Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä jauhelihaa pestään, ja miksi joku tekisi niin?
Kuuleppas nyt, kyse on jauhenlihasta. Opettele lukemaan, äläkä paljasta tyhmyyttäsi täällä. Taidat olla WT ainesta. Onko nappiverkkarit ja kiree t-paita masun päällä?
Jauheja on aikas vaikea löytää tuoreena.
Mä haluaisin laittaa terkkuja kaikille jauhenlihan ystäville!
Mua ainakin ärsyttää jauhenliha ja se, että sitä pitää pestä.
Miksi tämä ketju nyt enää nostettiin ?
Yksi ikivanha sanavitsi, joka nyt ei enää naurata ketään ja siksi, kun on niin käytetty ja ihan puhkikaluttu ja loppuunkulunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Kas kun ei kuloteta. :D Yleensä sipuli kuullotetaan.
Eikä yleensä osata Suomen toista virallista kieltä eli suomen kieltä.
Huikkaan naapurille, että tänään on jauhelihapäivä. Tietää aina tuoda painepesurin valmiiksi ovemme taakse.
Sinkkumies
Tosikkomaisesti vastaan, että en pese.
En pese myöskään soppa- tai muitakaan lihoja, vaikka vanhoissa, hienoissa keittokirjoissa kehotetaan niin tekemään. Ajat ja lihankäsittely ovat muuttuneet. Tietenkin pyyhin kokolihan pinnasta lihasnesteet pois.
Alkoi kiinnostaa tuo 1046:n kommentti. Miten tehdään lasagnea tiskikoneessa?
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Tosikkomaisesti vastaan, että en pese.
En pese myöskään soppa- tai muitakaan lihoja, vaikka vanhoissa, hienoissa keittokirjoissa kehotetaan niin tekemään. Ajat ja lihankäsittely ovat muuttuneet. Tietenkin pyyhin kokolihan pinnasta lihasnesteet pois.
Alkoi kiinnostaa tuo 1046:n kommentti. Miten tehdään lasagnea tiskikoneessa?
Ladotaan ainekset kerroksittain tiskikoneeseen ja nostetaan tiskikone uuniin 200 asteeseen. Tulee sopivan iso annos.
Ärsyttää toi jauhenlihan jatkuva peseminen.
'Goodbye' vaan tälle ... kirjoitti:
Yksi ikivanha sanavitsi, joka nyt ei enää naurata ketään ja siksi, kun on niin käytetty ja ihan puhkikaluttu ja loppuunkulunut...
Onhan noita paljon muitakin ketjuja joihin voit mennä kommentoimaan jos tämä ei kiinnosta.
'Goodbye' vaan tälle ... kirjoitti:
Tosikko. Tämähän on yksi AV:n klassikkoketjuista :D
Tämä alotus on kopio eräästä toisesta ketjusta.
Olkaa onnellisia te, joilla on pyykinpeseukoneet! Mulla käytössä vain nuukan mieheni antama Xtra-sarjan hammasharja.
Ja kokonaisesta ruhosta tehdyn jauhelihan harjaus et pesu vie koko lauantain. Haba kasvaa.
Vuoden verran olen tätä ketjua katsellut ja ihmetellyt etusivulla, nyt vasta avasin ja katsoin. En nyt jaksa kuitenkaan koko ketjua ruveta lukemaan 😆 😁
Onko tämä siis tosiaan vuosia jatkunut huulenheittoketju, jossa ei ole asian hiventäkään? Kuka nyt mitään lihaa pesisi, eikö pyyhkiminen riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vuoden verran olen tätä ketjua katsellut ja ihmetellyt etusivulla, nyt vasta avasin ja katsoin. En nyt jaksa kuitenkaan koko ketjua ruveta lukemaan 😆 😁
Onko tämä siis tosiaan vuosia jatkunut huulenheittoketju, jossa ei ole asian hiventäkään? Kuka nyt mitään lihaa pesisi, eikö pyyhkiminen riitä?
Minua taas ihmetyttää, että mikä eluka on Jauhen, josta lihat on peräisin.
Vierailija kirjoitti:
No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.
Minä taas ostan mahdollisimman vähärasvaista nautajauhelihaa (esim. 10 % rasvaa) ja käristän sen tavallisesti rypsiöljyssä vaikkapa pakastepaprikoiden tai sipulikuutioiden ja muiden mausteiden kera. Jos siitä jauhelihasta tekee mm. pataruokaa, niin se rasva myös antaa ruokaan lisämakua.
Tosin maidon juon aina rasvattomana eli kurrina.
Missä se lyöntivirhe on? Mistä tiedät, että siinä on lyöntivirhe? Otsikko on aika taitavasti laadittu.