Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
2961/3424 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, naapurikauppias eläkkeellä muisteli että aamuisin pestiin limat pois lihoista ja makkaroista 50 luvulla. Tosin jauhelihaa tehtiin sitä mukaa kun kysyttiin.

Väärä ketju, tää on jauhenlihaketju

Vierailija
2962/3424 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h#lv#ttiä on jauhenliha!?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2963/3424 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa luet koko ketjun?(voit jopa sivistyä)

Vierailija
2964/3424 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä ajatellut, jos saisi jauhen vasan pyydystettyä ja kasvattaisi itse tarhassa.

Voisikohan sen pitää niin puhtaana, ettei olisi pakko pestä lihaa hirveästi? Lapset kesätöinään puunaisi ja harjailisi sitä.

Syksyllä sitten vapauttaisi "luontoon" (=lihatiinuun).

Kellään kokemusta tarhaamisesta?

Vierailija
2965/3424 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisehkon ja erityisen vaikeasti pyydettävän riistaeläimen lihaa. Myös sen lihan käsittely on taitolaji.

Vierailija
2966/3424 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä ajatellut, jos saisi jauhen vasan pyydystettyä ja kasvattaisi itse tarhassa.

Voisikohan sen pitää niin puhtaana, ettei olisi pakko pestä lihaa hirveästi? Lapset kesätöinään puunaisi ja harjailisi sitä.

Uskoisin, että tarhauksen tiedot on kovin salaisia. Sillä saa jauhenlihan kilohinnan pysymään korkeana. Kuvittele nyt, että syntyisi 'pienviljelijätiloja', joissa pikkuruisilla tiloilla viljelisivät omiaan ja tarhaisivat jauhea... EU kieltäisi hetkessä, jos ei veli-Venäjä kerkiis ensin...

Vierailija
2967/3424 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisehkon ja erityisen vaikeasti pyydettävän riistaeläimen lihaa. Myös sen lihan käsittely on taitolaji.

Jauhen on harvinainen eläin muttei suojeltu joten sen lihaa saa käyttää ravinnoksi. Kunhan vain pesee sen ensin.

Vierailija
2968/3424 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ounou, oli viime viikonloppu ilman esipestyä jauhenlihaa.

No huomenna korjaan asian, teen makaronilaatikkoa perheelle.

Vierailija
2969/3424 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että tarhauksen tiedot on kovin salaisia. Sillä saa jauhenlihan kilohinnan pysymään korkeana. Kuvittele nyt, että syntyisi 'pienviljelijätiloja', joissa pikkuruisilla tiloilla viljelisivät omiaan ja tarhaisivat jauhea... EU kieltäisi hetkessä, jos ei veli-Venäjä kerkiis ensin...

Ei se välttämättä siitäkään ole kiinni että tiedot olisivat salaisia. Jauhe vain on erinomaisen vaikea tarhattava. Pandakin on vielä ihan piece of cake jauheen verrattuna.

Vierailija
2970/3424 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän narsku vinkumaan ja ulisemaan harhoissasi jo jonnekin toiseen ulottuvuuteen.

Vierailija
2971/3424 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, esipesty jauhenliha on tarjouksessa, teen siis perheelle makaronilaatikkoa.

Vierailija
2972/3424 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, esipesty jauhenliha on tarjouksessa, teen siis perheelle makaronilaatikkoa.

Myös pizzaan käy hyvin. Hyvä kun kerroit tarjouksesta, ostan pakastimeenkin. Toki täytyy käydä monta kertaa, kun ostoraja on varmaan tuo 200g/talous

Vierailija
2973/3424 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa koko ketjua selata enkä tiedä onko jo mainittu tämä vinkki mutta ei kauheasti haitanne jos tulee toistamiseen.

Eli jos jollakulla on ultraäänipesuri niin sillä jauhenlihan pesu onnistuu vallan erinomaisesti. Olen kokeillut astianpesukonetta, pyykinpesukonetta, vanhan ajan pyykkilautaa, avannossa pesua (pitää varoa matikoita) ja muutamia muitakin itse keksimiäni konsteja mutta ultraäänipesuri kyllä vie voiton kaikista. 

Vierailija
2974/3424 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa koko ketjua selata enkä tiedä onko jo mainittu tämä vinkki mutta ei kauheasti haitanne jos tulee toistamiseen.

Eli jos jollakulla on ultraäänipesuri niin sillä jauhenlihan pesu onnistuu vallan erinomaisesti. Olen kokeillut astianpesukonetta, pyykinpesukonetta, vanhan ajan pyykkilautaa, avannossa pesua (pitää varoa matikoita) ja muutamia muitakin itse keksimiäni konsteja mutta ultraäänipesuri kyllä vie voiton kaikista. 

Kertaus on opintojen äiti.

Mietin vaan tuota talouspuolta: Montakohan kiloa esipestyä jauhenlihaa saisi tuommosen pesurin hinnalla? Mahtaa olla tyyris vekotin...🤔

Meillä on jauhenlihapesula tuos peninkulman päässä, joskus pittää jakolaskua suorittaa oikei vanhan ajan laskutikun ja jakokulman avulla. Että ostanko pesemätöntä, vien pesulaan vai ostanko esipestyä... ei ole yksinkertaista tää taloushallinta nykysellään...

Vierailija
2975/3424 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menehän narsku vinkumaan ja ulisemaan harhoissasi jo jonnekin toiseen ulottuvuuteen.

Me ollaan täällä, mene  s i n ä 😠 muualle

Vierailija
2976/3424 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka narsku?

Vierailija
2977/3424 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen länsimaisen sivistyksen parissa kasvanut. En myöskään pese kanaa, kuten eräät orjuudesta kärsineet kanssaihmisemme. Valmistan ruuan ilman salvian suitsuttamista ja ilman voodoo-loitsuja.

Näin meillä Suomessa.

Vierailija
2978/3424 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin puolesta kyselen, että tuleeko siitä jotain vakavia oireita, jos syö pesemätöntä jauhenlihaa? Raskaana ollessa oli pakko vetää, tuli niin iso himo. 

Vierailija
2979/3424 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin puolesta kyselen, että tuleeko siitä jotain vakavia oireita, jos syö pesemätöntä jauhenlihaa? Raskaana ollessa oli pakko vetää, tuli niin iso himo. 

En nyt ala peloitella, mutta kuolinsyytutkimukset ruuhkautuu säännöllisesti, kun tavan jauhenlihaa on ollut tarjouksessa...🙃

Been there, seen it

Vierailija
2980/3424 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa luet koko ketjun?(voit jopa sivistyä)

Kiitos vinkistä, mutta sainkin jo vastauksen tulta toiselta kirjoittajalta - suuri kiitos hänelle.

Kaikki aikani on mennyt niitä jauhia...jauheja...mitälie metsästäessä. En yksinkertaisesti ole ehtinyt mitään ketjuja lukea. Kysyin jopa paikalliselta lihakauppiaalta, mutta hän vain nauroi. Ilmeisesti kyseessä on sen verran harvinainen eläin, ettei poloinen ollut sellaisesta kuullutkaan.

Ps. Ketjujen lukeminen on tuskaa. Niin valtavasti toistoa ja ainoa erottava tekijä ketjujen välillä on ketjun koko ja pituus.

Pps. 10 alapeukkua ja 1 yläpeukku (sekin varmaan palstan vakiotrollilta). Paljon tosikkoja liikenteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi