Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaveri" pilkkasi, kun söin hänen mielestään sushia väärin

Vierailija
11.11.2015 |

Uskaltauduin ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilemaan sushia tänään kahden kaverin kanssa lounaalla. Minulla on terveysongelmia, ongelmia mm. hienomotoriikan ja käsien kanssa, joten en edes yrittänyt syödä puikoilla, vaan valitsin suosiolla haarukan ja veitsen. Ensimmäinen virhe ns. kaverin mielestä. Toinen virhe oli, kun en maustanut sushiani soijalla, wasabilla yms. vaan söin sen sellaisenaan. Kaveri naureskeli avoimesti koko ruokailun ajan ja pilkkasi minua. Oikein rikoin sushietikettiä ja olin nolo. Tuli kyllä paha mieli, vaikka ei pitäisi ilkeiden ihmisten mielipiteitä kuunnella.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te sitä söitte? Jos se oli joku kaunis ja hieno sushiravintola, niin ehkä ystävääsi jotenkin hävetti ja yritti saada sinua naureskelun kautta syömään puikoilla..

Mitä väliä paikalla on? Jos moinen hävettää niin hanki itsetunto! Paljon nolompaa on muiden haukkuminen ja arvostelu.

Vierailija
42/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikoilla syöminen on vaan yksi asia, jota minä en opi edes harjoittelemalla. Syön siis sushin sormin. Ne mausteet ovat minusta ihan olennaiset, mutta sehän on makuasia. Mitään pilkkanaurua en ole koskaan asiasta saanut. AP:n pitää valita lounasseuransa tarkemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te sitä söitte? Jos se oli joku kaunis ja hieno sushiravintola, niin ehkä ystävääsi jotenkin hävetti ja yritti saada sinua naureskelun kautta syömään puikoilla..

Mitä väliä paikalla on? Jos moinen hävettää niin hanki itsetunto! Paljon nolompaa on muiden haukkuminen ja arvostelu.

En sanonutkaan, että minua hävettää vaan ap:n kaveria!

Vierailija
44/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puikoilla syöminen on vaan yksi asia, jota minä en opi edes harjoittelemalla. Syön siis sushin sormin. Ne mausteet ovat minusta ihan olennaiset, mutta sehän on makuasia. Mitään pilkkanaurua en ole koskaan asiasta saanut. AP:n pitää valita lounasseuransa tarkemmin. 

Täh. Millä tavalla tämä on muka AP:n vika?

Vierailija
45/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa ja jotenkin omituista ja lapsellista pilkata tommosen takia, mutta veitsellä ja haarukalla syötynä se näyttää kieltämättä vähän kummalta. Ei silti tietenkään ole pilkan aihe. Jos pystyt kannattaa syödä sormin, ja jos ei ole mitään erityistä syytä niin kannattaa ainakin kokeilla soijaa ja wasabia, ovat kuitenkin makuina aika olennainen osa kokonaisuutta.

Vierailija
46/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäs niin lukee?

Vierailija
47/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme olleet sushiravintolassa, vaan ihan tavallisessa lounasruokapaikassa.

Vierailija
48/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohi aiheen, mut en oo ikinä Japanissa tai muuallakaan Aasiassa nähnyt että sushia syötäisiin käsin.

Liukuhihnapaikoissa tai muuten vaan halvemmissa paikoissa wasabia lisätään itse, "paremmissa" paikoissa kokki laittaa wasabin valmiiksi riisin ja kalan väliin ellei itse pyydä ilman.

Vierailija
49/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäs niin lukee?

No kun heti aletaan huomautella että valitse lounasseurasi tarkemmin.

Vierailija
50/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän sushipaikoissa usein on haarukat ja veitset pöydässä? Kun olin kaverieni kanssa syömässä sushia, söin haarukalla ja veitsellä vain koska se on helpompaa. Ehkä muutkin söivät, en muista enää. Jossain tuli muistaakseni puikot annoksen mukana lounaalla, niin silloin söin puikoilla. Samoin jos ei tykkää wasabista, niin ei ota wasabia. Todella pikkumaista ruveta tuollaisesta huomauttelemaan, kaverilla joitakin omia ongelmia ilmeisesti.

Vierailija
51/51 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se menee suuhun, se on syöty oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme