Tonttutyötä tarjotulle naiselle karenssi?
Nainen kertoi avoimesti, että haluaa pitää puolisen vuotta hengähdystaukoa työelämästä työttömyyskorvauksella. Lomailee Espanjassa. Eikö tästä pitäisi seurata karenssi?
Kommentit (15)
Miksi se oli niin tyhmä että avautui asiasta? Olisi vaan hakenut duunia huonolla hakemuksella, viettänyt lomansa ja palanut töihin niin kuin sanoi.
Tarjotulle naiselle? Tarjottiinko sitä arabille viidenneksi vaimoksi? Tarjotulle naiselle kävi hyvin, hän sai myötäjäisiksi 10 kamelia, öljytynnyrin ja 50 timanttia.
Normaalisti joo mutta työkkärin naiset ei ole läheskään niin ankaria toisille naisille mitä on miehiä kohtaan niin todennäköisesti tässäkin on naisille joku erityis sukuouoli juttu että naiselle ei tule karenssia toisen naisen päättämänä. Nainen saa pelkän sukupuolensa takia niin paljon etuja suomessa
Jos minä olisin työtön niin menisin todella mieluusti tuollaiseen tonttutyöhön. Varmaan palkkakin ihan ok.
Ko. naisellahan oli velvoitteena hakea vain yhtä työtä 3 kuukauden aikana eli aika mitätön velvoite. Olisi hakenut jotain muuta paikkaa, jolloin tuo työtarjous ei olisi edes velvoittanut mihinkään, koska työnhakuvelvoite on jo suoritettu. Paljon melua tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin työtön niin menisin todella mieluusti tuollaiseen tonttutyöhön. Varmaan palkkakin ihan ok.
Itse asiassa päätonttukaan ei tiennyt palkan suuruudesta.
Mutta eiköhän tuo otsikossa mainittu henkilö ole jo saanut sen työpaikan, jossa voi käyttää tietojaan ja taitojaan.
Voi olla, että säästyy karenssilta julkisuuden vuoksi. Yleensähän kieltäytymisestä seuraa automaattisesti karenssi ja toimeentulotuen leikkaus. Ja jos on espanjassa, ri ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Sen hakemisesta voi saada petossyytteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että säästyy karenssilta julkisuuden vuoksi. Yleensähän kieltäytymisestä seuraa automaattisesti karenssi ja toimeentulotuen leikkaus. Ja jos on espanjassa, ri ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Sen hakemisesta voi saada petossyytteen.
Ei ole totta. EU-alueella voi saada Suomesta työttömyyskorvausta 3 kk ajan, jos on työnhakija. Esimerkiksi Helena Koivu voisi Viron kansalaisena hakea työttömyyskorvausta Virosta Suomessa asuessaan.
Uutisen tonttutyötarjouksen saanut oli ilmoittanut jo saaneensa toisen työn, joka alkaa marraskuussa tms. Silti työnhakuvelvoite koski häntä mutta ei täyttänyt velvoitetta, vaan kertoi ystävilleen ja sitten medialle.
"Haluan pitää pitkän loman ja kupata kelan tuet samalla. Sitten hikeennyn kun te-toimisto, minne olen ilmoittautunut työnhakijaksi, kehtaa tarjota minulle työtä. Avaudun julkisuuteen koska olen tyhmä vasuriakka hallituksen vihaaja."
Vierailija kirjoitti:
"Haluan pitää pitkän loman ja kupata kelan tuet samalla. Sitten hikeennyn kun te-toimisto, minne olen ilmoittautunut työnhakijaksi, kehtaa tarjota minulle työtä. Avaudun julkisuuteen koska olen tyhmä vasuriakka hallituksen vihaaja."
Kyllä oli Kokoomuksen kannattaja. Vassarit eivät lomaile.
Minäkin halusisin puolen vuoden loman työttömyyskorvauksella... varsinkin, jos tietää saavansa uuden työn.
Otsikosta olisi tullut liian pitkä, jos olisin kirjoittanut sen oikein: Eikö työhakija naiselle, joka lomailee Espanjassa, ja jolle tarjottiin tonttutyötä, pitäisi tulla karenssi?
Ei mulle vaan te toimisto tarjoa mitään töitä vaikka on sosiaalialan koulutus? Onkohan tontuista niin kova pula?🤣🤣
En ymmärtänyt otsikkoa. Ajattelin, että jollekin on tarjottu työtä tonttuna (esim. Joulupukinmaassa), ja kun hän on siitä kieltäytynyt, on tullut karenssi.
Tilanteessa kuitenkin voisi ajatella, että lomalla Espanjassa ei ole ns. työmarkkinoiden käytettävissä, niin eihän silloin voi saada työttömyyskorvausta.
Parempi säästää rahaa, jos siihen on mahdollisuuksia, ja sitten toteuttaa lomailu säästämillään rahoilla.