Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulatteko samalla kun pesette jauhenlihaa. Minulla on tällainen jauhenlihan pesunlaulu:
Jauhenlihaa pesen, lalan laa
Kohta siten kuivaan, lalan laa
On ihanhaa, lalan laa
kun jauhenlihaa syödä saa, lalan laa
Voisotko ystävällisesti laittaa nuotit mukaan, olen yksin kotona, voisin tänään harjoitella...
Onko linkkiä me tubeen tai toktikkiin?
Sävel valinkoituu ihan fiilinksen mukaan. Kun teen lapsille rockaavat jauhenlihapullat niin laulan pesunlaulun Krokotiilirockin sävelellä.
Naapuri on Italiafani ja osaa jauhenlihan pesulaulun sanat. Heillä ruokanlistalla pizza Napolintana, spagetti Napolintana ja sitä rataa. Pesunlaulun sävelenä: Oon sole mio. Hän laittaa aina itanlialaisen baskenrin päähänsä ja avaa akkunan ryhtyessään jauhenlihaa pesemään ja pesunlaulua laulamaan.
Jauhi on puhdas ja siisti eläin, eli ei tarvii pestä.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaus on puoli ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaus on puoli ruokaa
Tuo on totta, pistin kilon jauhenlihaa pesukoneeseen ja otin kaksi kiloa ulos. Yhtään sukkaa ei ollut seassa, tarkistin 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulatteko samalla kun pesette jauhenlihaa. Minulla on tällainen jauhenlihan pesunlaulu:
Jauhenlihaa pesen, lalan laa
Kohta siten kuivaan, lalan laa
On ihanhaa, lalan laa
kun jauhenlihaa syödä saa, lalan laa
Voisotko ystävällisesti laittaa nuotit mukaan, olen yksin kotona, voisin tänään harjoitella...
Onko linkkiä me tubeen tai toktikkiin?
Sävel valinkoituu ihan fiilinksen mukaan. Kun teen lapsille rockaavat jauhenlihapullat niin laulan pesunlaulun Krokotiilirockin sävelellä.
"Muistan vielä vuonna 56, tuli rokki, siit on ikuisuus..." terkut Pavelle Heinolaan
Laintan täänlä jauhenlihanpullia launlenlen ja ranlantellen....
Paven kanssa me syötiin elänmämme ensinmäiset jauhenlihanhampurinlaiset ku me styylattiin 2 viikkoo 15-vuotiaina. Sillä ei viel sillon ollut sitä letukkaa. Pave! Jos näät tän, nii terkkuja Kristiinalta Heinonlaan.
Hei vaan hei oli Heila Heinolasta: terveinsiä Ristolle
Smash-burgerit esipestystä jauhenlihasta, niin maukasta.
Onneksi mieheni, toimitusjohtaja, pystyy ostamaan esipestynä
No voi ettäs. Sentään. Piti menemän tänään intialaiseen ravintolaan lounaalle kirpparinkierroksen jälkeen... tekninen vika keittiössä, suljenttu tänäänn...
Joudumme ehkä 'pikkunlauantain' kunniaksi laittamaan huippu lounaan itse, toivottavasti kaupassa on pestyä jauhenlihaa... aijon kyll laulaa pesunlaulun paistaessani jauhenlihaa, se tuo niin mukanvan mielen... sävel on tänään Syksyn sävel... Juicea muistellen
Huomasin että Reinin lihasta ei saa lainkaan jauhenlihaa. Pestynä tai ilman. MIstä mahtaa johtua.
Mieheni maksaa aina jauhenlihan amexilla, jotta amenrikan konttonrissa asti nähdään miten laadunkasta ravintoa perheessämme nautinme.
Ruokasoodaa ja etikkaa, senjälkeen liotellaan noin puoli tuntia kraanalämpimässä vedessä. Mikron kautta lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni maksaa aina jauhenlihan amexilla, jotta amenrikan konttonrissa asti nähdään miten laadunkasta ravintoa perheessämme nautinme.
Anteenksi röyhkeynteni, mutta tuo taidentaan kirjointtaa muontoon "Amenx"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteenksi röyhkeynteni, mutta tuo taidentaan kirjointtaa muontoon "Amenx"...
Meilläpä danske bank - oppivant hekin, mitä Suomenssa on vara syöndä
Hei lähtenkää tekin pikkujoulunreissuun savonrantaan voidaan vaihdella jauhenliharesepntejä ja harjointella pesunlauluja jookos
Mikä eläin on JAUHEN? Mun kouluaikana ei sellasesta puhuttu
Vierailija kirjoitti:
Mikä eläin on JAUHEN? Mun kouluaikana ei sellasesta puhuttu
Luepppa ketjua vähän pitenmästi, sunlekin selnviää...
Milloin on ensi-ilta, vai Savonlinnassa vasta?
Jorma Uotinen suunnittelee myös balettiesitystä aiheesta...