Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
781/3424 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö! Tottakai!.. ite hinkkaan vielä juuresharjalla, että tulee varmasti puhtaaks..

Vierailija
782/3424 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut opettavainen ketju. Olemme oppineet että höyhe on lintu jonka sulista tehdään höyhentyynyjä. Olen myös kuullut että Laviassa kasvatetaan hiehoja ja kinkkoja. Honkakoskella on sikatila jossa kasvatetaan paitsi sikannautoja, myös pekonieläimiä. Pekonieläimen ja sikanaudan risteytys on opossumi. Opossun- ja mummonlihasta tehdään maistuvia ja pullia. Ehdotan että ketju kopioidaan suoraan seuraavaan pioloogian oppikurjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/3424 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol, miksi ihmiset kirjoittaa jauhenliha, kun se on jauheliha.. paketissakin lukee noin :D

Dillet

Vierailija
784/3424 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
785/3424 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lipeällä ja sitten mäntysuovalla sai matotkin puhtosen tuoksuviksi. Maisuu vegaanimurekkeelta uunissavalmistettuna.

Vierailija
786/3424 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te jauhenlihan pyykinpesukoneenssa pesevät! Mitä lämpötilaan ja ohjelmaan suosittelentte? Käytättekö huuhteluainetta? Entäpä linkous? Kuinka monta kierrosta?

Astianpesukone on paras tähän. Mulla on sellainen Tubberwaaran siivilä, jossa on sellainen siivilämäinen kansi. Laitan jauhenlihan sinne sisään ja yhden Fairin tapletin (näitä saa Liidelistä edukkaasti) koneeseen. Pikaohjelma riittää, mutta huuhtelukirkastetta kannattaa käyttää.

En lähtis tavan pesukoneessa pesemään, tai sitten pitää olla hyvä pesupussi. Komforttia en myöskään käyttäisi, tekee jauhenlihan ihan löllöksi.

Laitetaanko sipulit ennen vai jälkeen pesun vai onko niillä oma ohjelma?

Vierailija
787/3424 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olette pesseet sen jauhenlihan, niin kuinka kuivaatte sen? Itse kuivatan useinmiten pyykin kuivaus telineessä, mutta jos on kiire  niin käytän pyyhettä.

Mie föönaan sen tai jos en kerkejä pistän sen kuivaustelineeseen. Se toki vähän vaatii kekselijäisyyttä, mutta ei se paljoa vaaji ja jos aurinko paistaa siihen, niin parempi.

Vierailija
788/3424 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä näköinen eläin tämä jauhe on?

Vierailija
789/3424 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa niin ennen. No mutta tottakai. Yleensä töistä tullessani käväsen kaupan kautta ja jätän jauhelihat konepellille ja ajan autopesun kautta. En yleensä laita vahaa mutta toki jos esim vieraita on tulossa kylään, niin sitten vaha myös.

Vierailija
790/3424 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jauheliha yleensä juoksee pakoon jos aikoo pestä...

Vierailija
791/3424 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja otettakoon tämä kaikki todesta, amen.

Vierailija
792/3424 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en paljon täällä huutelisi, jos on mennyt salakaatamaan jauhenen, joka joutsenen ja hanhen risteytys ja todella harvinainen luntulaji. Toivottavasti joku riistanhoitoagentti on hollilla.

Vierailija
793/3424 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pese jauhelihaa, minä käsken sen suihkuun. Totuushan on, että kaikki liha tottelee kuria, niin myös jauheliha.

Vierailija
794/3424 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, mutta suoristan säikeet olohuoneen lattialla ja keitän jauhen suoristettuna. Näin se tehtiin ennen vanhaan ja näin se kuuluu tehdä. Keittämisen jälkeen vasta huuhdellaan ja sitten vielä paistetaan. Nam, hyvää tulee. Mummon vanha resepti.

Vierailija
795/3424 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkeista paras jauhenlihan pesutapa on mattolaituri , jos niitä vielä teilläpäin on. Ulkoilma, raikas vesi mäntysuopa ja juuriharja niillä saa takuulla aidon jauhenlihan maun esiin. Vähäksi aikaa valumaaan sitten rullalle ja auton perässä kotiin ja tulille.

Vierailija
796/3424 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan minä tehny aina väärin, kun pesen jauhenlihan vasta paistettuna ennen maustamista? Ihan vaan huhtasen, jos ei oo aikaa kunnon pesulle. Tuleeko mulle nyt jotain tauteja?!?

Vierailija
797/3424 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas... Ihqn siitä syystä että rasvqinen jauheliha on hinnaltaan halvempaa. ;) ja siitä saa rasvat huuhtomqllq pois. Sitten vain mausteet lopuksi,vasta huuhtomisen jälkeen.;) sinä olet hyi jos syöt sitä sikarasvaa joka tukkii verisuonet.

Vierailija
798/3424 |
15.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ansaitsee noston. 

Tuli mieleen tuosta "paras provo kautta aikain" -aloituksesta. Tämä kyllä nauratti ja pitkään... 

Vierailija
799/3424 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jauhelihaa tarvitse pestä.

Vierailija
800/3424 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönkin siksi vain höyhenlihaa jonka vielä muhennan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme