Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Eiköhän nämä pesut jo toista itseään.
En pese, mutta jos liha on peräisin vanhasta jauhesta, laitan sekaan hieman hieroa. Hieroja saa kokonaisina tai paloina. Hinta liikkuu muutaman kymmenen euron kieppeillä per hehto.
Vai että verta jauhelihassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vai että verta jauhelihassa :D
Valitettavasti näin on, mutta se tulee edelleen useimmille maallikoille yllätyksenä. Liha pestään juuri siksi, että siitä saadaan kaikki veri pois. Lisäksi siitä pestään rasva ja proteiini veke, vasta sitten on syömäkelpoista. Vähän sama idea kuin laktoosittomassa rasvattomassa maitojuomassa.
Mies tuli yksi päivä mun luo aivan tuskastuneena. Etkö sä käy AVlla? joo. Onko ihmiset oikeasti näin avuttomia, eikä ne tajua mitään?! Näytti tämän aloituksen ja pyrskähdin nauruun, niin mä oon se Fairy siinä.
Sitten se tajus, muttei ei naurattanut. Ihan tyhmä juttu sen mielestä. ;D
Koitin huuhtaista vedellä, mutta se jauhelihahan meni ihan pilalle, hajosi ja levisi siivilänkin läpi ympäri lavuaaria!
Mammat ei tajua lopettaa ajoissa vitsiensä kanssa...
Itse ostan jauhenlihani suoraa teurastajalta, jolla on lupa tappaa jauhi oikealla tavalla ( joku James sukunimeä en muista ). Laitan jauhen yhdenkoon ( Kaijan ) sukkahousuihin
ja sidon sen 1,241m pyykkinarun paalusolmuilla tukevasti auton vetokoukkuun.
Näin talvella jauhenlihan suolauskin hoituu näppärästi ajamalla 79km/h nopeudella 5,41km lenkki. Jos jauhi vielä ääntelee tämän jälkee se kannattaa käsitellä viemärikalilla ,jota saa hyvinvarustetuista putkiliikkeistä ( tutustu käyttöohjeisiin).
Kalistellut jauhenlihat paistetaan hyvin kuulosteltujen vihannesten kanssa, itse
teen tämän paikallisen vanhustentalon keittiössä.
Kuulostelen sipulia sitten vasta lähden onkimaan sitä jaulelihaa
EN PESE, VAAN TUNGEN SEN PERSEESEENI
Sama juttu kuin kinkun paistorasvoissa, putket menee tukkoon ja tulee vesivahinko.... edellisen asukkaan rasvat aiheuttivat vesivahingon, joka maksoi parketin uusimisineen 12.000 euroa.... rasvat kannattaa viedä roska-astiaan mutta ei kaataa putkiin... vessanpönttö tuskin on sen parempi paikka
se kannattaa keittää pesukoneessa 100 asteessa saman tien kypsäksi, niin ei tarvi enää paistaa ollenkaan. väriksi ja "suolaksi" soijakastiketta. valmis.
Sipulia kuullostellaa ennen jauhen sekaa pantaessa
Kaikella lailla sitä voi ruokansa pilata !
Laitan jauhenlihan ensin likoamaan pariksi kolmeksi tunniksi, riippuu määrästä, ja sen jälkeen ryöppään ja sitten vasta huuhdon erittäin hyvin, että osaa sitten olla työlästä ! Kyllä jauheliha on paljon helpompaa laittaa.