Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Koska se villin jauhin metsästysaika olikaan ja pitääkö sen metsästämiseen anoa lupa?
No ei helvetissä ku se pitää ensin liottaa hapossa ja sitte käyttöön.
SE ON JAUHELIHA .
O P E T E L K A A K I R J O I T T A M A A N T O L L O T !
E I K Ä S I T Ä P E S T Ä !
Useimmiten Jauhenliha pestään vasta kun se otetaan ulos aromipesästä. Etenkin jos otetaan suuhun.
Vierailija kirjoitti:
SE ON JAUHELIHA .
O P E T E L K A A K I R J O I T T A M A A N T O L L O T !
E I K Ä S I T Ä P E S T Ä !
Älä huuda moukka.
Koetapa hieman löysätä sitä pipoasi, vai tonttulakkiasi...🎅
Vieläkö tämä ketju on hengissä? Alkaa kuulostaa viraalilta, suorastaan legendaariselta...😀
Jauhelihasta voi lässyttää tuhannen viestin verran mutta ette pysty kertomaan miksi länsimaissa nainen alistuu edelleen nimenvaihtoon.
Tästä keskustelusta huomaa mitä white trash sakkia täällä pyörii. Vuosia tämmöistä paskaa jauhettu ja akat nauraa vieläki niin, että tenat kastuu. Hitto ku kirjoitin villin kommentin, ha ha haa fairya...
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta huomaa mitä white trash sakkia täällä pyörii. Vuosia tämmöistä paskaa jauhettu ja akat nauraa vieläki niin, että tenat kastuu. Hitto ku kirjoitin villin kommentin, ha ha haa fairya...
Hyvä Joulua Sinullekin!
Mistä näkisi kuvan siitä jauhen-nimisestä eläimestä, josta se jauhenliha saadaan? En ole koskaan nähnyt kyseistä eläintä.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu taas tulossa, niin pääsee näkemään, minkälaista askaa poikien kesken jauhentaan.
Tämä ketju viimeistään todistaa, minkä takia jauhenlihan ostamisen/jauhen metsästämisen tulisi olla luvanvaraista. Jauhe täytyy EHDOTTOMASTI pestä hyvin ennen kypsennystä ja nyt ihmiset pesee sen korkeissa lämpötiloissa!
Jauhenliha kuuluu pestä jääkylmällä vedellä! Kuuma vesi kypsentää lihan, joten ne myrkyt kypsentyy lihan sekään!
Kun Jani otti sen lehtipihvin pepsi maxin kanssa, niin oliko se lehtipihvi tehty jauhenlihasta?
Tämä on varmaan parhaiten säilynyt ja hauskin kirjoitusmoka tällä palstalla. Pysyy pinnalla, pesemättömänäkin, vuodesta toiseen. :D
Pari ohjettakin löysin, näistä kokkailemaan:
https://www.soppa365.fi/reseptit/liha/maukas-jauhenliha-kastike
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/257166/Jauhenliha%20minestrone/
"Minulla on vedestä tehty lihanuijja jolla siunaan jauhelihani"
Näkeeks näitä jauheja sitten kans Ähtärissä? Siellä pandojen lähellä vai? Onko niitä vielä ihan luonnometsissäkin? Mä luule että yhden jauhen mä olen nähnyt kerran mökillä.
Ettei vaan ole uusavutonta hikinatiivia, se on oivaa nettiosaamista.