Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Nytten on meillä siskon juhlat, sukua tulee paljon. Juhlaruoka on jauhenlihaa, tilattiin lähikaupasta valmiiksi pestyä. Salaattia oheen, ehkä vanukkaita jälkiruoaksi. Tai aroniahyydekaakkua ... jesjesjes
Täytyypä kokeilla.
Voiko dieselillä pestä jauhenlihaa?
Minä pesen jauhelihan, sen jälkeen desinfioin 60% alkoholilla ja tämän jälkeen laitan sen vielä tunniksi 230 C uuniin. Jotkut laittavat sen ensin uuniin ja sen jälkeen valelevat jauhelihan alkoholilla. Makuasia, mutta tuossa järjestyksessä tehtynä jauhelihaan jää minusta liian terävä maku. Kuitenkin, tämän vaiheen jälkeen jauheliha on turvallisesti käsitelty jotta sen voi paistaa.
Vanha ketju jatkaa olemassaoloaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen jauhelihan, sen jälkeen desinfioin 60% alkoholilla ja tämän jälkeen laitan sen vielä tunniksi 230 C uuniin. Jotkut laittavat sen ensin uuniin ja sen jälkeen valelevat jauhelihan alkoholilla. Makuasia, mutta tuossa järjestyksessä tehtynä jauhelihaan jää minusta liian terävä maku. Kuitenkin, tämän vaiheen jälkeen jauheliha on turvallisesti käsitelty jotta sen voi paistaa.
Väärä ketju, kulti
Täällä keskustellaan jauhenlihasta
Huomenna haen taas ruoka-aineita viikonlopuksi.
Mitähän laittaisin esipestystä jauhenlihasta?
Kätevää kun mies on toimitusjohtaja, niin on varaa hankkia parasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä ketju, kulti
Minä olen tehnyt kaiken väärin! En enää ihmettele miksi ihmiset näyttävät vaivaantuneilta ja nauravat selkäni takana kun kerron tämän reseptin. Lapsetkin häpeävät minua tämän takia eikä syynä olekaan murrosiän tuoma kapina. Miten voin enää nousta tästä...
Fairysta jää sellainen ikävä teollinen maku. Suosittelen mäntysuopa
Pesen tottakai. Ei jauhenlihaa voi muuten kypsentää.
Vierailija kirjoitti:
Fairysta jää sellainen ikävä teollinen maku. Suosittelen mäntysuopa
Niinpä. Mitä ennen käytettiin, kun ei ollut Fairya??? Mäntysuopaa hyvinkin, joskus lisään männynneulasia pesuveteen tehostamaan makua. Juhlan aikaan laitan katajaa, tulee upea katajainen ginin vivahde ruokaan
* kuiskaa: Jos mies pyytää kallista giniä alkosta, teen hänelle kataja-kossupullon, ei huomaa eroa, olen säilyttänyt yhden ginipullon... välirahan laitan sukan varteen pahan päivän varalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä ketju, kulti
Minä olen tehnyt kaiken väärin! En enää ihmettele miksi ihmiset näyttävät vaivaantuneilta ja nauravat selkäni takana kun kerron tämän reseptin. Lapsetkin häpeävät minua tämän takia eikä syynä olekaan murrosiän tuoma kapina. Miten voin enää nousta tästä...
No. Pahemmastakin on noustu. Nyt vaan kuuluvalla äänellä selostat oikean reseptin, mieluusti vaikka kolmesti saman tapaamisen aikana, meneepähän perille. Kulti, kyllä se siitä😉
Nauran itseni tärviölle, tämän vanhan ketjun takia, huoh
Löysin jauhenlihan tämän ketjun ansiosta muutama vuosi sitten. Olen uskaltanut tehdä siitä ruokaa ilman pesemistä. En ole vielä sairastunut, mutta minullahan voi olla ns jauhenlihageeni jonka ansiosta voin syödä pesemätöntä jauhenlihaa. Olen myös ajatellut suorittaa metsästyskortin, jotta voin jatkossa metsästää jauheneni tuoreena luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nauran itseni tärviölle, tämän vanhan ketjun takia, huoh
Tärviölle😉
Vierailija kirjoitti:
Löysin jauhenlihan tämän ketjun ansiosta muutama vuosi sitten. Olen uskaltanut tehdä siitä ruokaa ilman pesemistä. En ole vielä sairastunut, mutta minullahan voi olla ns jauhenlihageeni jonka ansiosta voin syödä pesemätöntä jauhenlihaa. Olen myös ajatellut suorittaa metsästyskortin, jotta voin jatkossa metsästää jauheneni tuoreena luonnosta.
Voi myös olla, että sinut on lapsena siedätetty pesemättömään jauhenlihaan😉, silloinhan se ei ollut niin nökön nuukaa, lapsethan söi lattialta kaiken mikä irtosi, terveitä oltiin. Itsekin voin turvallisesti syödä jauhenlihan myös pesemättä, mutta mieheni Toimitusjohtaja on paremmista piireistä nääs, hänen herkkä vatsansa vaatii pesun... siis äh, tietenkään vatsaa ei pestä vaan jauhenlihas... äh, korjauslakka t a a s hukassa. Prkle
Pesen aina järvessä,nyt helpompaa kun jäät lähti,ei tarvi joka aamu avantoa aukaista
Hyvin käsinpestyä jauhenlihaa on nykyään vaikea saada ravintoloissa. Konepesun maun kyllä huomaa oli annos mitä vaan. Sellainen teollinen vivahde. En tiedä mitä pesuaineita käyttävät. Kun itse käsin pesee, tietää mitä saa.
Tottakai, naapurikauppias eläkkeellä muisteli että aamuisin pestiin limat pois lihoista ja makkaroista 50 luvulla. Tosin jauhelihaa tehtiin sitä mukaa kun kysyttiin.
Niin ketju vastaa, kuin sinne huutelet... miksi olet täällä? Olet siis pahempi kuin imbes... , mikä se sitten lieneekään😠
Harmitonta huumoria...🙃🙂🙃🙂🙃🙂🙃🙂