuri mitään. Olisi kai pitänyt stalkata profiileja kovemmin.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

No onhan tuo sillä tavalla "normaalia", että tuo on niitä inhimillisen laumaeläinpsykologian pimeämpiä puolia. KAIKKI ihmiset tekevät päässään vertailua omasta ja muiden sosiaalisesta asemasta, vaikka mitä julkisesti hurskastelisivat.

Se ei kuitenkaan tarkoita, että tuo olisi hyvä piirre - siitä kannattaa pyrkiä eroon tilanteissa, joissa huomaa tuollaista asiaa miettivänsä. Esim. tässäkin tapauksessa exän "taso" ei oikeasti mitenkään liity teidän välisen suhteenne laatuun, minkä varmaan käsität itsekin.

Vierailija

Olet todennäköisesti vain naisien tapaan yliarvioinut oman tasosi ja olet oikeasti samaa tasoa exän kanssa.

Vierailija

Riippuu siitä, kauanko tuosta exästä on aikaa. Jotkut ihmiset menevät ajan myötä alaspäin ja toiset ylöspäin. Lähtötaso joskus nuorempana on saattanut olla suunnilleen sama, ainakin ulkoisesti. Jos erosta on kymmenen vuotta ja liitto kesti aikanaan kymmenen vuotta, niin ei exän nykyinen olemus enää kerro siitä tilanteesta mitään, kun alkoivat olla yhdessä.

Vanhemmiten muutenkin tuollainen skeida menettää merkityksensä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
exän "taso" ei oikeasti mitenkään liity teidän välisen suhteenne laatuun, minkä varmaan käsität itsekin.

Entä jos puoliso sanoo olleensa hyvä koulussa vaikka ei olekaan ollut? Eikö sekään vaikuta?

Vierailija

Ehkä kumppanillasi on ollut nuorempana huono itsetunto, ja on pönkittänyt sitä olemalla sellaisessa suhteessa, jossa saa itse olla se "palkinto" jonka toinen on "onnekas" saadessaan. :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
exän "taso" ei oikeasti mitenkään liity teidän välisen suhteenne laatuun, minkä varmaan käsität itsekin.

Entä jos puoliso sanoo olleensa hyvä koulussa vaikka ei olekaan ollut? Eikö sekään vaikuta?

Koulumenestys arvioidaan selkeästi numeroina, ihmisen "taso" taas on mielipidekysymys, johon vieläpä vaikuttaa esim. muut ympärillä olevat. Voihan jonkin peräkylän suosittu prinsessa olla Helsingin yökerhoissa täysin sekundaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä kumppanillasi on ollut nuorempana huono itsetunto, ja on pönkittänyt sitä olemalla sellaisessa suhteessa, jossa saa itse olla se "palkinto" jonka toinen on "onnekas" saadessaan. :/

Ehkä niin, mutta silloin ei pitäisi sitten antaa ymmärtää olleensa jotain sisäpiiriä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Koulumenestys arvioidaan selkeästi numeroina, ihmisen "taso" taas on mielipidekysymys, johon vieläpä vaikuttaa esim. muut ympärillä olevat. Voihan jonkin peräkylän suosittu prinsessa olla Helsingin yökerhoissa täysin sekundaa.

Kyllä ulkonäön, merkkivaatteet, kaveripiirin laajuden ja niin poispäin voi selkeästi mitata.

Vierailija

Voi olla, että puolisosi ei ole niin pinnallinen kuin kuvittelet. Tai sitten tosiaan kuvittelet oman tasosi todellista korkeammaksi, ja siksi olet olettanut että exäkin olisi "tasokkaampi."

Vierailija

Puolisosi on varmaan vain satuillut sen, mitä haluat kuulla.

Oletko itse ollut rehellinen hänelle sen suhteen, mitä kumppanilta edellytät?

Vierailija

No onhan se varmaan ihan kiva kun edes on sellainen exä. On kelvannut edes jollekin, joillain taas on se ikävä tilanne, että ei ole exää eikä nyxää, koska ei ole kelvannut kenellekään aiemmin ja porukka ajattelee ettei tuo ole hyvä ihminen kun on noinkin kauan ollut ilman suhdetta.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Kumppanini sanoi minulle, ettei koskaan kuvitellut "saavansa" minua. Eli mun tapauksessa kumppani piti minua jo lähtökohtaisesti ns. tasokkaampana kuin exäänsä. Eli kyllä sitä vertailua vaan tapahtuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat