Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
1021/3424 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Jani otti sen lehtipihvin pepsi maxin kanssa, niin oliko se lehtipihvi tehty jauhenlihasta? 

Senkin hassuttelija! Lehtipihvi on tehty lehtistä, tietysti.

Vierailija
1022/3424 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina jauhen puuvillapesuohjelmaan 60 asteeseen 3 huuhtelulla. Pesuaineena käytän villa-silkkipesuainetta ja silitän sitten yhden pyörylän lämmöllä. Raikas tuuletus ulkona ja muutaman kerran piiskaisu mattopiiskalla takaa murean lopputuloksen! Hyvää tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/3424 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN?!

Vierailija
1024/3424 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun suosio selittynee juuri jauhenlihan monimutkaisella valmistusprosessilla, jonka monet kokevat liian vaikeana ja aikaavievänä. Jauhenlihan käsittelyssä ei kuitenkaan pidä oikaista tai jättää työvaiheita väliin. Itse hankin kerralla aina suuren määrän, vähintään 10kg ja pesen sen taloyhtiön pyykkituvan isossa pesukoneessa. Joukkoon voi laittaa kirjopyykkiä; ainakaan itse en luonnonmukaisen ja prosessoimattoman ruuan ystävänä halua käyttää jauhenlihan pesuun valkaisevaa pesuainetta, enkä siksi pese sitä yhdessä valkopyykin kanssa. Miedosti hajustettua huuhtelukirkastetta kannattaa käyttää. Kuivauksen monet hoitavat kuivausrummulla, mutta oman kokemukseni mukaan pitkän kaavan mukaan pyykkinarulla ja mieluiten ulkoilmassa tulee parasta. Suurinta jauhenlihaherkkua on pizza (valmis pizzapohja käy hyvin), jonka kypsennän vitamiinien parhaan säilyvyyden vuoksi höyryttämällä.

Vierailija
1025/3424 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Jani otti sen lehtipihvin pepsi maxin kanssa, niin oliko se lehtipihvi tehty jauhenlihasta? 

Senkin hassuttelija! Lehtipihvi on tehty lehtistä, tietysti.

Ai, että! Että vieläkin ÄRSYTTÄÄ kun se Jani otti sen lehtipihvin ja pepsi maxin.

Vierailija
1026/3424 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan edes huuhtaise, kuten en muitakaan lihoja. Kokonaiset palat ainoastaan kuivaan talouspaperilla.

Vierailija
1027/3424 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää pestä. Tulppa pesualtaaseen ja ilman pesuainetta, siitä jää outo maku. Pesemällä lähtee ne geenimuuntelut ja muut basillit. Pesun jälkeen vain neitsyen öljyä pannuun ja tirisemään. Ei tarvitse kuivata

Vierailija
1028/3424 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese tai huuhtele. Suoraan vain pannulle.

Vierailija
1029/3424 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ärsyttää aina pestä jauhenlihaa.

Vierailija
1030/3424 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein verinen, niin pesen kyllä. Tyttöystävän kanssa sama juttu.

Sinkkumies

Vierailija
1031/3424 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkaan jauhen lihan astianpesukoneeseen , perään perunat ja porkkanat ,sipuli jos maistuu , kaikki suoraan kaapista sellaisenaan. Kuumin pesuohjelma ja paitsi että ne peseytyvät maukas keitto on valmista.Kokonaisia pippureita varon , ne tukkivat ikävästi koneen sisällä suuttimia ja putkia.

Vierailija
1032/3424 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneessa kirjopyykissä

Vierailija
1033/3424 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä jauhelihaa pestään, ja miksi joku tekisi niin?

Vierailija
1034/3424 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on tullut vaihtelevia menetelmiä jauhenlihan pesuun sekä syihin sen tekemiseen. Voit huoleti perehtyä kanssakirjoittajien ensiluokkaisiin vinkkeihin lukemalla kaikki viestit huolellisesti ja tehdä muistiinpanoja. Kiva tavata uusia, virkeitä kasvoja jauhenlihan merkeissä.

Vierailija
1035/3424 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen käytöstä poistetulla tai anopin sähköhammasharjan päällä jokaisen jauhenlihan murenen yksitellen ennen valmistusta.

Vierailija
1036/3424 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että huuhtasetteko vedellä ennen kypsennystä. En toki pese millään pesuaineilla.

Haista v*ttu!

Vierailija
1037/3424 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain pihtailuohjelmassa joku mies teki lasagnen astianpesukoneessa. Pesi siis jauhenlihan.

Vierailija
1038/3424 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa on tullut vaihtelevia menetelmiä jauhenlihan pesuun sekä syihin sen tekemiseen. Voit huoleti perehtyä kanssakirjoittajien ensiluokkaisiin vinkkeihin lukemalla kaikki viestit huolellisesti ja tehdä muistiinpanoja. Kiva tavata uusia, virkeitä kasvoja jauhenlihan merkeissä.

Miksi toistat typerästi otsikon lyöntivirhettä, mutta et kuitenkaan vastaa kysymykseen?

Vierailija
1039/3424 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toistat typerästi otsikon lyöntivirhettä, mutta et kuitenkaan vastaa kysymykseen?

Taidat olla itse se lyöntivirhe. Mihin kysymykseen pitäisi vastata? Miksi minun? Etkö itse tiedä vastausta yksinkertaiseen kysymykseen? Aurinko kiertää maata.

Vierailija
1040/3424 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihan voi pestä korkeapainepesurilla, min. 110bar.