Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
1061/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jauhenlihaa on ensin haudutettu aromipesässä, se on pestävä ennen kuin ottaa sen suuhunsa.

Vierailija
1062/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jauhenlihaa on ensin haudutettu aromipesässä, se on pestävä ennen kuin ottaa sen suuhunsa.

Ei välttämättä, jos pitää jauhenlihasta mämmihunnulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä Jauhen jotain sukua Joutsenelle?

Vierailija
1064/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska ketju. Mulla olis tosin oikeakin kysymys liittyen jauhelihaan! Mistähän saisi kunnon jauhelihaa? Olen ostanut pari kertaa tilalta suoraan jauhelihaa, mutta lopettivat myymisen. Ihan eri luokkaa kuin mikään marketista ostettu! Ei tullut yhtään nesteitä paistamisen aikana, vaan alkoi heti paistua. En ole löytänyt mitään kaupasta, josta ei tulisi nestettä... ällöttävää kun eka tulevat nesteet ulos ja jauheliha kiehuu niissä. Paistaminen alkaa vasta kun nesteet on haihtuneet tai kaadettu pois... 

Onkohan jotain perusmarketin jauhelihaa joka olisi huippulaatuista, kuten tuo tilalta ostettu?

Vierailija
1065/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsyttää jauhenlihan peseminen joka kerta. Eiks vois saada ostaa valmiiksi pestyä jauhenlihaa?

Vierailija
1066/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun vein koiran lopetettavaksi niin olen aina pessyt kaikki lihat, myös jauhelihan.

Pesemällä saa lisää proteiinia ja lihasta.

Suosittelen.

Vierailija
1067/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tätä jauhenlihaa ihan marketeista, vai pitääkö mennä erikoiseen liikkeeseen?

Vierailija
1068/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihan pesuun on nyt perustettu Savukoskelle oma kerho. Pesutytöt ja -pojat. Sopii kaiken ikäisille ja ovat tervetulleita. Pari Kärcherin pesuria on kerhohuoneiston vuokraisännän tiloihin jättämiä. Rasvamonttu myös löytyy. Ja rengaskone on käytössä, jos tarvii. Omia varusteita voi tuoda mukanaan. Kerho kokoontuu useampana iltana viikolla ja katsotaan jos sunnuntain aamu saataisiin myös kerho auki. Kiinnostus on suunnatonta alustavan kyselykierroksen mukaan. Kaukaisimmat kyselijät ovat Kajaanista ja Oulusta.

Vierailija
1069/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitään uusia jauhenlihareseptejä?

Vierailija
1070/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoglymin tuotteen on tässä hommassa hyviä. Korrekia ja Turtle Waxiakin olen kokeillut, mutta vasta Autoglym on ollut ihan jees.

Vierailija
1071/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoglymin tuotteen on tässä hommassa hyviä. Korrekia ja Turtle Waxiakin olen kokeillut, mutta vasta Autoglym on ollut ihan jees.

Kodin putkimiehellä olen itse aloittanut pesun. Se vaatii hyvän huuhtelun. Sitten vasta kirkaste peliin. Viimeistely Lumenen tuotteilla tai Oil of ulaylla.

Vierailija
1072/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten kukaan kokeillut turvekuorintaa tai soodapuhallusta jauhenlihan pesussa? Ihan näin vihreitä arvoja arvostavana nuo menetelmät kiinnostaisivat. Kannattaako kokeilla?

Vierailija
1073/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin on ollut mukava pestä hyvillä keleillä jauhenlihaa järvenrannalla vanhassa valurautaisessa pyykkipadassa. Hieman livettä veden joukkoon, tähän sekoitetaan jauhenliha tasaisesti. Padan alla tehdyn tulen kanssa pitää olla tosi tarkkana, ettei pala pohjaan. Pienillä pilkkeillä hieman kynsitulta suurempi liekki on sopiva. Kun pestystä jauhenlihasta sitten valmistetaan jotain, olen todennut hyväksi lisätä sitkosaineeksi muovailuvahaa. Värillä ei ole väliä, tuo lipeä katsokaas vaatii jotain jauhenlihan joukkoon.

Vierailija
1074/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jämä on pöksyissäs.

Vierailija
1075/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden verran olen tätä ketjua katsellut ja ihmetellyt etusivulla, nyt vasta avasin ja katsoin. En nyt jaksa kuitenkaan koko ketjua ruveta lukemaan 😆 😁

Onko tämä siis tosiaan vuosia jatkunut huulenheittoketju, jossa ei ole asian hiventäkään? Kuka nyt mitään lihaa pesisi, eikö pyyhkiminen riitä?

Minua taas ihmetyttää, että mikä eluka on Jauhen, josta lihat on peräisin.

Jauhi se se on, se eläin. En tiedä jos jotkut on ristineet lemmikkijauhiaan, just esim Jauhen tai Damien tai Adrien.

Vierailija
1076/3424 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiö rakensi oman pesutuvan jotta jokainen saisi omat jauhenlihan pestyä. Taloyhtiön isännöitsijä lupasi kerran viikossa itse tulla pyörittämään pesukonetta ja tarjoaa kunnon tärpätit samalla. Kesän kunniaksi edustaja järjestää kunnon grillausbileet jossa pääosassa saadaan paikan päällä rillattua jauhenlihakeittoa, kyl kelpaa

Vierailija
1077/3424 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vinkki jos oikeasti haluaa jauhenlihan puhtaana pöytään. Lämmitä sauna n. 100 *C., avaa jauhenlihan rasia ja levitä lauteille. Istu päälle koska jauhenliha pelletti on ihanan pehmeä, maku elämys saadaan omasta hiestä ja muutaman kerran voi pieraista niin saa kunnon aromit pintaan. Samalla kun lauteilla istuu kannattaa omat varpaat laittaa vesi/suola astiaan niin saa samalla jalkahoidon. Saunavihta pelkkää plussaa ja lopuksi jauhenlihan voi huuhtoa samalla vedelle missä varpaat on ensin luonnetta, nami... ja hyvää ruokailu haluja

Vierailija
1078/3424 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma... Ihan klapilla päähän lyötynä. Siis tämä pesutieto jauhenlihasta pitäis jokaisella tulla jo äidinmaidosta...

Vierailija
1079/3424 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhupuheiden mukaan olisi tosi huono jauhenvuosi tulossa, joten nyt kannattaa hamstrata jauhenta.

Vierailija
1080/3424 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä vanhanaikaista porukkaa. Siis jauhenlihan peseminen on niin so last season. Meillä kun mies valmistaa jotain jauhenlihasta, niin ihan ekaksi sille jauhenlihalle huudetaan kolme viikkoa pimeässä huoneessa taukoamatta, jonka jälkeen sitä mätkitään muutama tunti silitysraudalla. Huomatkaa, että lihaa pitää mätkiä vähintään 2,5h koska muuten jauhenlihassa ei maistu ollenkaan väkivalta. Jos lihaa tuleekin mätkittyä liikaa, niin liian väkivaltaista makua voi laimentaa lisäämällä joukkoon ämpärillisen vasaroita.