"Kaveri" pilkkasi, kun söin hänen mielestään sushia väärin

Vierailija

Uskaltauduin ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilemaan sushia tänään kahden kaverin kanssa lounaalla. Minulla on terveysongelmia, ongelmia mm. hienomotoriikan ja käsien kanssa, joten en edes yrittänyt syödä puikoilla, vaan valitsin suosiolla haarukan ja veitsen. Ensimmäinen virhe ns. kaverin mielestä. Toinen virhe oli, kun en maustanut sushiani soijalla, wasabilla yms. vaan söin sen sellaisenaan. Kaveri naureskeli avoimesti koko ruokailun ajan ja pilkkasi minua. Oikein rikoin sushietikettiä ja olin nolo. Tuli kyllä paha mieli, vaikka ei pitäisi ilkeiden ihmisten mielipiteitä kuunnella.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Kaverisi täytyy jotenkin päteä, koska on selkeästi vajaa.
P.S. Sushit on kuulemma ok syödä sormin! Teepä niin ensi kerralla ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä tietää :) Onko ihan ok:ta syödä sushia ilman mausteita, vai syyllistynkö siinä johonkin suureen ruokasyntiin?

Vierailija

Pakko myöntää että itsekin on tullut hymähdeltyä ihmisille, jotka syövät sushia haarukalla, olenhan ilkeä snobi :( Jos mun kaveri söis niin en kyllä sanois mitään. Varsinkaan, kun on kerran kätten kanssa ongelmia. Että ihan ekstra-ilkeä ja ekstra-snobi toi sun "kaveri".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinuna valitsisin kaveripiirini vähän paremmin.

Kyseessä on suhteellisen uusi tuttavuus, jota luulin mukavaksi ihmiseksi.  En pidä muiden pilkkaamisesta, joten ei ole haluja olla enää hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitos, hyvä tietää :) Onko ihan ok:ta syödä sushia ilman mausteita, vai syyllistynkö siinä johonkin suureen ruokasyntiin?

Ihan ok. ellet sitten syö kuninkaalliisten kanssa samassa pöydässä, senkin höpönassu pikkukultapillu :) ,

:),  :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskaltauduin ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilemaan sushia tänään kahden kaverin kanssa lounaalla. Minulla on terveysongelmia, ongelmia mm. hienomotoriikan ja käsien kanssa, joten en edes yrittänyt syödä puikoilla, vaan valitsin suosiolla haarukan ja veitsen. Ensimmäinen virhe ns. kaverin mielestä. Toinen virhe oli, kun en maustanut sushiani soijalla, wasabilla yms. vaan söin sen sellaisenaan. Kaveri naureskeli avoimesti koko ruokailun ajan ja pilkkasi minua. Oikein rikoin sushietikettiä ja olin nolo. Tuli kyllä paha mieli, vaikka ei pitäisi ilkeiden ihmisten mielipiteitä kuunnella.

Perussuomalaisia saa aina hävetä :-(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. ellet sitten syö kuninkaalliisten kanssa samassa pöydässä, senkin höpönassu pikkukultapillu :) ,

:),  :)

Pikkukultapillu? Ap:n kaveriko se täällä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tottakai voit! Itsekin inhosin ennen wasabia, joten en sitä ottanut. Nykyisin tykkään.

Hölmö kaveri sulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toinen virhe oli, kun en maustanut sushiani soijalla, wasabilla yms. vaan söin sen sellaisenaan.

Ei sitä oikeastaan kuulukaan wasabilla maustaa. Tai siis wasabin käyttäminen on epäkohteliasta kokkia kohtaan. Kokki annostelee palasiin valmiiksi wasabia mielestään oikean määrän, ja hieno syöjä tyytyy tähän (ja jos on liian vähän, menee seuraavalla kerralla toiseen ravintolaan). 

Jos on niitä merilevään kietaistuja rullia (maki), niin niitä ei ole mikään pakko dipata soijaan. Niissä on levän ansiosta ihan tarpeeksi suolaista makua ilmankin. 

Ja, mikä tärkeintä, sormin syöminen on ihan OK.

Kaverisi taas ei ole tainnut ymmärtää, mikä käytöstapojen pointti oikein on. Sehän on se, ettei loukata toista ja että tehdään yhteiselo mukavaksi ja sujuvaksi.

Vierailija

Tommosia kaverisi kaltaisia pellejä on suomessa turut ja torit täynnä. Pitää oikein ihmetellä että mistä niitä sikiää? Työpaikallakin on kestämistä kun sinne sattuu samanlainen nyylä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat